C. P. A. – Silviu Gongonea: Eseu despre istorie


Nu mai reușesc să țin șirul poemelor ample primite de la prietenul nostru, poate fi al șaseleasau al șaptelea, dar nu asta contează, ci faptul că șirul continuă la fel de bine! Lectură plăcută!





Eseu despre istorie

încercau să îmi scoată istoria din inimă

să mi-o așeze în loc de creier

să contabilizez ura lor

să repet

să nu ajung la un limbaj viu

până devin o măciucă ce întărâtă cuibul de viespi





le interzic, clovnul lor e în altă parte

puterea mea stă în respingere

chiar dacă îmi irosesc viața





la finalul zilei mă spăl pe dinți

îmi fac un duș fierbinte

îmi zic: locul istoriei e în inimă





pentru halatele albe

pentru gulerele și mânecile lor murdare

inimile sunt o statistică

îmi pot amputa un picior

o mână

pentru halatele albe un picior

o mână o inimă un umăr

nu sunt decât statistică





mărturisesc, uneori de teamă desenez pe o coală inimi, desenez păsări pentru că le văd și le înțeleg

las desenul pe banca din stația de autobuz

până și insectele îmi sunt simpatice, până la un punct mă impresionează când pătrund în literatură

25-ul mă duce aproape de casă, nu de puține ori

în muzica motorului electric ațipesc

în lumina soarelui de aprilie rezem capul de geam

aprilie este luna din an ce merită visată





este cea mai frumoasă lună

ea împletește istoria cu prezentul

fete desculțe le pot descânta întâlnirea

totuși este cineva care le cunoaște taina





când ne-am mutat

o răpciugă vicleană și-a făcut galerii prin mica grădină

ne-a scos din rădăcini merii și o parte din zmeurii dăruiți cu grijă de nașii noștri

ei au vegheat la liniștea noastră

ne-au ținut la distanță

să nu vedem halatul murdar





mi-am zis





cârtița se răzbună

ea este misterioasă

mai misterioasă decât peștii

decât câinele

decât pisica

ea sapă fără odihnă

suntem datori

să ne imaginăm

o pajiște cu mușuroaie





gazonul este destul de moale, a devenit terenul de joacă al mâțelor

merii și zmeurii îl împrejmuiesc





așa se vede istoria

ca o pajiște cu mușuroaie

roua atârnă de firele de iarbă





trec zilnic prin mica grădină

pomii prind rod zmeura înflorește.

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.