Victor Rebengiuc: „Nu înțeleg. De ce să-mi spui mie Hrebenciuc?”


Victor-Rebengiuc

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prietenul Bogdan Stoicescu îmi trimite o postare cu o excelentă replică a lui Victor Rebengiuc. Care, ne amintim încă dintr-o emisiune televizată imediat post-revoluționară, chiar are darul replicii:

„Mă enervează.
Nu pot să-mi explic. Am o activitate de 61 de ani. Toată lumea știe și unul care a început de 27 de ani să fie cunoscut,  numele lui e mai cunoscut decît al meu.
Nu înțeleg.
De ce să-mi spui mie Hrebenciuc? Mă irit și spun: nu dom’le, «H» e de la hoț, nu are ce să caute.  Rebengiuc începe cu «R», nu cu «H», de la hoț!”
Aici linkul postării originale
Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

31 de răspunsuri la Victor Rebengiuc: „Nu înțeleg. De ce să-mi spui mie Hrebenciuc?”

  1. petrujipa zice:

    Are adancă dreptate! Am mai văzut un bourean care-i spunea unui mare poet, mort, porc.

    Apreciat de 1 persoană

  2. mihaela grancea zice:

    Dupa 1989, actorul a impresionat prin atitudinile civice. De curand, am aflat ca socrul sau, tatal doamnei Mihut, a fost un tortionar odios. In sistemul comunist, cei doi actori s-au simtit confortabil. Si domnul Hrebenciuc este un deseu al sistemulu comunist. De unde atata vehementa?

    Apreciază

    • Cînd vă apucați să calomniați pe unul din cei mai curați oameni din căți mi-a fost dat să cunosc, vă rog să aduceți și probe, nu doar vorbe. Dacă am presupune că ar fi adevărat ce spunețo despre socrul DSale, care e vina lui. Procedăm ca și comuniștii, apilcăm vinovății genealogice și prin încuscrire sau ce?! Nu mă așteptam la asta de la cineva care are pregătire istorică…

      Apreciat de 1 persoană

      • mihaela grancea zice:

        Nu calomniez, datele sunt publice. Puteti sa cautati pe internet si in arhive. Carajosi, au fost si sunt pentru mine, cei care au facut disidenta autentica in comunism si care au riscat in Decembrie 1989. Atat. Sunt istoric si am o alta masura in judecarea curajului.

        Apreciat de 1 persoană

      • Păi, despre ce curaj vorbim aici?! Ce treabă are curajul cu numirea greșită a unei personalități de către un jurnalist tembel? Și cu răspunderea cum este? Mai e, ca în lumea normală, personală au ba?

        Apreciat de 1 persoană

      • mihaela grancea zice:

        Nu am vrut sa trimit mesajul, dar mi-a scapat. Imi inchipuiam ca o sa trezesc reactii adverse. Eu cred ca anumite persoane, cand vine vorba despre moralitate, trebuie sa faca un pas in spate. Sa taca. Despre este acest lucru este vorba.
        Pe cand faceam jurnalism la Cultura am facut anchete despre devalizari, coruptie, mi-am asumat riscuri…pentru ca eu credeam in nevoia de dreptate. Am fost ridiculizata si umilita la rubrica..:”comentarii”. Nu m-am angajat in polemici…m-am tinut de „ideologia mea” ….dar, eu nu am considerat ca sunt curajoasa, ci ca imi fac datoria.
        Domnul Rebenciuc este un mare actor. L-am admirat, mai ales, in filme din ultimii ani. Cred ca ar fi bine sa ramana in aceasta sfera.
        Traim in tara in care oamenii sistemului comunist au devenit dupa 1989, cei mai acerbi critici ai totalitarismului. Si asa au ramas la suprafata. Au ramas in locurile din fata. Vezi cazul lui Dinu Sararu care dupa ce a servit, mai ales institutional, sistemul ceausist, a scris „Ciocoi noi…”
        Ma umplu de dezgust.

        Apreciat de 1 persoană

      • Să nu-=l confundăm pe VR cu Săraru, că e păcat de Dumnezeu… Și nu înâeleg de ce ar acepta cineva să-i fie schimbay numele rămas de la tatăl său. Și pe mine mp enervează cînd mă confundă unii cu Antonescu, nu din alt motiv, dar nu e numele meu… Mă întreb dcă v-ar conveni să vă schimbe și Dvoastră careva numele, așa din prostie… Deci, un bou îi botează și el trebuie să tacă! Asta chiar e o lume pe dos!

