C. P. A. – Gelu Ungureanu: Furt, la limita culpei


Poetului Gelu Ungureau urnează să-i apară în cîteva săptîmîni un nou volum. Pînă ce va veni momentul sădau vestea cea mare, voi publica treptat cîteva poeme…

FURT, LA LIMITA CULPEI





Vai mie!

Nu mă recunosc.





Mă simt fără istorie,

fără trecut, fără-nceput,

fără definiție;





îmi caut înfățișarea credinței.





Poate mi le-a furat cineva,





din greșeală.

Am uitat numele străzii.





Vizibil stânjenit, doresc să-ntreb

un trecător:

să spună anul, luna,

ziua.





În amiaza mare

să-ntreb bănuitor, să audă

toată lumea:

„În curând va fi deschisă expoziția

mult așteptată?”…





Am rămas așa, dintr-o zi de Crăciun,

uitucă –





despre tot ce-ar mai putea

să vină…

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la C. P. A. – Gelu Ungureanu: Furt, la limita culpei

  1. Amalia Achard zice:

    Frumos! Multumim!

    Apreciat de 2 persoane

  2. Oana Glasu zice:

    Felicitări! Îl așteptăm cu drag! Un poet sensibil, prolific și de mare bun gust!

    Apreciat de 2 persoane

  3. Vă mulțumesc frumos, la toti cei care apreciati modesta mea scriere!

    Apreciat de 2 persoane

  4. ontelusdangabriel zice:

    ***// dar aurea mediocritas nu poate fi capăt al drumului decât
    pentru leneși comozi oportuniști speculanți fiindcă după ce ai
    înțeles ce înseamnă conștiință și liber arbitru precum și ceea
    ce implică de fapt acestea lucrurile se îndreaptă vertiginos
    către opțiunea maximalistă privind responsabilitatea așadar dacă
    ți s-au dat mulți talanți conform referentului evanghelic ori în
    variantă seculară educația te-a cizelat într-o asemenea măsură
    încât ai dobândit o flexibilitate intelectuală o capacitate de a
    empatiza de nivel superior convergența de tip etic a acestora nu
    poate însemna decât o hiperluciditate care în sens pesimist te
    poate paraliza în demersuri iar în cheie optimistă te angajează
    deplin fără niciun rest în comunitatea în care ți-a fost dat să
    trăiești aici este o ironie pentru că evident n-ai ales timpul în
    care să trăiești dar odată maturizat se presupune că ai ales în
    deplină cunoștință de cauză liber și nesilit de nimic și de nimeni
    să stai într-un loc anume astfel că fiecare manifestare a ta în
    acel mediu de viață socială este importantă poate schimba dispoziții
    bucura sau întrista mobiliza ori cenzura deci o dată în plus pică
    scuza cu domnule eu gândesc și acționez strategic eventual pentru
    posteritate nicidecum ești în pătrățica pe care în cea mai mare
    măsură tu ai ales-o și orice faci se soldează cu reacții în acest
    caz pendularea între nonacțiune și deliberare suplimentară până la
    procrastinare devine o constantă a existenței trecându-ți mereu prin
    cap cum poți deranja pe celălalt iar asta până ce totuși te hotărăști
    într-un fel sau altul să acționezi exemplificând pe rând sau în grup
    de câte două sau chiar trei cam toate școlile grecești de gândire cu
    precădere stoicii scepticii sofiștii cinicii iar în accepțiune creștină
    alegând să deraiezi la stânga în păcatele de obște decât la dreapta în
    smintelile acelora care se cred deja mântuiți sau oricum având ei o
    relație specială cu Dumnezeu și scrutându-mă am ajuns la aceste din
    urmă concluzii deși percep mai mereu o neconcordanță între ceea ce
    înțeleg și ceea ce simt lucru ce nu mă întristează ci tot senin rămân

    Apreciat de 2 persoane

  5. seahorse zice:

    Incitant ermetismul! ȘI lunecarea cu autoironie, în amărăciuni reflexive, evitabil-inevitabile..
    Cu profunzimi, poemele postate.Va mulțumim LA, GU.Mai ateptăm!
    M.Floarea

