Rîdem în versuri!


Nu sînt neapărat un fan al epigramelor, dar uneori citesc și unele îmi plac. Am găsit neașteptat de multe care mi-au plăcut în această colecție primită de la prietenul Cezar Straton, și nu neapărat dintre cele produse de clasici ai genului… Și o glumă grafică, altă caricatură de excelentul C. Pătrășcan, de la Emnauiel Pavel. Enjoy!

Lui Cupidon. „Nu-ţi meriţi ramul de eucalipt/Că fata pentru care sufăr foarte/Deşi săgeata-n pieptu-i s-a înfipt/De mine văd c-o doare-n altă parte.” ( George Petrone)

Love story (cu premeditare). „Din clipa-n care juna soţioară/S-a măritat cu moşul său iubit,/A strâns la sân şi omul potrivit/Să-i şteargă lacrima de văduvioară!” (Petre Ion Florin Vasilescu)

În balanță. „De-o vreme ruinat, nu pot să tac,/Fiindcă preţul ca să-mbrac soţia/E-acum egal – aceasta-i tragedia -/Cu-acela când amanta mi-o dezbrac!” (Mihai Haivas)

Final în amor. „Constat că primele iubiri/Sunt ca şi primii paşi pe lună:/Priveşti la „astre”, le admiri,/Apoi te-nsori… şi noapte bună!” (Nicolae Bunduri)

Unei…nesătule. „Că mă laşi să te iubesc,/Draga mea, îţi mulţumesc./Dar m-aş bucura enorm/Dacă m-ai lăsa… să dorm!” (Emil Ianoș)

Exasperare. „Când îţi spun că te ador,/Tu mă iei peste picior./Ce-aş putea să-ţi spun eu, oare,/Să mă iei…între picioare?”

Declarație. „Femeie, findcă te iubesc/Şi vreau mereu să-ţi fie bine,/Un singur lucru nu-ţi doresc:/Un soţ… ca mine.” (Ion Diviza)

Preaviz. „O logodnă, efectiv,/E arestul preventiv/Ce premerge, ca prefaţă,/Condamnarea lor pe viaţă.” (Elis Râpeanu)

Madrigal. „Proverbul zice, pe femeie/Să n-o atingi nici cu o floare;/Dar nu vorbeşte de săruturi/Şi nu vorbeşte… de fecioare!” (Cincinat Pavelescu)

Datoria. „Are zece ani de cer…/Nici să numere nu ştie,/Dar îmi dă… pe datorie,/Mii de sărutări, de-i cer./- Dar plăteşti?! întreabă blândă/Cu doi ochi ca doi castani…/- Însutit şi cu dobândă,/Însă peste…zece ani.” (poligramă de Gotthold Ephraim Lessing)

Sărutul. „Că-i furat sau dăruit,/Că-i pârjol sau liniştit,/E al dragostei mesaj,/Care-ncepe la etaj/Şi, de este să fim fair,/Des ajunge la parter…” (hexagramă de George Budoi)

Nepotrivire. „O serenadă de bon-ton/Îi cânt cu vocea-mi senzuală;/Dar ea mă acuză, din balcon,/De… hărţuire sexuală!” (Nicolae Ghinoiu)

Soţiei unui bancher. „A fi bancher – bun lucru este!/Să ai o casă grea de fier/Şi milioane ca-n poveste,/Boclucuri, poliţe, proteste…/Eu cred că tot mai bine este/Să fii soţie de bancher!” (hexagramă de George Topîrceanu)

Casanova. „Amant ca şi la carte,/I s-a-ntâmplat odată/Că a ajuns pe moarte/Şi ea…mai vru o dată.” (Eugen Pop)

Numai unul! „Nevastă-mea mă roagă dorinţa să-i ascult./Ar vrea un mic ibovnic, doar unul, nu mai mult./Auzi, ce gând o-ncearcă pe dumneaei!/Apoi, Să nu-i scot ochii, Gallus? Nu unul, amândoi!” (epigramă de Marţial, traducere de Tudor Măinescu).

Deșteaptă. „C-un soţ cam slut, dar înstărit,/Şi c-un amant cum şi-a dorit/Ea demonstrează care-i şpilul:/Să-mbini frumosul cu utilul.” (N. Darie)

Dorință. „Unul drag soţiei mele/E un tânăr, ca tot omu’,/Scapă-l, Doamne, de belele,/Fă să-l opereze…Ciomu!”

