Cercul Poeților Apăruți (6) – Adela Rachi: „life is a loaded gun”


Ei, și Adelei Rachi îi știu volumele publicate pînă acum! De fapt, întîi, am citit o primă versiune a celui de-al treilea volum – am și publicat atunci un grupaj aici -, apoi le-am primit pe primele două, din fericire on paper, iar acum am versiunea finală a celui de-al treilea volum care, dacă am reținut eu bine, a plecat de la Chicago la o editură din patrie… Un poem frumos.

life is a loaded gun

               prietenei mele, Oana Hemen


life is a loaded gun
that looks right at you with a yellow eye*


picnic, lightning
titlul volumului în care poetul american billy collins o dezbracă pe emily dickinson.

pentru cine a scris textul ăsta?
pentru cine binele și răul în același timp  cimitirele. zăpezile. iarba roșie.
camerele goale. the german bread

reluăm de unde-am lăsat.
cuvântul  – micuța capcană.
ne prindem în ea. ne ținem strâns.

îți voi scrie cu degetele pe aer 
mâna mea o atinge pe-a ta și împreună îl trezim pe dumnezeu.
prin întuneric
amețiți de vise
începe tu.  pe urmă zic și eu.
dumnezeu își duce mâna la buzunar.  scoate o muzicuță din aur. face ce știe să facă
lumină din flori.
lumină din lut. dansatorii pe sârmă.

pe lumină visele se dizolvă. oasele mă strâng să mă frângă 
(un fel de durere adevărată – adevărată)
zăpezile moi
de-a valma peste case.
în oglinda retrovizoare
un punct 
un om
parcă mai trăiește
mai așteaptă

_______________________________

* versurile citate aparțin poetului Billy Collins

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Cercul Poeților Apăruți (6) – Adela Rachi: „life is a loaded gun”

  1. Bine că pe lumină nu se dizolvă și poemul acesta minunat al Adelei…

    Apreciat de 2 persoane

  2. ontelusdangabriel zice:

    imnul treizeci și patru// a fost ziua îmbrățișărilor/ a zis la televizor/ neologismele ies din discurs cu obrajii înroșiți/ totuși cuvintele cu scoarța groasă nu sar în sus de bucurie/ pe unde s-or fi ascuns vocabulele meseriașe/ alea care fac mesele să tremure și buzunarele să se golească/ suspans/ nimeni nu poate da un răspuns/ vedeți/ aici se greșește întotdeauna/ se așteaptă un răspuns/ șmecherii pun și-ntrebări/ chipurile să mascheze lipsa de răspunsuri ori să le savureze inflația/ dar împăcați-vă fraților/ singurul răspuns dezirabil e îmbrățișarea/ oare voi avea parte de el

    Apreciat de 2 persoane

  3. rameau zice:

    Oana Hemen e fenomenala….. frumoasa dedicatie – Aglaya

    Apreciat de 1 persoană

Comentariile sunt închise.