Lansări: Ion Tămaș, Ioan Florin Florescu…


DSC02583

Azi, am avur bucuria să particip la două evenimente culturale, legate de doi oameni la care țin foarte mult, cum admir și ceea ce fac, dar pe care i-am mai văzut de foarte multă vreme, șaptesprezece, respectiv zece ani. La ora  17, la librăria Cărturești Pallas a fost lansat albumul dedicat scultorului Ion Tămaș, Glasul lemnului, glasul pietrei (Editura Ars Longa, Iași, 2017), unde am vorbit împreună cu Dna Marinela Rusu, cercetătoare, dar și plasticiană. Dumneaei a vorbit ca un om de meserie, eu ca un scriitor iubitor al artelor și cred că discursurile noastre s-au completat bine. Christian Tămaș, fiul dar și editorul artistului, a expus pe scurt modul în care au decuts lucrurile pentru a ieși un album atît de frumos. Un microrecital Mariana Porumb, excelentă voce, a completat programul. Brîndușa Tămaș a reușit să conducă foarte bine întregul ceremonial, astfel încît n-am întîrziat decît puțin la al doilea eveniment, dar am fumat și o țigară pe drum…

DSC02606

Așa că am coborît la Librarium Pallas pentru lansarea Jurnalului scoțian al lui Ioan Florin Florescu. Un jurnal crescut mai întîi pe blogul autorului și acum devemit carte grație editurii Polirom. Nu-l mai văzusem de zece ani pe Florin, de cînd a plecat în Scoția, și m-am bucurat să-l văd neschimbat, dacă nu cumva chiar întinerit. A fost însoțit în lansare de foștii săi colegi de pe cînd lucra la Polirom, prozatorii Lucian Dan Teodorovici și Florin Lăzărescu și excelentul jurnalist cultural George Onofrei. N-o să scriu mai multe, o să las imaginile să vorbească, dar voi menționa că, asemenea lansărilor de la Cluj și București, și aici cărțile s-au epuizat. Noroc că au putut fi aduse pachete noi în timp util!

Imagini de la lansarea albumului Ion Tămaș

DSC02588

DSC02579

Mai jos Abel și Cain…

DSC02573

Uvenderode

DSC02577

Aici ar fi vizibilă o moștenire cretană

DSC02580

DSC02581

DSC02584

DSC02586

DSC02598DSC02583

Imagini de la lansarea Ioan Florin Florescu

DSC02610

DSC02612

DSC02613DSC02614

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Lansări: Ion Tămaș, Ioan Florin Florescu…

  1. DanutM zice:

    A republicat asta pe Persona și a comentat:
    Domnul Liviu Antonesei, pe care m-am bucurat sa-l vad la lansare, reda aici citeva imagini si de la lansarea cartii lui Ioan-Florin Florescu. Multumim.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

