Jurnal de pîrît (24). Iaru. Florin Iaru


1983, iunie, cu Iaru, 02

Nu mă miră deloc gestul de simpatie și solidaritate al lui Florin. Ne leagă o prietenie atît de veche încît, dacă am pune laolaltă memoriile noastre puternice, tot nu cred că i-am putea stabili începutul. Oricum, fotografia pe care o atașez este realizată în 1980 cînd, cu prilejul unui eveniment din cadrul „festivalului artei și creației studențești”, s-a adunat la mine acasă, o parte a generației mele, cu întăriri din cea precedentă. Vodcă, vin sec, bere și multe hohote de rîs. Dar întîlnirile noastre au fost destul de dese înainte de 1990 și chiar dacă mai puține probabil, n-au lipsit nici cele de după. Cînd ajungeam la București, o vizită la subsolul Cărții Românești, librăria, era obligatorie. De altfel, în iunie 1983, la vreo lună după debutul marii anchete începute în 18 mai și practic neîncheiate pînă în 22 decembrie 1989, Florin și Tudor Jebeleanu au făcut primul shooting cu mine, de care am avut parte în viața. Am fost mișcat, era perioada în care prietenii mai vechi de-ai mei traversau strada ca să nu fie nevoiți să mă întîlnească, dar asta avea să fie și mai spectaculos în toamna anului 1989. Oricum dacă pe 21 decembrei mai eram nebun, inconștient, dușman al poporului, de pe 22 am devenit, o bucată de vreme desigur, curajos și lucid, ba chiar „eroul nostru”. Ultima formulă a folosit-o și o persoană care, după cum aveam să constat în dosarele de urmărire, mă turnase le greu! Și nu că mă turnase, a făcut-o la modul cel masi abject, inventînd spuse și fapte de-alemele. Cum terminase psiholgia cu un an înaintea mea, le dpăsea securoilor și sfarturi profesionale – să aibă grijă cum mă ia, că sînt reactiv, pot avea ieșiri necontrolate, chiar violente. Ceea ce era exact, doar că, după studii de psihologie, cîțiva ani de yoga și buddhist aspirsnt, acestea erau cît se poate de bine controlate, premeditate, făceau parte din strategia mea de apărare. De unde se vede că ersm un psiholog ceva mai bun decît el. Oricum, le-am povestit prietenilor mei tot, cum am povestit tuturor celor interesați. Secu spusese să nu vorbim cu nimeni despre anchetă, dar eu mi-am dat seama din instinct că trebuie să se știe, era secretul lor mizerabil, nu secretul meu! Dar mai înainte de asta, la începutul verii lui 1982, am sărbătorit împreună cu Florin, Madi, Traian T. Coșovei, Ion Stratan, Bogdan Ghiu, poate și alții, pe banii regretatului văr George, succesul meu la concursul de debut în poezie de la Albatros, Am sărbătorit o după-amiază și o seară, pentru că a doua zi dimineață, nu mai eram cîștigător. Devenise un ins, despre care nu auzisem pînă atunci, nu aveam să aud nici după aceea, dar care urma să însoțească, ca translator, trupele românești trimise de Ceaușescu în Mozambic și Angola, ca să-i antreneze pe „luptătorii revoluționari” de acolo. În liftul cu care mă ducea la Sîntimbreanu ca să-mi explice răsturnarea de scor, regretata poetă Gabriela Negreanu plîngea. La Sîntimbreanu, normal, m-am pus pe urlat din toți rărunchii, iar giganticul tot ridica ochii spre tavan ca să înțeleg că ordinul venise de sus. Că era de sus sau din lateral, puțin mă interesa pe mine, mai important este că debutul meu în poezie s-a amînat cu vreo șapte ani, iar cînd s-a produs, din volumul meu rămăsese cam o treime din manuscris. Cît a scos cenzura și cît delicatul poet Florin Mugur, redactorul de carte, nu voi ști niciodată. Dar îmi asum vina de a fi acceptat să debutez cu un volum mutilat. Așteptasem prea mulți ani și nu mai reușeam să scriu poezie, că blocarea debutului mă blocase și pe mine. Oricum, a doua zi după victoria dispărută, am băut cu băieții – și fetele – și înfrîngerea. Dincolo de orice, generația mea, poate din pricina împrejurărilor, a fost una foarte solidară. La bine și la rău. Nu contează că pe Florin, sau pe alții, îl/ îi văd rar, știu că sînt acolo și că mă pot baza pe ei. Pe Iaru. Florin Iaru. Dacă tot spunea că adoptă uneori tactici de Sherlock Holmes, iată l-am făcut un detectiv mai modern. Mulțumesc, Florin…

