Cercul Poeților Apăruți (5) – Adela Rachi: „magenta”


Pentru că noul volum al Adelei stă să apară, dacă nu cumva a și fost tipărit, postez un poem de acolo și săptămîna asta. Dar acesta este motivul secund, în postez mai ales pentru că îmi place. Și repun și excelenta copertă a volumului!

magenta

în toate lucrările lui klee

lacrima e departe de ochi. izvorăşte din altă parte

ochiul meu atât de aproape de ochiul tău.

un singur gând efemer le ţine captive pe celelalte

au adunat destul pentru un big party.

magenta. un violet palid.

sunt jumătate din umbra mea

undeva între furie şi blândeţe

mă înec în pieptul tău.

lichenii din inima mea îmi decorează trupul

cu radiaţii.

dorinţa este forma poetică a celui mai ascuns gând

îi aduc ceai din plante şi un scaun confortabil.

adoarme

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Cercul Poeților Apăruți (5) – Adela Rachi: „magenta”

  1. Oare de unde izvorăsc lacrimile lui Klee? Fain poem. Bravo, Adela!

    Apreciat de 2 persoane

  2. Suditu Costel zice:

    O mai felicit o dată și eu! Textul este foarte frumos/ se detectează acea melancolie foarte bine conturată și controlată. Să aibă cititori cît literele din carte înmulțite cu 1000🙂 și recenzii bune!

    Apreciat de 2 persoane

  3. eduardantoniu zice:

    Cum percepe ea magenta? Violet palid?

    E cyclam(en). De comparat coperta excelentă cu cea de la King Crimson (altă nuanță de …purpuriu) „Larks Tongues in Aspic”. Nu mai pot s’o pun tot acum aici.

    https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Magenta

    Apreciat de 1 persoană

    • Poeții văd cum vor ei, nu dictionarul. Caut coperta…

      Apreciat de 1 persoană

    • Adela Rachi zice:

      Eduard, in pictura geniala a lui Klee, ochii sunt: o luna si un soare. Razele soarelui merg invers. Am citit o intreaga analiza a lucrarii dar poti interpreta absolut cum vrei, fiecare lucrusor e o intreaga poveste aici. De altminteri, si poeziile le putem interpreta in oricate feluri dorim, putem scoate din ele firisoare, forfecute si ochisori de pui de balta, daca vrem, ce daca poetul avea un chef nebun de galbenele?!

      Apreciat de 2 persoane

  4. Adela Efrim zice:

    Adela, un nume predestinat pentru scriitură, încântător poem!

    Apreciat de 3 persoane

Comentariile sunt închise.