Mesajul Papei Francisc înaintea sosirii în România


Cu cîteva ore înainte de a începe vizita în România, Sanctitatea Sa Papa Francisc a transmis un mesaj de bunăvoință românilor. Este într-adevăr o vizită istorică. Redau mai jos mesajul, în format text și video.

Fiți binevenit, Sanctitatea Voastră!

„Dragi fraţi şi surori din România! Mai sunt doar câteva zile până la călătoria care mă va duce în mijlocul vostru. Gândul acesta mă bucură şi doresc încă de pe acum să vă adresez salutul meu cel mai cordial. Vin în România, ţară frumoasă şi primitoare, ca pelerin şi frate, şi le mulţumesc Preşedintelui şi celorlalte autorităţi ale statului pentru că m-au invitat şi pentru deplina colaborare. Trăiesc deja bucuria întâlnirii cu Patriarhul şi cu Sinodul permanent al Bisericii Ortodoxe Române, precum şi cu păstorii şi credincioşii catolici”

„Legăturile de credinţă care ne unesc vin încă de la Apostoli, în special de la legătura care îi unea pe Petru şi pe Andrei, cel care potrivit tradiţiei a adus credinţa pe pământul vostru. Fraţi de sânge, au fost fraţi şi în vărsarea sângelui pentru Domnul. Şi printre voi au fost atâţia martiri, chiar în timpurile recente, precum cei şapte episcopi greco-catolici pe care voi avea bucuria de a-i proclama Fericiţi. Faptul pentru care au suferit, până la jertfirea vieţii, este o moştenire mult prea preţioasă ca să fie uitată. Şi este o moştenire comună, care ne cheamă să nu ne îndepărtăm de fratele care participă la ea. Vin între voi ca să mergem împreună. Mergem împreună când învăţăm să păstrăm rădăcinile şi familia, când ne îngrijim de viitorul copiilor şi al fratelui de lângă noi, când ne depăşim fricile şi suspiciunile, când lăsăm să cadă barierele care ne separă de ceilalţi. Ştiu că mulţi pregătiţi vizita mea în mod intens şi vă mulţumesc din inimă. Vă asigur că vă stau aproape în rugăciune vouă tuturor şi vă dau Binecuvântare mea. Şi vă cer, vă rog, să vă rugaţi pentru mine! Să ne vedem cu bine!”

https://www.youtube.com/watch?v=isQ7bW97LW0

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Mesajul Papei Francisc înaintea sosirii în România

  1. eduardantoniu zice:

    Primaria Iasi cere cetatenilor din centru sa nu deschida geamurile pe timpul vizitei. Vor sa’i fortzeze astfel sa se sufoce in propriile bashini pe canicula.

    Apreciat de 1 persoană

  2. ontelusdangabriel zice:

    nu e sf e chiar real// vă recomand să cumpărați ori măcar să citiți cartea cristinei eșianu anul mutilat/ volum de proză apărut la paralela 45/ care va fi lansat pe 1 iunie la bookfest/ pe coperta a patra semnează ruxandra cesereanu și laura t. ilea/ un fragment semnificativ din carte fusese publicat în revista steaua nr. 11-12 pe 2017/ e una dintre colegele mele de facultate de la încheierea căreia se împlinesc 25 de ani/ absolventă de română-latină/ având un doctorat despre gellu naum în franceză la montréal/ din fragmentul publicat în revista clujeană reiese că/ ascendenți ai autoarei au avut de suferit politic înainte de 1989/ în altă ordine de idei eu sunt bine/ în 2008 anul ultimei cărți publicate de mine mi-am făcut un cadou/ pe care nu-l veți ghici nici după o mie de încercări/ da fraților mi-am achiziționat un loc de veci/ păi nu e asta cea mai bună și sigură investiție/ părerea mea desigur

    Apreciat de 2 persoane

  3. Cinicul zice:

    O vizita mai importanta decat cea a lui IP II, care a fost pur politica. IP II a fost un cavaler cruciat intraziat, Papa Francisc nu vine cu sabia ci cu duhul blandetii. Cred ca vizita lui va avea un impact mai mare.
    PS
    Au inceput deja sa curga pe internet mesaje de o prostie infioratoare, pe care unuii compatrioti le mai si trimit mai departe. Unele spun ca vizita papei este facuta la indemnul Ungariei, dar platita de Romania. Mai aflat de draci care vin sa distrtuga ortodoxia, etc.
    Parerea mea ca ele vin de pe la vreun staret de manastire pentru ca rusii nu sunt atat de prosti sa se preteze la o propaganda idioata.

    Apreciază

  4. un „sfant imn” fascist (horthyst) inclus de iredentistii locali in Sfanta Missa Papala de la Sumuleu Ciuc

    Apreciază

Comentariile sunt închise.