https://www.catavencii.ro/desenul-din-covorul-juridic/

fest-poezie-iasi-1980

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

52 de răspunsuri la Jurnal de pîrît (24). Iaru. Florin Iaru

  1. dorin popa zice:

    Foarte-foarte bun articolul lui Florin !

    Apreciat de 1 persoană

  2. Scurt și esențial, cald și inspirat! Felicitări autorului și prietenului tău!

    Apreciat de 1 persoană

  3. Cred ca prietenia, ca si curajul, se reliefeaza in situatii extreme. Felicitari dansului si dumneavoastra pentru prietenia cu poetul si mai nou, magicianul de proza scurta.

    Apreciat de 1 persoană

  4. InimaRea zice:

    ”Marele fluviu își adună apele” (titlul unei piese de teatru de Dan Tărchilă – parcă). O fi știind Liiceanu să înoate? Că nu-i de-ajuns a face pluta, e de înotat contra unor curenți dați în Paște cînd te pui cu ei!

    Apreciat de 1 persoană

  5. ontelusdangabriel zice:

    prietenie// să ai un prieten privilegiu/ un semen cu care vorbești/ începe ca un biet solfegiu/ în simfonie-apoi trăiești

    Apreciat de 1 persoană

  6. floriniaru zice:

    Dragă Liviule, te înșeli.
    Poza de sus e din grădina Cărții românești. Sîc!

    Apreciat de 1 persoană

  7. neamtu tiganu zice:

    ba ce schmekeri erati.. cu barba, noi ingii nu aveam voie sa purtam barba ca intra in rotile dintate. Doar mustata, dar si aia taiata regulamentar.

    Apreciat de 1 persoană

    • Ha, ha, ha! La inceputul revolutiei culturale de tip maoist, am fost tuns de douas ori de militie si mi-au taiat panatalonii Liverpool, ca erau strimti. Daca aveam evazati, venise moda, tot i-ar fi taiat. N-am reusit sa pricepe de ce taiiau fusrtele mini ale fetelor, ca doar erau scrte deja!!!

      Apreciat de 1 persoană

  8. Laurentiu zice:

    cu respectul pe care il poate avea un nepriceput precum mine fata de cei cu adevarat priceputi, zic si eu (ca sa ma vad ,,scris” ca de foarte putzine ori am avut pareri diferite fata de cele ale dlui Florin Iaru. Nu si in cazul de fata, trateaza cu fermitate, sinceritate si claritate subiectul. Bravo Liviu, sa’ ti traiasca prietenii adevarati !

    Apreciat de 1 persoană

  9. Laurentiu zice:

    Foarte bun articolul. Si de bun simt, evident !

