Efect Doppler, un dar de la Horia Dulvac…


Dulvac

De fapt chiar două daruri, dacă ne gîndim că pe lîngă superbul micro-roman care dă titlul volumului Efect Doppler (Editura Tracus Arte, 2016), mai găsim acolo și nuvela Domnișoara Topuzu, la fel de bună. Horia mi-a dăruit cartea cu prilejul Tîrgului Gaudeamus din noiembrie și, deși aveam loc la vagonul de dormit spre Iași, nu m-am culcat pînă cînd nu am terminat cartea! Văd că poetului Ioan Es Pop i l-a adus în minte pe Boris Vian – ceea ce nu e grești! – mie însă mi l-a sugerat pe Lautreamont. Sigur, în cazul poetului francez, avem de-a face cu un amplu poem în proză, la Horia este clar o proză, pentru că are poveste, ba chiar și povești mai mici!, dar viziunea și frazarea au un ce poematic. Am postat coperta în întregime pentru că și Ioan Es Pop și Andrei Codrescu surprind lucruri esențiale despre această carte. Voi da și definiția „efectului Doppler” pentru că poate fi un mic îndrumar de lectură, deși și în absența acesteia, putem avea parte de o lectură bună!

Efectul Doppler constă în variația frecvenței unei unde emise de o sursă de oscilații, dacă aceasta se află în mișcare față de receptor. Efectul Doppler poate fi constatat atât în cazul undelor electromagnetice (inclusiv lumina), cât și în cazul undelor elastice (inclusiv sunetul). Frecvența măsurată crește atunci când sursa se apropie de receptor și scade când sursa se depărtează de receptor. (Wikipedia)

O carte minunată care nu s-a bucurat de difuzarea și prmovarea pe care le merita. Așa că am „complotat” cu Horia să facem acest dar. Cititorii buni vor fi bucuroși de dar!

De aici, cartea poate fi descărcată în format pdf…

Carte Tracus

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Efect Doppler, un dar de la Horia Dulvac…

  1. petrujipa zice:

    Super! Multumesc mult…

    Apreciat de 1 persoană

  2. eduardantoniu zice:

    Cum suna masina de ambulantza in regim de urgentza, atunci cand se apropie de tine, fatza de atunci cand se departeaza de tine – de pilda.

    Apreciat de 1 persoană

  3. Virgil zice:

    Multumesc mult, Am downloadat cartea , mai ramane sa gasesc ceva timp sa o si citesc 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  4. angelicabutnarasu zice:

    Wow, mi-am zis eu, si mi-a crescut frecventa instantaneu la ,,Spuma zilelor”, Boris Vianul facind parte dintre autorii miei preferati, combinat cu muzica lui Issac Hayes, da partea aia frumoasa, ei au fost o feliuta din cozonacul vietii mele…da banuiesc ca aici, dupa coperta, este ceva impresionist dramatic…Merci, Liviu, atunci, sa ne aruncam printre valurile fantasticului suprarealist si imprevizibil…

    Apreciat de 1 persoană

  5. mihaela grancea zice:

    Multumesc pentru dar, urmeaza sa citesc. Pe Vian l-am citit in liceu…asa ca a trecut mult, f mult timp.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

