RIP Doru Alexandrescu


doru-alexandrescu

 

Ieri, a plecat dintre noi Doru Alexandrescu, primul și cel mai important lider sindical ieșean. În anii 90, ne vedem destul de des, cum eram amîndoi implicați, fiecare în felul său, în lupta pentru democrație. În anii din urmă, ne vedeam mai rar și cel mai adesea întîmplător, dar îmi făcea plăcere, cred că și lui, de vreme ce intram adesea într-o cafenea și mai schimbăm păreri. Ultima oară ne-am văzut în primăvara trecută, tot întîmplător, în timp ce vorbeam, a apărut și actorul Emil Coșeru, prieten comun. Pe cînd depănam amintiri, a apărut în fotograf care ne-a făcut cîteva poze. Nici eu, nici ceilalți nu le-am văzut vreodată… În ziare scrie că a plecat în urma unei lungi suferințe. Cînd ne-am văzut ultima dată, nu mi s-a părut suferind. Ca și de fratele său Emil, regretatul prim primar ales al Iașului, și de Doru îmi va fi adesea dor… A murit de 1 Mai, „ziua internațională a celor ce muncesc”. Poate e o întîmplare, dar este și ceva simbolic, Doru chiar a fost de partea acestora!

doru-alexandrescu (1)

 

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la RIP Doru Alexandrescu

  1. Da îmi amintesc momentul 2009. Din păcate, nu văd să am cartea lui CC. Acum, ar fi vorba de toate scrierile care pot fi gasite – în presă sau inedite – cam zece volume după cum evalueaza Richard… Și, da, Grigore T Popa a fost dintre oamenii aceia rari care au dovedit că nu e obligatorie situarea „sub vremi”!

    Apreciază

  2. d.p. zice:

    colegul meu de banca din clasa a IV-a, prieten vreme de 50 de ani, un om corect, cinstit si foarte cald !

    De obicei, liderii de sindicat se descurca, dar Doru a murit sarac.

    Fratele lui Doru, Emil, mare fotbalist iesean, a fost primarul Iasului -primul primar ales democratic dupa 1989- si tot sarac a murit, in urma cu 25 de ani !

    Nu ma va mai intimpina nimeni cu atita caldura ca Doru Alexandrescu,
    un om a carui onestitate imi va lipsi mereu!

    Apreciat de 1 persoană

  3. d.p. zice:

    am postat pe FB, L.A.,mesajul tau si a fost preluat (distribuit) de citiva prieteni, dar si de persoane pe care nu le-am cunoscut pina acum.

    Apreciat de 1 persoană

  4. d.p. zice:

    Iti multumesc L.A. !

    Apreciat de 1 persoană

  5. dezideriududas zice:

    Odihnească-se in pace ! Iași-ul, prin Virgil Săhleanu, a lăsat o urmă adâncă in mișcarea sindicală națională. Rețin că la forumul organizat de mine la Neptun in anul 2000 ( eram lider sindical al SC Neptun Olimp atunci ) am discutat cu Romeo Beja ( îmi căutam confrații….prin toata țara…. / pe Romeo cred că l-am găsit la Mina Petrila, sau Lupeni ?….dupa vreo 3-4 telefoane de redirecționare ) să-l invite si pe Virgil Săhleanu la evenimentele organizate de mine. Nu mai rețineam succesiunea de evenimente, in iunie a fost forumul, in septembrie s-a intamplat nenorocirea !!! Rețin că ii spuneam lui Romeo ca „patronul” lui Virgil Săhleanu este o firma de investiții cehă, ceea ce noi nici atunci nici acum nu eram/nu suntem in stare…..Am mai comunicat apoi cu Vasile Stângă, liderul sindical de la Antibiotice Iasi….Din păcate mișcarea sindicala a fost mult prea ierarhizată, nu ne cunoșteam între noi mai deloc….Mi-am păstrat insă canale de comunicare la cel mai inalt nivel cu mai toți liderii de sindicat importanți ai Romaniei. Cu Vasile Paraschiv am fost odata chiar la Bogdan Hossu – Cartel Alfa pentru proiectul lui dom’Vasile cu FEDERAȚIA SOCIETĂȚII CIVILE. Il luasem de la Ploiești, de la celebrul său apartament, câstigat in cele mai negre vremuri, scăldat de soare mai toata ziua ( aflasem numărul lui de telefon de la ziarul Ziua )…. Cred că mai am documentele întâlnirii. Pe bloguri m-am întâlnit chiar cu Costica Dobre ( Lupeni 1977 ) și apoi am comunicat o vreme privat, prin București l-am întâlnit și pe Miron Cosma și l-am oprit întrebându-l ce mai știe de prietenul nostru comun, Romeo Beja ( ramân cu o părere remarcabila despre personalitatea lui Romeo Beja )….Poate că la bilanțurile periodice ale sindicalismului românesc suma activului necunoscuților ca Doru Alexandrescu va reuși să depășeasca suma pasivului celebritaților….

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