        Apreciat de 1 persoană

      • mihaela grancea zice:

        Da, jurnalistul trebuie sa fie responsabil. Dar cred ca actorul a fost excesiv de „vocal”. Putea doar sa ii atraga atentia asupra confuziei. Era suficient.

        Apreciat de 1 persoană

      • Și de ce n-ar fi vocal un actor, care lucreazăși cu vocea? Numai politrucii, analiștii și canaliștii au voie să fie vocali?!

        Apreciat de 2 persoane

  3. constantin coroiu zice:

    Stimate maestre, am pentru actorul care sunteți o admirație sans rivages, dar mă întristează călcările Dv. în ridicol, din fericire rare dar, din păcate, și fără grație. Chestia cu Hrebenciuc versus Rebenciuc este cel puțin puerilă, iar găselnița cu H de la hoț nu e de nivelul Dv. E joasă de tot. Să știți că a nu îmbătrâni urât e o artă mai nobilă, cel puțin în ordine existențială, chiar decât arta actoriei. Să ne trăiți întru mulți ani cu seninătate!

    Apreciat de 1 persoană

    • Deci, pînă la urmă e de vină victima, cum văd…

      Apreciat de 1 persoană

    • Virgil zice:

      Domnule de acord ca Hrebenciuc versus Rebenciuc si la un moment dat era posibila o alta abordare (ceva de genu gasiti un alt hot cu care sa ma confundati). Pe de alta parte avem de a face cu o personalitate care pur si simplu considera ca e o jignire atunci cand este „confundat” cu o lepra din politica si normal sa reactioneze vehement. Pe de alta parte gazda nu a facut decat sa mentioneze acest lucru fara sa ceara „in numele profetului” ca cel care a gresit sa fie pus la stalpul infamiei . De aici pana la a „imbatrani urat” e o distanta mare si poate fi parcursa doar cu o doza mare de rea vointa (asta ca sa nu zic impertinenta ca nu ne cunoastem) . Din cate stiu eu Rebengiuc nu a fost un rasfatat inainte de 89 cu toata ca socrul lui asa cum spune un ante vorbitor era mare mahar prin securitate probabil. Si tot antevorbitorului is transmit urmatorul lucru apropos de curaj „putini am fost multi am ramas”

      Apreciat de 1 persoană

  4. mihaela grancea zice:

    Socrul inainte de a fi mahar in securitate a torturat oameni. A fost un tortionar autentic. Sunt informatii publice…eu m-am ingrozit. VR nu a fost un privilegiat, nu a jucat in filmele lui Nicolaescu, dar nu a cunoscut austeritatea teribila a anilor 80. Da, desigur, comparatia cu Sararu este oarecum deplasata.
    Dar, precum Sararu, multi culturnici deveniti oameni de cultura postcomunista se pun in ipostaza de instante supreme. In general, am oroare de astfel de personaje. D\e aici si frustarea mea. Eu am fost colega de facultate cu fiica lui Sararu. Fata asta a iesit sefa de promotie pe tara, desi nu a frecventat cursuri, a ajuns adjuncta lui Nicu Ceausescu la „tineret”, profesorii erau presati sa ii dea note mari….si? Acum lucreaza in cultura. Pozitie excelenta in Radio. Si alti colegi dotati s-au pierdut, au fost aruncati de viata in ratare, in sinucidere.

    Apreciat de 1 persoană

  5. petrujipa zice:

    Polemici în H.
    Dar parcă inspirat în ataș
    Am început să scriu un-A
    Și am dat cu dalta.
    Ce avem frților cu actorul
    Vrem să murdărim decorul?

    Apreciat de 1 persoană

  6. petrujipa zice:

    Istorici, copii de suflet și sultanul
    Unde o fi,
    Din trecutul cel de aur
    Iaca stau pe la spahii.

    Apreciază

  7. petrujipa zice:

    Liviule Măria ta!
    Ne mai facem bine colea?

    Apreciat de 1 persoană

  8. petrujipa zice:

    Aștept înjurăturile și le iau pe toate.
    Semnat Hipa…

    Apreciat de 1 persoană

  9. eduardantoniu zice:

    Un rom^n-canadian il anunta comunitatii locale, acum 15 ani, ca REBECIUC. Mai, Rebengiucilor!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