    Apreciat de 1 persoană

  10. Dan Jordan Herford zice:

    Draga Liviu,fii bucuros si mandru ca mai ai si adevarati prieteni care nu se sfiesc sa-si arate pretuirea,chiar si in public; mai ” e” unii care din motive ” diplomatice” se sfiiesc sa fac acest lucru Apreciez enorm coloana ta vertebrala care este dreapta fara indoituri si „noduri”.E bine asa,keep up your good work!!P.S.D-abea adtazi am citit in ” Observatorul cultural” interviul tau.Absolut inimaginabil,unde a ajuns aceasta lepra de Liiceanu,care este o lepra ordinara imbracata in haine de matase,interiorul insa fiind un focar de fiere,otrava si minciuni.Anul trecut l-am intalnit de doua ori dupa care mi-am dat seama ca am de aface cu o Mare Curva umana.Sufera de megalomanie excesiva si o paranoie pecare si-o ascunde sub fata blanda.La milioanele de euro pe care le are in Banca doreste prin procese sa dea exemple celor care vor msi indrazni sa il atace,de fapt saspunaadevarul dedpre el.Te sutin moral si daca este nevoie ptr acest processi material.Cu salutari sincere din Old Holland,Dan Herford.

    Apreciat de 1 persoană

    • Mulțumesc tare mult, frate Dan, e bine să orinelte semne și de la prietenii aflați, numai geografic, departe. Florin nu este numai un prieten vechi și bun, dar este și fosrte drept. De altfel, cas și pe mine îl dezgustă „diplomația pe foloase” a unor. Voi ieși bine din încercarea asta, ba chiasr voi ieși reconfortat de la semnele astea de pritenie și solidaritate. Mă întreb dacă reclamantul meu „pe persaonă fizică” își dă seama ce fel de tsunami a declanșat… Îmbrîțișări, L

      Apreciază

  11. Laurentiu zice:

    auzi, trimite’ i comentariile de azi lui Liiceanu. Da’ spre seara, sa nu mai doarma : ))

    Apreciat de 1 persoană

  12. Laurentiu zice:

    pe bune, macar selecteaza cite ceva din toate comentariile Jurnalului de pirit (a propos, mare gaselnita titlul !) iese de’ o carte. Eventual publicata la Humanitas :-))

    Apreciat de 1 persoană

    • Meștere, pe o adresă de mail care pare valabilă, că nu am primit retururi, i-am trimis toate episoadele, dar n-s fst vreun semn. La calitatea sa de editor mă gîndisem. Cu un besteller, scos cu tam-tam și banderolă pe carte pe care sp scrie .Public cartea inamicului meu”, ar putea scoate msi mulți bani decît cei pretinși de la mine laolaltă cu lezata coană editură. Dar pentru asts îți trebuie umor. Pleșu, în locul său, s-sr fi gîndit la așa ceva. Dar cu Pleșu, am rîs de cîtevas ori în viața asta…

      Apreciază

  13. Laurentiu zice:

    pai Plesu este ,,alt autre chose” 🙂 Chiar daca a fost in barcutza basesciana si mai sustine anumite directii, apreciaza umorul – asa cum zici. Si mai este si un orator, ceea ce humanitarul nu’ i. Si eu am asistat la ceva glume (inclusiv autoironii) ale lui Plesu.

    Apreciat de 1 persoană

  14. Laurentiu zice:

    Artistu’ din mine cu naturelu’ simtitor zice ca nu chiar… Plesu mai sustine si pe kovesi (nu precum humanitaru… care o face ,,a la neam prost”) Dar nu asta e treaba, Plesu e Plesu, humanitaru’ e precum e. Plesu niciodata nu ar fi facut ce a facut asta. Chiar ma gindesc ce i’ o fi spus cind a auzit despre treaba cu procesu’. La Liiceanu s’ o fi gindit Kafka ?

