Florin Iaru – Cultura scrisă are (mare) nevoie și de alte cuvinte


O scurtă și excelentă istorie a organizațiilor de breaslă scriitoricești de la începuturi și pînă la faza procesomană a conducerii actuale a USR, cu hotărîri ale instanțelor și deducții cît se poate de logice, chiar dacă neliniștitoare pentru unii…

https://www.catavencii.ro/cultura-scrisa-are-mare-nevoie-si-de-alte-cuvinte/

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Florin Iaru – Cultura scrisă are (mare) nevoie și de alte cuvinte

  1. neamtu tiganu zice:

    Citeva cifre:
    1. in Ro se publica anual ca. 10000 de titluri noi
    2. un roman cheltuie in medie 3.15 € anual pe carti.
    3. in medie tirajul unei carti e de 600 buc (mentionez ca si eu am reusit acest tiraj)
    4. un scriitor cistiga in medie 1500-2000 de lei la un titlu.
    Intrebare, cit ar trebui sa subventioneze statul pt a incuraja ind scriitorilor? Mai ales in conditia in care nu prea se cumpara? Cu alte cuvinte ce budget ar trebui sa aiba USR pt a reusi, cit de cit, sa invioreze scriitorii?

    Case study: un neica nimeni ca mine, a scris o carte, am editat-o pe banii mei, nu am avut nici o librarie care sa ma sustina, am vindut-o prin posta, in mare parte. Si totusi am avut si un mic cistig, cred ca o suta de lei.

    Apreciat de 2 persoane

  2. ontelusdangabriel zice:

    imnul douăzeci și doi// mă necăjește arbitrariul/ și-atunci mă cufund în iubire/ soarta nu mi se mai poate împotrivi/ mă lovește boala/ suferința mă poate chirci/ nu-mi mai amintesc grația dragostei/ și totuși ea este în mine ca un catran care se-aprinde când nimeni nu se mai așteaptă/ urmează să mor odată și-odată/ nu e vorba că nu regret nimic/ ci iubirea care m-a înseninat mă și liniștește/ voi dispărea împăcat/ că sunt mădular al firii/ că unicitate spirituală/ inflamarea inimii conexează lumi/ luxează prefabricatele minții/ nu-ți cântăresc răutatea din fapte/ nu intenționez bălării/ să mă dăruiesc cu și fără program/ gratuit

    Apreciat de 1 persoană

  3. K. zice:

    Dacă vezi că viața-i grea, tu să fii mai greu ca ea!

    Apreciat de 2 persoane

  4. K. zice:

    Am greșit. Motto-ul era de la Opere Oposume. Mii de scuze.

    Apreciat de 1 persoană

  5. Bogdan Stoicescu zice:

    Mă ține la curent cu mersul poveștii, prietenul Ioan Vieru, implicat direct!

    Apreciat de 1 persoană

Comentariile sunt închise.