    Apreciat de 2 persoane

  6. ontelusdangabriel zice:

    ***// ei și-acum încep problemele exact ca-n viață pentru că
    după ce stabilești niște lucruri despre indiferent ce temă
    vine chestiunea receptării care nu e critică doar în privința
    artei și-atunci nu prea mai contează mesajul ci acela care îl
    transmite și-aici bineînțeles că intervin reguli și aranjamente
    încât se aud anumite persoane deși vorbesc foarte multe acum
    problema e cine hotărăște care sunt persoanele meritând să fie
    băgate în seamă vai dar este pluralitate încurajăm diversitatea
    și pe la spate se întâmplă ceea ce știm de la cain și abel asta
    nu înseamnă că adam și eva au greșit fundamental deși au pierdut
    paradisul însă viețuirea omenească e de fapt victimă a capriciilor
    a unor conjuncturi și emoții ce schimbă existențe revenind ești
    judecat mai nou după imagine exclusiv n-ai imagine nu exiști și
    gata mesaje și giumbușlucuri formale vin abia după și cu toate
    acestea seninătatea nu mi-o poate lua nimeni în pofida unor
    înțepături așa funcționează lumea iar obiectiv constatând chestia
    urâtă când se ajunge totuși la mesaj e răstălmăcirea voluntară
    sau nu pentru că vă dau un exemplu frecvent discuți cu cineva
    ceva la un moment dat impresia pe care ți-o face va înțepeni
    comunicarea sau dimpotrivă îi va da aripi or dacă nu prea ai
    dialog impresia nu se conturează și oricât de nu știu cum ți-ar
    fi mesajul rămâne cum am stabilit deci tu nu exiști lasă că sunt
    și binevoitori care te zugrăvesc în niște culori dar totuși de ce
    ți-ai pierde seninătatea nu așa a fost lumea de la început ai
    așteptări deosebite în era arbitrariului ascuns impersonal și
    desigur timpul nepăsător hlizeala din spatele monitoarelor mail-
    urile cu bășcăul gros la adresa individului pentru care ciudat e
    un eufemism recomandarea unor pastile și lista poate continua dar
    totuși de unde atâta surescitare n-ai zis că seninătatea este ceea
    ce te definește ba da ai dreptate dar ai uitat comunicatul din
    zilele trecute conform căruia asociația operatorilor de cu și în
    logică anunța că definiția e altceva decât știai ce-i seninătatea

    Apreciat de 2 persoane

  7. Și eu sesizez un tip de ermetism, nu ca la Ion Barbu, unul dat, egal pt toți, ci unul al existenței individuale, pandantă celei universale (legate prin simbilistica momentului, aici ales de poet fiind Craciunul, nașterea, nu moartea, viața cu ale ei, nu re-nașterea), personală și, deci, unică. Însă el e intâlnit, sub formă de mister, de lucru nespus, neexplicat, în toate cărtile lui GU! Este primul argument că e poezie.
    De aceea, ca om, ca și Iisus în ipostaza sa pamânteană, palpabilă, poetul este suspus greșelii („din greșeală”), iar sacrul se regăseste (sau se pierde? Sau nu a fost conștientizat de actantul din poem?) în gestul minimal, firesc, al existentei sale.
    Să vedem volumul (zise Toma 😁)!

    Apreciat de 2 persoane

    • Mulțumesc frumos Liviu, ai prins corect si calificat mesajul!

      vin., 4 feb. 2022, 09:33 @ntonesei’s blog a scris:

      > liviu măţăoanu commented: „Și eu sesizez un tip de ermetism, nu ca la Ion > Barbu, unul dat, egal pt toți, ci unul al existenței individuale, pandantă > celei universale (legate prin simbilistica momentului, aici ales de poet > fiind Craciunul, nașterea, nu moartea, viața cu ale ei, nu r” >

      Apreciat de 2 persoane

Comentariile sunt închise.