    Apreciat de 1 persoană

  15. Array zice:

    ce imi plac pozele alb negru din vremea studentiei (multe la mine) .
    Vorba pohetului “Cand eram mai tineri si la trup curati” .
    Cat priveste turnatoria eu care nu am fost dizident decat cam “prost de gura” sau cu “gura mare” si am avut 5 colegi de grupa care ma turnau.
    Nu mai zic de preteni ca am mai putine degete decat erau ei

    Apreciat de 1 persoană

    • Virgil zice:

      nu stiu ce s-a intamplat da m-a trecut ca Array 🙂

      Apreciat de 1 persoană

    • Ha, ha, ha! Munceau băieții. Însă cred că cei cinci magnifici se ocupsu și de restul grupei, se msi turnsu și între ei, munca asta conpirstivă era compsrtimentată…

      Apreciază

      • Virgil zice:

        NU stiu asta. Informatiile si probabil o parte din delatiuni le-am primit de la o anumita partea se securitatii dupa 1990 ei crezand cumva ca daca imi arata asta o sa ii sustin dupa aia (pe principiu si eu am fost securist da uite astia ce au facut) Dupa ce le-am explicat ca pentru mine un securist e un secursit si gata (si nu exista securisti buni si securisti rai nu m-au mai aprovizionat.
        Cumva am aflat dupa ca inainte de 89 erau 3-4 fractiuni ale securitatii care isi cam dadeau la gioale. De la celelalte nu am primit nici o informatie. La CNSAS am zis ca nu vreau sa vad cat de jos pot sa ajunga unii oameni.
        Era la moda cumva ca cei care parau sa scoata din buzinar fapte care nu erau conforme cu realitatea. Probabil primeau bonusuri de „cantitate”

        Apreciat de 1 persoană

  16. Lucreția Berzintu zice:

    Ehei, ce tinerețe! Felicitări pentru articol și prietenie! Despre proces, ce să cred? Nu mă mai miră nimic în această lume a tuturor posibilităților! Sper, totuși, ca situația să se rezolve pe calea dialogului, ca între literați.

    Apreciat de 1 persoană

  17. Emil Butnarasu zice:

    Dragă Liviu,
    1. De la mine aşa se vede. E un front prea puternic de adeziuni la cauza deţinătorului blog-ului. E o unanimitate de opinii, de cuvinte grele puse în cârca unui filozof, a unui semen. Nu mai degrabă de cineva olandezit, cum ar fi domnul Dan Jordan Herford.
    Gabriel Liiceanu cere argumente (e drept, şi despăgubiri!) pentru că a fost defăimat.
    Semne de reflexie sau păreri diferite apar foarte rar pe blog (cazul Pașcalău Gheorghe; probabil eliminat între timp). Posibil să fi fost şi altele, dar nu le-am observat. Înclin să cred (!) că, cei mai mulţi dintre admiratorii, amicii “reclamantului” au citit pe fugă sau nu au citit, din trufie sau din rea credinţă, ceea ce au scris Liiceanu, Patapievici, Cărtărescu. Toţi se grăbesc, chiar şi molcomul Emil Răducanu, să-şi dea cu părerea, să critice „intelectualii lui Băsescu”, doar în latura propusă de unii gazetari, pamfletari sau mai ştiu ce … zeţari.
    2. Multă mizerie, parcă am fi pe Antena 3 sau la Romania TV, apoi mai devine şi preţiozitatea, triumfalitatea deşartă. GL a înţeles să renunţe la limbajul de breaslă, să se “trezească din beţia abstracţiei pure şi să reînveţe să vorbească limba tuturor”. Ce-ar fi să mă dau şi eu interesant pe blog, folosind termeni din geologie sau fizică!?
    E posibil ca să fie un fel de publicitate pe blog. E un fel de băgare în seamă în cazul de faţă: iată cu cine m-am luat în proces, cu cine m-am pozat, cine mă apără, despre cine voi scrie în prezumtiva carte etc. Oricum, pe blog e unanimitate, ca la parlament. Probabil (!) că cei cu alte opinii au fost deja blocaţi, evacuaţi.
    Dincolo de ura pentru cei ce ne depăşesc, dincolo de accentele puse pe nesemnificativ, pe unele “greşeli” ale filozofului care iese indignat în agoră, ce rămâne?! Apoi, rămîne că, Gabriel Liiceanu, alături de alţii, rămâne un reper al gândirii româneşti şi europene, rămâne un deschizător de drumuri întru înţelegere a ceea ce trăim.
    E nevoie în lumea noastră de cei ca “antipaticul” Liiceanu, ca şi de alţii, să pună, în felul lor, oprelişti revărsărilor mediocrităţii, derapajelor, chiar de unde nu te aştepţi (foşti dezidenţi acum pe val, mizează nu numai pe poezie, ci şi pe gastronomie şi calomnie, alţii, cu falsă modestie, pe acrimonie). Un popor care nu-şi recunoaşte valorile e unul debusolat.
    Şi apoi, e firesc să existe şi eşalonul 2 şi 3 al celor ce fac literatură. Totul se aşează peste timp şi rămân cei aleşi.
    3. Nu aş fi crezut că autorul „Jurnalului de la Păltiniş” are atât de mulţi preopinenţi, adversari, mai ales din rândul celor ce au fost laolaltă în lupta cu totalitarismul, înainte de 1989. Nu înţeleg nici gestul filozofului de a pretinte daune materiale şi nu morale. Şi, în cele din urmă, nu cred că un astfel de „conflict” poate aduce ceva bun, de folos (nici pe scrisuri), atât „părţilor”, cât şi celor din taberele preferenţiale.
    Dacă cu trei decenii în urmă, aş fi fost orbeşte alături întru cauza majoră a ieşirii dintr-o lume închisă (deşi nu am simţit, cel puţin, la Iaşi, o solidaritate reală, ci doar iniţiative, în mare parte, singulare (uff, vai mie, pentru opinie!; ce-o s-o mai iau în freza rărită de vreme.) … acum am doar o reţinere.
    Oricum, asigur pe toţi cei ce scriu pe blog de toată consideraţia şi amiciţia (cât mai poate fi ea în ziua de azi).
    Felurimea lumii, bucuria lumii ! cu drag, e.

