Acum 45 de ani…


…terminam liceul, după vreo trei săptămîni, treceam și de Bac, pe 10 iulie intram în admiterea la facultate, iar în jur de 24 – 25 iulie, s-au afișat rezultatele la sociologie-psihologie și deveneam student. Nu găsesc nicăieri poza de pe diploma de Bac, nici pe cea de pe albumul de terminare a școlii. În schimb, am găsit una din septembrie 1972, cînd începusem să arăt a student, crescuseră pletele, dar nu îmi lăsasem încă barbă, cred că asta avea să se întîmple spre sfîrșitul primului an de studenție…  Cu un an înainte, tot în septembrie, fusesem prima dată tuns de miliție, că băgase Nea Caisă mica revoluție culturală de inspirație maoistă. După încă un an, prin iulie 1973, aveam să fiu tuns a doua oară, pe malul Oltului, unde eram un grup studențesc cu plutele, că nu trecuse mica revoluție culturală! Toți ne-am ras în cap și așa am ajuns în tabără de la Costinești, în continuarea vacanței.

Mîine, întîlnirea la școală, apoi masa colegială. Nu știu cîți vom fi, cum nu știu cîți mai sîntem în această lume. Am aflat însă că mîine voi revedea șapte dintre foștii profesori…

PS Grație Dlui Liviu Mățăoanu, am o versiune ameliorată a pozei și o înlocuiesc!

New Doc 2017-06-08_1

 

 

 

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

37 de răspunsuri la Acum 45 de ani…

  1. alin7130 zice:

    Of!
    Nici nu-ti vine sa crezi ..
    Cum dracu’ trece o jumatate de secol, mètre?

    Apreciază

  2. Nu, nici mie nu-mi vine să cred, dar vorba poetului „Trecut-au ani ca nouri lungi pe șesuri!”

    Apreciază

  3. Dorin Tudoran zice:

    O astept pe cea de peste alti 45 de ani! Țin-te tare!

    Apreciat de 2 persoane

  4. Constantin Arcu zice:

    De ce nu? E un lucru bun!

    Apreciat de 1 persoană

  5. d.p. zice:

    sa ne trimiti poze cu fostele iubite din vremea liceului !

    Apreciat de 1 persoană

  6. angelicabutnarasu zice:

    NU mai privi inapoi cu minie! Aceasta privire apriga din acel Timp te-a insotit mereu in toti timpii tai traiti cu intensitate si incrincenare… ,,Viata ca o prada” ti-a fost, ai invatat de unde s-o apuci, n-ai lalait-o Domnule, si stai, ca mai incape cite ceva in aventura cunoasterii, esti omul surprizelor…dar miine, da, este o intilnire pe viata si de moarte, unii pot lipsi la apel…Sa ne aduci poze, si tine-te bine, ca un soldat in oastea Mariei Sale, TIMPUL!

    Apreciat de 1 persoană

  7. Ion Fercu zice:

    REVEDERE MINUNATA!

    Apreciat de 1 persoană

  8. Dan zice:

    Frumos mai erai, amice!

    Apreciat de 1 persoană

  9. vasilegogea zice:

    Dragă Liviu,
    mi-ai amintit că și eu rotunjesc aceeași sumă de la absolvirea liceului! Nu va fi (din cîte îmi dau seama) nici o întîlnire, Ar fi și cam greu… mulți au plecat din țară, prea mulți au plecat de pe pămînt…
    Eheu fugaces labuntur anni!
    Dar, vorba lui Dorin: să mai „tragem de ață” încă vreo 45!
    Gaudeamus!

    Apreciat de 1 persoană

  10. Te-am luat (daca imi permiti sa ma adresez la a doua singular, fiind mai mare in varsta) In mai am avut intalnirea de 50 de ani de la teminarea facultatii 🙂 Un unchi al meu cu vreo 30 de ani mai in varsta, imi facea adesea urarea: Sa dea Dumnezeu sa te vad sanatos la varsta mea! La fel va doresc la toti cei de aici, sa va citesc postarile si comentariile cand veti avea varsta mea :)))

    Apreciat de 1 persoană

    • Mulțumesc tare mult! Și să fim sănătoși cu toții , să mai scriem, să ne mai citim…

      Apreciază

      • Cat despre amintirile despre amintirri as povesti doua:
        1.- Un fost coleg de gradiniita si scoala primara, afland de mine printr-un subaltern al sau, a dorit sa ma vada. Cand am intrat in biroul lui, s-a uitat la mine din scaunul sau directorial si a exclamat :Vai, ce-ai imbatranit!!! Nu m-am putut abtine si i-am raspuns: Da tu crezi ca arati mai tanar? :))) Am poza de grup in care era si el, de la gradinita si din scoala primara. Intr-adevar, se schimbase :))) Si eu :)))
        2,- Mai receent, fosti colegi ne-am intalnniit la 20 de ani de la sfarsitul unui loc de munca. Surprinzator, nu prea ne mai cunosteam cu totii. O doamna, pe care nu o mai cunosteam, si care fusese si vecina de bloc m-a intrebat: Dumneavoasta cine sunteti? I-am spus numele, si : Aaaaa, vino sa te pup!!!
        Ciudat cum memoria este selectiva in functie de varsta la care o soliciti
        Nu stiu daca sa scriu :))) sau :(((

        Apreciat de 1 persoană

      • E foarte interesant cum functioneaza memoria, eu azi i-am recunoscut pe toti cei vreo 25 de colegi. colege în cîteva secunde, desi tint forate schimbati si pe cei mai multi nu i-am vazut din 1972,,,

