O cerere pentru papuci la 1953!


Cînd era scrisă cererea asta, aveam vreo două săptămîni, ieșind în lume cu vreo două luni înainte de termen. De ce-am fost așa de grăbit să ajung aici, unde trebuia să faci cerere ca să nu umbli desculț habar n-am. Ceea ce e sigur este că în spațiul intruterin nimeni nu-ți spune în ce fel de lume vii… Mulțumesc lui Mihai Dinu Gheorghiu pentru document și lui Marian Popa pentru transformarea pdf-ului în format fotografie…

Image

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

21 de răspunsuri la O cerere pentru papuci la 1953!

  1. Genială!
    Io încă am mai prins – probabil și tu – vremurile cînd o cerere se încheia cu formula „Onoare muncii”!
    Ce vremuri am trăit, nene!

    Apreciat de 2 persoane

  2. Larsen Elena zice:

    Eu m-am infuriat acum cand am fost nevoita sa depun o plangere la politie, pentru un motiv mai ceva ca-n Camus,Kafka ,Ionesco, iar poitistul a insistat sa-mi dicteze , desi, politicos, i-am spus ca stiu si ce cum sa redactez . N-am avut nicio sansa.Dar …drept care semnez …tot n-am scris. Asa ca m-au chemat din nou

    Apreciat de 1 persoană

  3. Larsen Elena zice:

    Ce vremuri am trait, ce lume, dar ce vine acum depaseste orice imaginatie

    Apreciat de 1 persoană

  4. gyll zice:


    Că să vezi, și eu venii pe lume cu două luni mai repede dar cu doi ani mai târziu 😱.
    Da, îmi amintesc perfect,aveam cam trei ani, când mi-a cusut maică-mea”un costum”din montonul primit pe cartelă.Cica mă plimbam țanțoș,ca și un cocoș,nu Dorin,cu el.
    Am și o poză.
    Iar când primeau”tucur frumos”adică glucoză, era sarbatoare.Ce vremuri.😂

    Apreciat de 1 persoană

  5. Ion Fercu zice:

    Traiasca lupta pentru pensii speciale!
    Drept care semnez propriu,
    I.F.

    Apreciază

  6. Lucian zice:

    În 1953 se folosea frecvent „Trăiască prietenia romîno-sovietică!”, ăştia cu pacea erau un fel de disidenţi…

    Apreciat de 1 persoană

  7. constantin coroiu zice:

    Și eu mi-aduc aminte de formule gen cea cu care își „blindează” cererea Florica Muzicescu, Documentul îmi amintește și de un moment cum nu se poate mai amuzant. Una dintre cele mai uzitate asemenea formule era: Trăiască pacea între popoare! Tata mi-a relatat faptul că un consătean al nostru care s-a adresat Sfatului popular cum se numea atunci primăria nu mai știu pentru ce anume, și-a încheiat cererea cu: Trăiască lupta între popoare!. Probabil că psihologii pot explica mecanismul ce s-a produs în capul bietului petiționar!

    Apreciat de 1 persoană

  8. constantin coroiu zice:

    P.S. Eu mi l-am explicat prin aceea că omul a combinat nafericit cu o altă lozincă folosită de obicei în asemenea contexte, și anume: Trăiască lupta pentru pace!

    Apreciat de 1 persoană

  9. Am dat şi io o declaraţie la Miliţie (eram student, prin anii 80) şi tablagiul care mi-a luat-o, mi-a dictat următoarea formulă de încheiere: „Menţionez că în timpul scrierii prezentei declaraţii, asupra mea nu s-au făcut presiuni de nici un fel”. Şi era corect, deşi cred că marţafoiul ala, la cît mişto am făcut de el, tare mi-ar fi tras vreo două-trei labe, că avea nişte mîini ca nişte lopeţi…

    Apreciat de 2 persoane

  10. mihaidg zice:

    Discutia asta, pe scurt, e o demonstratie de progres si emancipare. Deocamdata.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