    PS. Nu-mi amintesc ca intelectualii de la Humanitas să fi folosit epitete acide faţă de alţi confraţi sau să fi învinuit pe cineva în baza celor scrise de o anume presă.

    Apreciat de 1 persoană

    • Nu-ți amintești? Dar pegra imunda, mahalaua ineptă, ăia fără dinți ce vor fi fost? Mîngîieri pentru poporul neumulțumit. Nu-ți amintești? Păi citește mizeriile scrise de Volodia despre Dorin Tudoran. Păi, nu cred că trebuie să fac liste, google,com e de mare ajutor! Este posibil ca aici să fie toți cu mine din prietenie, dar toți ceilalți din presă etc, care nu prea trec pe aici? Și pentru că faci o acuzație nefondată – eu nu moderez blogul, fiecare posteasă ce-i trece prin cap. Dacă intervine cineva prima oară, sau după o pauză lungă, comentariul se duce in spam și trebuie să-l „eliberez”. Le-am eliberat pe toate. Se mai poate întîmpla și ca unele, nu toate, care au linkuri să meargă tot acolo, dar tabloul de bord îmi spune asta, le eliberez și pe ale. Cîr îl priveșye pe dl amintit de tine, este foarte posibil să nu-i plăcut primirea celorlalți ssu pur și simplu să se fi săturat să spună aberații… Cam asta e! Bun. deci practic m=ai insultat șoi defăimat. Acum eu ce fac, mă ducla trebonal și pretind 100.000 de euro? 50.000 pe persoană fizică și 50.000 pe persoana persoana juridică blog? Nu voi face asta, tocasmi m-ai ajutat să pun în lumină ridicolul pîrîciosului meu! Meritî să renunț la 100.000 .. Acum, ce să spun? Dacă mai ești fan Popeye după ce puzderie de mizerii au ieșit la lumină, iar inteletuslii tăi preferați săînt ei care cred că merge și cu scroafa în păpușoi, eu ce pot să spun, să fac? Nimic, e dreptil tău la opțiune, cumsm și eu dreptul să-i detest… Păi, ori libertățile sînt pentru toți ori numai pentru intelocrații, niu mereu aceeasși, agățați de pulpanele unor politruci mizerabili și treători? Eu merg pe prima variată…