        Apreciază

  11. Dan Gogleaza zice:

    Ar merge să fii strigat „Frumuşelule”! Dar numai de fete! Vedem cu alţi ochi timpurile duse, unde? Amintirea este sau pare a fi! Cred că doar pare….să râmâii veşnic tânăr în amintirile ce par a fi ceva….. fratern, gogo

    Apreciat de 1 persoană

  12. Larsen Elena zice:

    Cu foste iubite, mai treaca- mearga, dar de, vreuna nou nouta vrem sa vedem ! Sa fie, ca media de varsta , adica 45 + X =
    sa se mai routunjeasca ! La revederea de 40 de ani, cu colegii de la clasa de real, a liceului B.P. Hasdeu din Buzau, primii sositi se uitau la nou aparutii si exclamau: Cine -o fi baba asta , cine-o fi tataia ? Cand se alaturau grupului, excalamatia invariabila era ….Vai draga, ce bine-arati ! Nu te-ai schimbat deloc !

    Apreciat de 1 persoană

  13. eugen zice:

    Dumnezeule, cât de genial sună ”terminam liceul” și cât de infam ”tuns de miliție”.
    Și toate laolaltă au trebuit trăite, din zori și până-n capăt. Cu o singură consolare:
    „Non ragioniam di lor, ma guarda e passa.”
    Îndeletnicire pe care maestrul Cesare P. o denumea ”Il mestiere di vivere” .
    Pâna la 120 mai e ceva cale. Cu bucurii și împliniri!

    Apreciat de 1 persoană

  14. dezideriududas zice:

    La 45 de ani de la liceu vad ca e mai mult pe baza de filozofie/budism… La 30 de ani de la facultate ( e drept, de la Biserica de prea-ingineri TCM …) trairile înca-s pioase….Opera in 2 acte : Oferta -Raspuns 1 ; Oferta –Raspuns 2. :

    OFERTA 1 : Dragi colegi
    Ramane pentru perioada ……,hotel D., 160 lei noaptea de cazare cu mic dejun,masa comandam atunci …. Programul il facem in functie de preferinte : -salina Tg. Ocna,biserica Borzesti construita de Stefan cel Mare, manastiri Agapia, Varatec ,Cetatea Neamtului,casa natala Ion Creanga ,muzeu masti populareTg. Neamt.Exista posibilitate bazin inot,sauna.Va stau la dispozitie cu informatii. M.
    RASPUNSUL 1
    Prea Sfinte, Ești bine ? Apa-i bună ?
    Cu aceași evlavie,
    Sfântu’ Dobrogie

    OFERTA 2. : Si sa nu uiți sa ne amintești sa nu mâncam duminica dimineata, sa mergem sa ne împărtășim!
    RASPUNS 2
    Mulțumiri Prea Cuviosului Agheazmă Argeșanu’ ! Pioase cuvinte ! Prea Cucernice de Paris, agheazma franțuzească cu breton mai are gust de tecquila ?
    Cu gânduri smerite,

    P.S. 1 Cre’ c-a intervenit păcătosu’ de yahoo pe textul tău crezând ca TCM e vreo școală de catiheți….Bagă și tu 3 in 1, mănăstire, muzeu si alte-alea…., într-o instituție de cultură adevarată. La Slănic n-au „Cățeaua leșinată”, „Ceasu’ rău” ? Nu poa’ să fie așa necivilizați…., tre’ să aibă și ei standarde ioropene!

    Apreciat de 1 persoană

  15. gyll zice:

    Ehehei,acum patruș și de ani…. majoritatea celor care scriem pe aici eram tineri juni.
    Ce vremuri domle,ce vremuri.
    Parte dintre noi hălăduiesc pe cele meleaguri unde ne așteaptă..
    Vă mai amintiți cântecul ăla”Când eram acasă la tata fecior”
    Ce vremuri,ce vremuri!

    Apreciat de 1 persoană

  16. angelicabutnarasu zice:

    @dezideriududas
    am ris cu lacrimi, cetind de trei ori preafericitul text…de la Argesanu, unul dintre Maestrii mei, iau doar ce-mi trebuie mie atunci cind sunt drac si nu inger, imi plac luptatorii barbati si atipici parsivi si cu esente tari, purtatori de o infinita coloana, si da, port un breton ce se misca frantuzeste si smerit in gust de tequila…Yes! ar zice L.A., si daca-i ,,ceasul rau”, ii si misc limbile cu o ora inaintata pentru a sari peste ,,mastile populare”…Si sincer am oftat, lacrimat si gingurit a tristete cind a-ti spus mai rarut pi la moldovianul blog, si da, ma astept la represalii lingvistice, uneori indescifrabile pentru mine, ca-s fata din popor, de-am scris astea ca o fronda in fata dezideriului, da acu am io coraj, venind de la un chef cu adulti si fiind bine cherchelita…si off, mi-am gasit motanul in plina depresie, uitasei sa-i las crantanelele inserarii, asa ca mi s-a pisulit pe cartcica mia preferata ,,Amintiri din copilarie” vol.60, da si ieu diversionista, cu mina stinga imi mingiiai bretonul vesnic si
    tinar frantuzit inmuiat in tequila dreams, iar cu dreapta imi desenai niste musteti nostime- sa-i seman un pic motanului, ce ma privea clipocind din privirea-i laser indreptata spre ,,Dulce ca mierea e glontul patriei”…

    Apreciat de 1 persoană

  17. Adrian zice:

    ei, da! poza este una din ingerotecă!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

