Sintagme literare, 3 (26), mai 2017


sintagme-literare

Mi-am făcut un obicei să prezint aici reviste de cultură atunci cînd se întîmplă să le primesc în format electronic – în pdf sau sub formă de link către versiunile online. Am prezentat reviste de limbă română din țară și diaspora, din capitală și din celelalte orașe. Dar acum sînt în fața unei premiere absolute – grație poetei Ana Pop Sîrbu, care mi-a trimis pdf-ul acum două zile, prezint o excelentă revistă culturală care apare într-o comună din Banat! O revistă de 74 de pagini ajunsă deja la cel de-al douăzecișișaselea număr! Motorul principal al publicației din Dudeștii Noi este poetul Geo Găletaru, director fondator/ redactor șef, sprijinit de Ion Căliman, redctor șef adjunct și Adrian Weimer, secretar general de redacție. În cele 72 de pagini întîlnim numele unor autori cunoscuți – și foarte cunoscuți și ale altora mai puțin prezenți în celelalte reviste culturale. Dintre cei dintîi, semnalez poeții Ana Pop Sîrbu, Dumitru Velea, Eugen Evu, Lucian Vasilescu (cu un interviu acordat lui uncristian) etc, prozatorii Alexandru Ioan Despina, pe care l-am citit în mansucris acum cîțiva ani și i-am salutat volumul de debut, și Nicolae Stan, criticii și eseiștii Adrian Dinu Rachieru, Daniel Marian (pe care l-am citit și ca poet), Ionel Bota… Aș adăuga și poeții traduși la rubrica Universalia – Gani S. Pllana (traducere din albaneză de Baki Ymeri), Giovanna Frene (în traducere de George Nina Elian) și Sofia Rodriguez Garcia (traducere de Elisabeta Boțan, care mi-a tradus în sens invers și mie niște poezii și care pregătește o antologie de poezie românească în spaniolă). Revista Sintagme literare mi-a prilejuit cîteva bune ore de lectură plăcută, ceea ce vă doresc și D-Voastră. Pentru asta, atașez cel mai recent număr în format pdf…

S.L. 3

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Sintagme literare, 3 (26), mai 2017

  1. Ana Pop Sîrbu zice:

    Generozitatea Dvs e un antrenament de fibră nobilă.Mulțumim, în numele d-lui Geo Galetaru și a tuturor colaboratorilor !

    Apreciat de 2 persoane

  2. Geo Galetaru zice:

    Mulțumesc domnului Liviu Antonesei pentru aprecierile la adresa revistei noastre. Mulțumesc și distinsei poete Ana Pop Sîrbu, pentru gentilețea de a fi semnalat modestele noastre realizări.

    Apreciat de 2 persoane

  3. Ion Fercu zice:

    Minunat gestul L.A., minunate gesturile care tin , precum ,,Sintagme literare”, cugetarea in viata…..

    Apreciat de 2 persoane

  4. Mi-a scapat aceasta revista superba? Vai ce…sunt…Nu se poate…Cum pot lua legatura cu acesti oameni minunati sa-i provoc la o valurire bufniliana?

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