      Apreciază

    • InimaRea zice:

      Geologii deosebesc pietrele prețioase de cele semi ori de ale fără valoare, nu? Ei ajung a le iubi pe primele datorită valorii lor intrinseci, mai întîi. Apoi, pentru că devin bijuterii și-și sporesc valoarea. Și mai apoi, dacă au înclinații filozofice, datorită perfecțiunii lor – îi extaziază minunea prin care s-au produs și dăinuie. Chiar știind cum de-au devenit pietre prețioase și n-au rămas bolovani, tot nu le scade admirația. Ceea ce-i aduce-n atingere cu însăși Perfecțiunea. De unde Divinitatea, oricît de pozitiviști ar fi.
      Totuși, oricît de prețioase, ele nu sînt perfecte în absolut, există și pentru ele o ierarhie măsurată în karate. Așa e omul, cîrcotaș – vede pete-n soare și vrea un top – fie și-al minunilor – nu o constelație. Cum-necum, mintea omenească obiectivează – spre a tempera extazul, probabil – pînă și perfecțiunea, ajungînd a o și nega-n ultimă instanță. Și bine face, cred. E perfecționist, adică – paradoxal, nu?
      Dar le puteam aplica procedeul și oamenilor? Vin ei minunați pe lume, iar ceilalți n-au decît a-i admira, a le pizmui norocul – eventual?
      Printr-o minune, tot vin. Cic-ar dura un sfert de secundă, cît se unesc spermatozoidul cu ovulul – după care, istoria devenirii viitoarei trestii gînditoare e deja scrisă, nu mai rămîne decît să fie așternută pe răbojul vieții. Înlăturînd subiectivismul parental – care vede-n progenituri numai minuni – și aplicînd obietivarea ceea antipatică, vedem că de-abia după naștere li se hotărăște soarta – devin bijuterii sau rămîn bolovani. Dacă le aplicăm criteriul purității, observăm cît a mai rămas bolovănos în ei. Urmărindu-le evoluția, avem revelația că nu-i liniară – ca-n cazul diamantelor, care cristalizează defintiv. E sinuoasă – pot atinge culmi ale purității, dar și pot decadea în starea aproape originară, pericol pregnant la vîrste înaintate. Atunci, devin sfărîmicioși, își pierd valoarea de nestemate. Atunci, longevitatea-i un blestem, ajungînd a-și supraviețui propriei înalte valori cîndva probate, ”reușind” a o chiar compromite. Ei, ce facem atunci? Îi vedem tot ca pe minuni ale Ființei? Nu putem, cum nu mai putem vedea aceeași valoare la o nestemată sfărîmată. O putem regreta pe cea pierdută însă trebuie să acceptăm – pozitiviști prin formație fiind – că asta e, s-a dus de suflet valoarea d’antan. Dacă nu accepăăm realitatea, avem o problemă ca specialiști, profesioniști, oameni cu scaun la cap.
      E-adevărat că și asta are un nume, la noi – oamenii: fidelitate. Ceva de admirat dar și de compătimit cînd contrazice bunul-simț. C-ajungi să te-ntrebi de ce-ai mai admira o nestemată sfărîmicioasă de-acum, nu’s destule comete-n Univers? Așa bolovani cum sînt, alea măcar ard pînă la capăt, nu sfîrșesc en sfîrîiac.

