Mircea Dinescu – Povestea vîntului din răsărit, spusă de el însuși


mircea-dinescu1

Un nou poem splendid de Mircea Dinescu pe prima pagină din Cațavencii. Nu mai am nici un dubiu că se apropie apariția unui nou volum. Să fie primit, că așteptat chiar este. Bănuiesc că nu doar de mine.

http://www.catavencii.ro/editorial/povestea-vintului-din-rasarit-spusa-de-el-insusi/

 

Povestea vîntului din răsărit, spusă de el însuși

 

Un vînt străin, purtînd în păr stamine,

intră în sat și întrebă de mine,

zicînd că în o mie nouă sute șaișpe

l-a cunoscut, cînd lumea era vraiște,

pe străbunicul meu, căprar la tun,

ce l-a servit cu-o mînă de tutun

să-și răsucească singur o mahorcă,

cît bagă el pe țeavă praf de orgă

și cît o smîngăli pe-o ilustrată

trei vorbe pentru-o neștiută fată

care s-a transformat în străbunica.

“Eram pe-atunci firav, ca mai nimica,

dar zăpăcit i-am smuls din mîini scrisoarea

și m-am jucat ca orbul cu ninsoarea

pe cîmpul unde înfloreau cadavre.

Zadarnic a strigat la mine: “Stai, bre,

că am uitat să pun pe plic adresa!”

căci ajunsesem crivăț la Odessa

și-apoi hatman de vijelii în Bug,

unde-am dansat gopak cu meșteșug

chiar cu Tătucul și să nu te miri

c-am dărîmat trei mii de mănăstiri.

Cînd sființii de vopsea cădeau din turle,

el, Fiul Votcii, începu să urle

și-am deslușit pe chipu-i hedonist

paloarea unui fost seminarist

ce-a încălcat un tainic legămînt

și-i pusei pe obraz vărsat de vînt

și, lepădîndu-i hoitul la Kremlin,

m-am liniștit și bat cu mult mai lin

de-am regăsit acum, la voi, pe coastă,

răvașul de căprar către nevastă.”

 

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Mircea Dinescu – Povestea vîntului din răsărit, spusă de el însuși

  1. Pingback: Liviu Antonesei despre Mircea Dinescu – pogaciblog

  2. Cumva, aceste poeme straşnice n-or face parte din volumul „Colierul din bomboane de colivă” care se pare că ar fi apărut la Editura Fundaţiei pentru Poezie Mircea Dinescu, anul ăsta (a cărui lansare este anunţată la a VII-a ediţiune a iminentului Festival Internaţional de Poezie). Sau o fi alt volum?

    Apreciat de 1 persoană

  3. angelicabutnarasu zice:

    Plina de cuvinte cheie este poezia lui MD, priveste lumea ca pe un tot holistic. Lumea asta cu ,,Tatucul”, ,,BUG”, ,,Odessa”, mahorca” pe care noua generatie nu le stie, pe ele calcam, suntem suma cuvintelor si actiunilor acestei Lumi, de noi insine depinde viitorul, D-L Dinescu are o reglare de conturi cu trecutul, si aici adaug o fraza care-mi place mie, ,,Suntem suma trecutului prezent in viitor”…Da, am scris la postarea ta ,,Cimitir cu fusta verde”comentata de mine la alta postare ,,ha, ha, ha, [2]barbati si femei, ca va apare un volum nou a lui MD, ,,Colierul din bomboane de coliva”, acesta este, si va fi senzational, o bijuterie conceputa intr-un respiro de tihna, ,,la conac”…

    Apreciat de 1 persoană

  4. dezideriududas zice:

    Bre’, da’ dupa vijelia ceea hedonista, era normal sa bata mai lin, sa scape capraru’ de loviturile de tun din ordinul nefestic….E drept, dom’Mircea aici e politician si, ca intotdeauna, e mai greu…..Bate din Stanga, din Dreapta…, e greu sa te tii drept…. Mie, ca tehnocrat ( sotia mi-a fost colega de grupa…), mi-era simplu. “Centralist democratic” n-ai cum sa nu stii unde bate…..

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

