La Craiova, a fost foarte plăcut…


2

Acum, sînt acasă, și rememorînd cele 24 de ore petrecute în Craiova, îmi dau seama că m-am simțit foarte bine, că a fost totul foarte plăcut. Așa că a meritat să fac vreo 25 de ore dus-întors cu trenurile ca să ajung acolo. În după amiaza sosirii, după cazarea la splendidul hotel Splendid, împreună cu scriitorii Nicolae Coande, organizatorul, și Horia Dulvac, care m-a luat de la gară, am vizitat centrul vechi. Por spune că zona cu cafenele, terase etc arată mai bine decît cea bucureșteană. E mai mică, dar este mult mai bine renovată și îngrijită. Pe traseu, am intrat la Teatrul Național, pe care l-am explorat în amănunt. Nu doar sala I. D. Sîrbu, unde avea să aibă loc conferința, și sala mare, dar și culisele, magaziile de recuzită, birourile. E uimitor că un sediu de teatru atît de reușit a fost contruit la începutul anilor 70… Apoi, ne-am mai plimbat, am mai stat pe terase la cîte o cafea, pe cea de la „acvariu”, am și cinat. Ni s-a alăturat și Marius Dobrin, pe care nu-l mai văzusem de vreo 15 ani, acum, are părul lung și barba albă. Îi stă bine! Cînd m-am culcat, pe la miezul nopții, viața de noapte era în toi pe terasele din preajmă, dar cînd am închis geamul nu se auzea nimic din zarva de afară, așa că am dormit lemn pînă aproape de 8. După mai multe cafele, am trecut strada la teatru, pentru conferință. Eu spun că a fost bine, am învățat să-mi evaluez prestațiile, dar mai bine ar fi să aflăm alte mărturii! Discuțiile din final au fost animate, iar faptul că mă durea mîna dreaptă de la autografe, de bună seamă, m-a bucurat. După conferință, împreună cu Nicolae Coande, Dna și Horia Dulvac și poetul Ion Maria, am vizitat iarăși centrul, ajungînd la Muzeul de Artă Contemporană unde, în afară de lucrările lui Brâncuși, m-am bucurat să-i găsesc suprinzător de bine reprezentați pe cîțiva din pictorii mei preferați, Pallady, Țuculescu, Baba… Și cîteva sculpturi de Paciurea și Anghel… Iar plimbare, masa în centrul vechi și la gară cu mașina lui Horia însoțit de grupul amintit. Da, a fost foarte bine la Craiova. În ciuda lungimii drumului, dacă mai apare vreun prilej, mai merg! Pozele sînt făcute de Horia în seara sosirii, pe lîngă afișul conferinței, poetul Nicolae Coande mă însoțește într-una dintre ele… Pozele de la conferință urmează să le primesc azi, mîine… Se vede, cum discutam cu Horia, că Oltenia a fost unul din punctele tari ale liberalismului istoric, acolo munca intelectuală încă mai este socotită muncă!

3

1

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la La Craiova, a fost foarte plăcut…

  1. rameau zice:

    De mult a aprut nevoia unui serviciu de helicoptere-taxi intre orase. Trenul e perimat !

    Apreciat de 1 persoană

  2. magda ursache zice:

    Dar şi la Satu Mare,unde am fost împreună!magda u.

    Apreciat de 1 persoană

  3. rim zice:

    salut astfel indirect pe prieteni mei craioveni literati. ma bucur de succestul conferintei. o publici si pe blog?

    Apreciat de 1 persoană

  4. Dana (Mara) zice:

    Felicitari, poate daca nu toata inregistrarea conferintei, dar macar partial sa o gasim pe you tube.
    In alta ordine de idei daca tot a venit vorba de discursuri, n-a fost rau nici discursul lui Trump in recentul turneu. Incepe sa imi devina simpatic.
    Numai bine.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