      Apreciază

  18. Laurentiu zice:

    Dlui Emil Butnarasu: Sinteti sigur ca nu exista pareri diferite pe acest blog ? de’ a lungul timpului, desi nu m’ am repezit prea tare la scris, am avut pareri daca nu diametral opuse, macar devia(n)te, sa zic asa. In ceea ce priveste cazul de fata, ar trebui sa fiu caz patologic sa am alta parere decit majoritatea. Iar doamnei care dorea sa se rezolve situatiunea pe calea dialogului ca intre literati… nu’ l cunoaste prea bine pe Liiceanu… foamea de moneda e prea mare la acesta, drept care s’ a vindut lejer. Imi amintesc cind trebuia sa intilneasca pe MS Regele, ce frumos se unduia, trecind apoi, fara nici o retinere la basescu, alaturi de care nu a scos nici o vorbulita cind nenumitul emitea ,,scoala romaneasca produce timpiti”.

    Apreciat de 1 persoană

  19. Dana (Mara) zice:

    Cum de multe ori o imagine valoreaza cit 1000 de cuvinte eu va propun sa ne gindim de ce a ales domnul Dorin Tudoran ca pe pagina personala de you tube sa puna un clip cu personajul Mihai Neamtu. Discret, elegant, calm, sint puse in oglinda doua realitati – fondul si forma, onestitatea si impostura, atitudinea sincera si oportunismul si multe altele. Se vede cine joaca teatru si inca un teatru prost, iar domnul acesta Mihai Neamtu este reprezentativ pentru toti care l-au sustinut cica orbeste pe presedintele Basescu. Nu putea sa fie o sustinere orbeasca.Nu este nici naivitate. Nu este nici prostie. Vom vedea daca este oportunism daca regasim persoanele implicate in noul proiect politic. Cu arme si bagaje daca sar intr-o alta barca gata livrata este clar ca este vorba de oportunism. Oare se pot abtine dupa esecul cu presedintele Basescu?

    Apreciază

    • Dana (Mara) zice:

      Imi vine in minte vorba simpla dar plina de intelepciune din Amintiri din copilarie rostita de mama lui Nica cind a fost prins la smintinitul oalelor:
      „Urât mi-a fost în viaţa mea omul viclean şi lingău, drept să-ţi spun, dragul mamei! Şi să ştii de la mine că Dumnezeu n-ajută celui care umblă cu furtişag, fie lucru de purtat, fie de-a mâncării, fie ori de ce-a fi.”

      Apreciat de 1 persoană

  20. Emil Butnarasu zice:

    Pentru Liviu
    1. Prietenia, fie ea şi virtuală, implică şi puncte de vedere diferite. Ea, prietenia e mai degrabă dulce amăruie, dacă nu chiar cu sare în bucate (!) câteodată, nicidecum plină de zăhăroşenie.
    2. Nu am intenţionat să insult, nu am pus etichete. Doar mi-am exprimat părerile, bune sau rele.
    Nu am nici pe departe pretenţia că deţin adevărul. Încerc să înţeleg, în baza unor evidenţe, nicidecum să judec. Dincolo de atmosfera făcută în jurul filozofului, magistraţii vor decide. Eu desprind etichetele puse pe GL sau pe alţii şi am toată preţuirea pentru ceea ce au scris.
    Dacă te consideri jignit de ceea ce am scris, te rog, iartă-mă. Dacă ştiam că te superi (chiar m-am gândit astă noapte la efect) nu mai postam. Ai toată admiraţia mea pentru ceea ce ai scris şi pentru gesturile civice!
    3. Există totuşi un cavalerism, un respect datorat adversarului, mai ales în lumea scriitoricească.
    4. Intelectualii mei preferaţi, de fapt scriitorii ce-mi plac sunt mai numeroşi.
    5. De acord cu libertatea pentru toţi.

    Pentru Laurenţiu
    Nu am reuşit niciodată să mă apropii de GL. Are ceva ce te ţine la distanţă.Dar am citit cărţile sale. În schimb, cu Patapievici am stat de vorbă firesc. Şi cu Liviu Antonesei am dialogat … jovial chiar.