Compensație. „Cum doctorul clienţii flegmatic şi-i omoară,/Pe-o canapea, nevasta-i, alături d-un amant,/Repopulează solul, şi astfel mai repară/Dezastrele comise de soţul ei savant!” (Cincinat Pavelescu)

Spovedanie. „Trăiesc un moment enervant,/Deşi am şi soţ şi amant:/O lipsă de sex mă apasă/Când unul pe altul se lasă!” (Mihai Haivas)

Vârsta a treia. „Cum potenţa-i şugubeaţă, /Sunt bărbaţi ce mint să-ngheţe: /Unii spun că mai fac faţă, Alții, însă, feţe-feţe!” (Constanța Apostol)

Femeia. „Ca trandafiru-i preţuită/ De secole întregi, la rând, /De-aceea unii nu ezită/ Şi-o…„altoiesc” din când în când!” (Constanța Apostol)

Unor scriitori. „Geaba fac atât tapaj/ Unii scriitori./ Editura dă tiraj,/ Nu şi cititori.” (G. Zarafu)

Eva. „Eva ştim că s-a-ntrupat /Într-o zi cu zvon de harpe,/ Dintr-o coastă de bărbat… /Dar cu limba de la şarpe!” (G. Zarafu)

Bikini. „Am zărit la mare-o fată /Absolut neconformistă, /La nudişti părea-mbrăcată, /La-mbrăcaţi părea nudistă!” (Giuseppe Navarra)

Psalm păgân. „Ei bine, merg la moarte spui. /Dar nu pe dric, cu popi şi cu tămâie-n oală. /Mă duce-n goană carul de triumf/ În care-ai pus maşina infernală.”  (Nicolae Labiș)

Epitaf. „Sub piatra asta zace/ Un doctor învăţat; /Cu moartea lui de moarte /Pe mulţi el a scăpat.” (Alexandru Donici)

Soartă. „Nu contrazice voia sorţii/ Şi nu sfida stihiile!/Aşa fu scris: cei morţi cu morţii, /Iară cei vii cu…viile!” (Păstorel Teodoreanu)

Fecioară. „Anomalia cea mai mare/Cu care nu pot să mă-mpac/E-aceea că în zodiac/Şi curvele pot fi Fecioare.” (Eugen Albu)

Electorale. „Toţi ne-au promis când i-am ales/ C-or să ne ducă spre progres,/ Şi, recunosc, n-a fost un truc,/ Că de-atuncea tot ne…duc!” (Eugen Albu)

Vremuri. „Pe vremea când aveam hormoni /Şi mintea, sigur, mai îngustă,/ Mă mai ţineam de câte-o fustă, /Acum mă ţin de pantaloni.” (Eugen Albu)

Fotografie. „Privindu-mi soaţa-n câte-o poză /Din tinereţe, tare-mi place,/ Că n-avea riduri, nici scleroză, /Dar mai ales… că-n poză tace.” (Eugen Albu)

Educare. „Pe-o tipă, prinsă pe centură, /Au dus-o iute la chestură/ Și, la ”Moravuri”, vreo cinci-şase/ Au tot convins-o…să se lase”.  (Laurenţiu Orăşanu)

După nuntă. „Mă-ntrebi, „cum e mariajul?“ /Mamă, îți trimit mesajul: /Cum să fie, ca la plug, /Eu cu coarne, eu în jug!”  (Dumitru Bujdoiu)

Misogini ? „Mulți și-au comparat nevasta/ Cu o floare, cu un pom, /Dar nu-i unu-n lumea asta… /S-o asemene c-un om!” (Ioan Mamaische)

Dieta nevestei. „ De când este la dietă,/ Nici mâncare nu mai face, /N-are carne în rețetă,/Doar…ficatul meu îi place!” (Ioan Mamaische)

Partidului. „Eu Șoim al Patriei ți-am fost, /Iar azi te pup cu mult elan/ Că aripi tu mi-ai dat și-un rost:/ Să zbor din țară peste-ocean!” (Sorin Olariu, SUA)

Femeia. „E chitită să te-nhațe/ Fără nicio remușcare:/ Prima dată-i cazi în brațe,/ Iar apoi îi cazi în gheare.” (Sorin Olariu)

Unei cochete. „Văzându-te în blănurile moi, /Pe-al vremilor  răboj crestez  cu dalta:/ Greșim satisfăcând atâtea oi,/ Ca, egoist, să-mpodobim… pe alta!” (Aurel Iordache)

Unui nou podgorean. „De  când și-a cumpărat o vie, /Ne ia de sus cumătrul Ghiță! /De nimeni nu mai vrea să știe! /Cic-a ajuns boier de viță!” ( Radu D. Rosetti)

Șa. Ca să vezi ce potriveală/El în şa şi ea înşeală! (Unui jocheu, de Valeriu Stancu).

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Rîdem în versuri!

  1. Anonim zice:

    Veveriță — pârș sau raton,

    Mai bine cu Cezar Straton,

    Pădurar ce scoate-n lume

    Cioate, epigrame – glume.

    Apreciat de 1 persoană

  2. Poetry855 zice:

    grafica ))))))))))))))))))

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu