Vitalie Vovc – Alertă oranj sau Pe alocuri, viscole


Coperta_ Vovc.eps

Vitalie Vovc – Alertă oranj sau Pe alocuri, viscole, Editura Prut, Chișinău, 2017

O veste bună mi-a sosit zilele trecute și de la Paris, chiar dacă evenimentuk în sine s-a petrecut dincolo de Prut, mai precis la editura Prut Internațional din Chișinău, unde excelentului poet și eseist Vitalie Vovc tocmai i-a apărut cartea de eseuri Alertă oranj sau Pe alocuri, viscole. O parte din texte le citisem de pe blogul autorului sau de pe diferite site-uri din Basarabia, dar e cu totul altceva să le ai pe toate la un loc. Dincolo de faptul că toate sînt scrise foarte bine, că abordează subiecte dintre cele mai interesante, mai actuale, dar cu melancolice coborîri în trecut, efectul de întreg, ca și contextualizarea îți oferă o cu totul altă plăcere a lecturii. Cred că modul de viață adoptat de fratele Vitalie, naveta ritmică între domiciliul parizian și celălalt acasă, de dincolo de Prut, îi permite o perspectivă privilegiată, de care nu se pot bucura nici cei desțărați întrutotul, nici cei rămași locului, uneori nemișcați de acolo.
Una dintre cele mai interesante cărți despre Basarabia, dar nu e doar despre asta, ci și despre lume, de istorie, despre fratele Vitalie însuși, citită de mine în ultimii ani, nu puțini. E un fel de „apropiere prin îndepărtare”, cum spunea un alt poet, sau poate o „îndepărtare prin apropiere”?

Pe autor, se înțelege că l-am felicita deja, aș vrea să felicit însă și editura, care a avut o mînă foarte bună cînd a ales cartea spre publicare! Acum, cred că fratele Vitalie îmi va ghici dorința chiar înainte de a o formula – știe că îi citesc cu interes și plăcere poeziile pe care le postează, prea rar după mine, pe blogul său și pe care, adesea, le preiau și eu pe blogul meu, ca să se poată bucura mai mulți de ele. Oare n-ar putea proceda și cu acestea cum a procedat cu eseurile? N-ar putea să le adune într-un volum și să le predea unei edituri? Uitasem, îmi plac foarte mult prezentările scrise de Iulian Ciocan, Maria Șleahtischi și Luminița Dumbrăveanu pe coperta a patra.

Pentru cei care vor să-l urmărească pe VV în ceea ce scrie, postez iarăși linkul către blogul său…

http://www.vitalie-vovc.com/

 

Coperta_ Vovc.eps

 

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Vitalie Vovc – Alertă oranj sau Pe alocuri, viscole

  1. Vitalie Vovc zice:

    Multumesc frumos, Maître! cuvinte pretioase pentru mine! Si ca sa raspund la întrebarea despre volumul de poezie: vine si el imediat din urma! E în curs de aparitie la Editura Vinea. Se va numi „ȘI ÎN REALITATE S-AU ÎNTÂMPLAT URMĂTOARELE…”

    Apreciat de 1 persoană

  2. Cu tot dragul, frate Vitalie! Înseamnă că am avut o intuiție bună în ce privește volumul de poezii!

    Apreciază

  3. Trebuie să fie faină. Am citit și io cîteva texte ale dlui Vovc. Am intrat pe site-ul editurii și n-am văzut decît literatură pentru copii. De unde s-o luăm?

    Apreciat de 1 persoană

  4. Pingback: Flacăra TV | „Alerta ORANJ”! La Chișinău va avea loc lansarea cărții de debut a scriitorului Vitalie Vovc, stabilit la Paris

  5. Vînt bun la pupă, frate Vitalie!

    Apreciază

Comentariile sunt închise.