    Apreciat de 1 persoană

    • Care e problkema? Tu spueai că eu am gresșit că am spus ce sm spus despre filosoful neamului, dsr tu mă acuzi pe mine de cenzură… ăla m-a dat în judecată… Eu nu te dau, dar prin asta mi-au confirmat aberația gestului său…

      Apreciază

    • floriniaru zice:

      Hm, Houston (Emil Butnarasu), avem o problemă. De interpretare.
      Unde ați văzut dvs., aici, insulte?
      Dar cum de nu ați văzut că gazdei noastre îi cere cine de 100 de ori mai bogat decît el atîția bani cît gazda noastră nu ar putea strînge de ar mai trăi o dată?
      E de mirare, dragă Houston, că vă doare de niște vorbe nevinovate, da’ de viața unui prieten, nu.
      Puteți spune cu ce anume a greșit Liviu, ca să merite așa un proces?
      Poate că știți, dar pe noi, vai nouă, nu ne duce imaginația.

      Apreciat de 2 persoane

  21. Mircea G. zice:

    1.Faptul ca mai toate comentariile de pe blog îi sunt favorabile lui Liviu este cit se poate de firesc.Pe blogul acesta se exprima mai ales preitenii lui. Nu e nimeni obligat sa fie de acord cu gazda și cu oaspeții săi, dar, de regulă, dezacordul se exprimă mai cuviincios prin absență Acum cînd Liviu trece printr-un moment dificil, numărul mare al comentariilor care-i acordă un ajutor moral e o dovada că există mulți oameni care-l iubesc și prețuiesc. Nu e nimic de reproșat nimănui..Oamenii care au mulți prieteni sunt oameni buni
    2. Nu sunt in discutie nici calitatile si nici defectele mai vechi sau mai noi ale reclamantilor și ale pîrîtului, ci doar justificarea și oportunitatea acestui proces.
    Nu trebuia să existe, este, eufemistic spus, o stîngăcie…Dl. Florin Iaru are în articolul său dreptate 100% și solidaritatea lui e luminoasă.

    Apreciat de 2 persoane

    • Corect, singurul lucru csre ne interesează aici nu este care e mai bun dintre reclamant și pîrît, în orice privință am face comparația, ci cît de legitimă este declanșarea unui proces pentru ceea ce se cheamă un delictbde opinie. Nu contează nici măcar faptul că reclamanții sît bogați și eu nu, dacă lucrurile stăteau invers, la fel de stranie ar fi fost acțiunea în justitie…

      Apreciat de 1 persoană

  22. Emil Butnarasu zice:

    Stimate d-le Liviu Antonesei!
    Vă rog să mă scoateţi de pe blog.
    Şi puteţi şterge tot ce am scris. Aveţi consimţământul meu.
    Nu aş dori să apar nicidecum în jurnal dvs. de pîrît.
    Vă mulţumesc frumos pentru înţelegere si va doresc succes!
    Emil Butnaraşu

    Apreciat de 1 persoană

    • Ce e pe blog nu se șterge… În Jurnal… voi publica doar extrase din comentsrii și voi avea grijă să nu selectez ceva din ce-ați postat Dvoastră. Înțeleg vă e confortsgil să critici, dar nu este la fel cînd ești criticat. Am folodit termenii generic, pentru SVoastră, mă angajem să utilizez numai formulade pilitețe…

      Apreciază

  23. cosmavirgil zice:

    Pentru unul ca mine, care doar respiră cu plăcere aerul de pe aici, textul lui Florin Iaru este reconfortant dintr-un motiv mai omenesc: îmi arată că prieteniile – mai ales într-un mediu măcinat de orgolii irepresibile – pot dura 40 ani, pot fi solide și nu au nevoie de reafirmări zgomotoase ci se manifestă prin gesturi simple, ferme și tonice. Iaca, în cele mai crunte momente, viața poate fi frumoasă și așa.

    Apreciat de 1 persoană

Comentariile sunt închise.