O echipă poetică: Daniela Marin & Ioan Gyuri Pascu


Daniela Marin și Ioan Gyuri Pascu alcătuiesc – e absurd să folosesc timpul trecut! – una din cele mai frumoase echipe poetice pe care am avut norocul să le întîlnesc în această viață. Folosesc termenul „poetic” în sens generic, de creație, pentru că, deși cei doi sînt poeți, poate în primul rînd poeți, au frecventat mereu și alte zone ale artelor. Gyuri era și muzician, unul din cei mai buni bleusmani de la noi, dar și actor, așa cum Daniela, în afară de poezie, scrie teatru, cum veți vedea mai jos, ba chiar și regizează piese, este editoare de asemenea. I-am întîlnit de puține ori, pe Gyuri ceva mai des, pe Daniela cred că doar de două ori, dar de fiecare dată m-am luminat. Și, pe deasupra niște oameni foarte generoși – țin minte că acum ceva mai mult de zece ani, au venit cu lansările lor la Iași, dar au adus și un grup de adolescenți din familii cu probleme, pe care i-au ajutat să formeze trupa La Strada și săși scoată primul album. Îmi plăceau cum cîntă, mai am și acum acel album, cum am și albumul cu Blues de casă al lui Gyuri. În onoarea sa și a albumului său, am scris o poezie Blues de casă 2, pe care i-am dedicat-o și care figurează în toate antologiile mele ulterioare… Recent, am primit ultimele apariției ale Danielei și ale lui Gyuri și vreau să le semnalez pe cele din acest an.

Ioan Gyuri PASCU, Clovnul de caro, Cartea Daath Publishing House, București, 2017, Cu prefața Fratele focului și al poeziei Alice Valeria Micu

coperta

Volumul cuprinde 19 poezii inedite de-ale lui Gyuri, selectate de el însuși din Caietul cu poezii, și 17 din textele superbelor sale cîntece, alese de Daniela Marin din albumele sale. Dar volumul este de fapt un adevărat album, cuprinzînd 16 potrete ale lui Gyuri și desene de Ion și Daria Gănescu și Iarina Pascu. Cartea arată atît de bine grație Doamnei Irina Maria Gănescu. O felicit, ca și Daniela Marin, în calitatea sa de editoare.

Daniel MARIN, Teatru, volumul 1, 4 x 4 personaje/ Revelion cu Dumnezeu, Editura Cartea Daath, București, 2017, cu o prefață, Teatrul ca drum spre sine, de Gina Șerbănesuși o postfață a autoarei

coperta 1

Din postfață, aflu că Daniela Marin a scris cele două piese pentru Teatrul Spiritual, iar Gyuri a jucat în prima și urma să joace și în celaltă. Le-a publicat acum împreună, poate le vor mai juca alții,  dacă el nu mai poate să le joace. Cum piesele mi se par foarte bune, cred că trebuiau publicate și dacă prietenul nostru ar fi apucat să o joace și pe a doua. Sînt piese și de jucat, dar și de citit. De altfel, prima piesă a fost jucată în țară și în străinătate. Așa că, poate, voi avea șanse! În momentul de față, citesc un volum de poezii inedite de Daniela Marin. Cum îmi place foarte mult, sper să reușesc să scriu o pagină însoțitoare…

Sînt cîteva articole despre piese pe blogul Teatrul Spiritual. Pun aici două linkuri, dar sînt mai multe.

https://teatrulspiritual.wordpress.com/opinii-despre-4×4-personaje/

Și aici un link către un articol despre un spectacol din Canada, în care a jucat Gyuri…

http://foaiededrumlung.com/aceasta-este-reteta-de-act-artistic-pentru-romanii-din-canada/

O să postez și Blues de casă, că tot a venit vorba… Apoi, găsiți multă muzică cu Gyuri pe YouTube

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la O echipă poetică: Daniela Marin & Ioan Gyuri Pascu

  1. Vasilica Ilie zice:

    Frumos gestul de aducere aminte a lui Gyuri Pascu, un munte de talent.

    Apreciat de 1 persoană

  2. ANA POP SIRBU zice:

    Atotcuprinzator ,voios,cald,ironic,sfidand destinul prin sarbatoarea Artei ,Gyury ramane viu in inima romanilor .

    Multumiri de aducerea aminte !

    Apreciat de 1 persoană

  3. Larsen Elena zice:

    L-am cunoscut acum multi ani la Ploiesti, cu Divertis, cand dupa spectacol echipa a ramas la o petrecere data directorul Teatrului Toma Caragiu de aici . Ce spirite, ce umor spumos ! Pacat !

    Apreciat de 1 persoană

  4. d.p. zice:

    Da,Gyuri este prezent in timpul nostru, nu-l poate parasi asa de repede,
    chiar daca nu mai sta aici !

    Apreciat de 1 persoană

  5. toader marian zice:

    I-am cunoscut pe băieții de la Divertis la Iași, în cantina din Codrescu, la Balul Bobocilor de la Electro. Erau colegii noștri mai mari și ne-au ajutat cu organizarea. Era prin toamna lui 82. În primele zece minute am crezut că ne va aresta securitatea pe toți. După ce a trecut panica, m-am îndrăgostit de ei. Iremediabil. Îi iubesc pe toți, dar pe Pascu îl adoram… 😦

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

