Mircea Dinescu – Cimitir cu fusta verde


MD publică iarăși un frumos poem pe prima pagină din Cațavencii. Cred tot mai mult că poetul pregătește apariția unui nou volum. Din toamnă încoace, am citit în același loc cel puțin 20 – 25 de poeme noi și am preluat măcar vreo 10… Îmi place politica editorială a celei mai puternice publicații de umor și satiră de la noi de a publica, chiar frecvent, poezii la rubrica editorial…

mircea-dinescu1

Îți amintești lăcusta ce ți-a sărit pe fustă,
pe fusta ta cea verde amirosind a pustă,
cînd i-ai șoptit ironic: Ți-e foame? Ia și gustă!

Te-aș fi mîncat eu însumi, flămînd, ca pe o pîine,
ți-aș fi înfipt în coapsă colți fioroși de cîine,
dar mi-ai șoptit ironic: Nu astăzi! Poate mîine…

Iar mîinele acela n-a mai sosit vreodată,
te-am căutat zadarnic în orice trup de fată,
săpînd cu-nverșunare de ocnă la lopată.

Și-acum îmi ieși în cale subit pe o alee
și răsucești în mine aceeași tandră cheie
și porți tot fusta verde de tînără femeie.

Dar ca s-ajung la tine mi-ar trebui probabil
o aprobare scrisă de-un tenebros contabil
să sap iarba crescută în patul tău arabil.

http://www.catavencii.ro/editorial/cimitir-cu-fusta-verde-2/

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Mircea Dinescu – Cimitir cu fusta verde

  1. Splendid. Pare o reîntoarcere la stilul poemeleor volumele de început (Invocație nimănui, Elegii de cînd eram mai tânăr, Proprietarul de poduri, poate și Teroarea bunului simț). Un Dinescu la fel de proaspăt, de exuberant, de tandru și iubitor… Mulțămiri!

    Apreciat de 2 persoane

    • Dar și cu oarece melancolie a trecerii vremii… Cu plăcere. Mi-au plăcut cam toate citite in Catavencii, asa ca astept volumul…

      Apreciat de 2 persoane

      • Melancolia era subînțeleasă, că, de, anii care se așează peste noi, ne place sau nu cestiunea asta, vin și cu tot felul de melancolii (le pot spune așa?)… Da, am citit și io cîteva acolo, vreo două-trei le-am auzit recitate și-n Politică și delicatesuri… Pare că plutește-n aer apariția volumului, deși maestrul e destul de parcimonios cu propria-i creație poetică…

        Apreciat de 1 persoană

      • Păi, normal că de la o vreme ne apucă pe toți felurite melancolii… Am așa o senzație că volumul stă să vină!

        Apreciază

  2. angelicabutnarasu zice:

    Era imposibil ca DL.Dinescu sa nu descinte mincarurile fin boieresti cu ceva versuri in arome portocalii, si tot invirtind prin dulceturi-poeme sa nu revina in forta, in lumea literara…Poezii, poeme, pamflete politice ori ba, toate au un mare impact asupra cititorilor, creeaza imagini, senzatii, emotii si revolta, palpitante subiecte, sincere si atractive versuri! De abia astept sa-i citesc noul volum la un pahar [hai, doua] din vinul dumisale amintind de-a lui privire piezisa, dura, dar tandra…Cred ca e un nou inceput pentru el, din nou versuri melodioase cu imagini bine sefuite, aproape romantice, consistente si pline de umor…Merci, L.A.,sa ne tii la curent! Vezi ca nu te poti lasa de poezie? Ea circula a dependenta prin venele poetului, ca si tutunul, cafeaua, inspiratia si tandretea…frumoasa surpriza ne-a facut, credeam ca va parasi Planeta cu polonicul la briu, taraful si reteta ratei cu portocale…

    Apreciat de 2 persoane

Lasă un răspuns

