Nu-ți fă chip cioplit!


clopotul

Iată, PDG  Daniel nu și-a putut reprima păcatul trufiei și a pus să-i fie cioplit chipul, în basorelief, pe clopotul gigantic, tocmai terminat în Austria, la frumosul preț de 425.000 de euro! Dacă le punem și pe cele cinci mai mici, iese un total de 550.000 de euro, peste jumătate de milion, ca să fie mai clar! PDG-ul nu doar că și-a făcut chip cioplit, dar și-a cioplit chiar chipul propriu!

Fac această postare nu doar pentru a semnala trufia patriarhului nostru, evidentă de altfel, nu doar în aurul de pe el și mașinile cu care merge, ci și în însuși proiectul faraonic al „catedralei mînuirii neamului prost”, o măgăoaie fără precedent în arhitectura religioasă a țării. Precedentul e laic și de același prost-gust suveran, casa lui Ceaușecu, poreclită abuziv drept a poporului. Dar fac postare și ca  să vedeți unde merg totuși impozitrle noastre, mai ales atunci cînd vă plîngeți că sănătatea e la pămînt, educația e precară, iar transportul merge, ietare!, ca dracul… Și totuși nu este cel mai mare clopot din  Europa, cum a scris toată presa băștinașă ca proasta. Este numai al doilea, după cel de la Kremlin, dar măcar acela a fost turnat, în Rusia, în vremurile întunecate ale țarismului, pe la 1770 și ceva…

unnamed

 

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

39 de răspunsuri la Nu-ți fă chip cioplit!

  1. Virgil zice:

    pai era chestia aia cu :
    nu fa ce face popa ci ce zice popa.
    Acu ca gluma
    Stiti ca in Biblie sunt 10 porunci
    9 foarte stricte (sa nu furi ,. sanu ucizi , sa nu-ti faci chip cioplit , sa nu iei numele Domnului in zadar)
    una pare mai laxa : Sa nu PREAcurvesti. Cum o interpretati ?

    Si acu a doua intrebare ; Care e legatura intre Preacurvie si Preafericire 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  2. Virgil zice:

    am si eu o intrebare ce inseamna „PDG” ?

    Apreciat de 1 persoană

  3. Virgil zice:

    Quebecoasa este practic vorbita numai la tara . In general in orase (sau cel putin eu cat am vazut) se vorbeste mai mult engleza si apoi la copii franceza (adica mult mai apropiata de franceza de o stim noi . Practic quebecoasa este o limba franceza care nu a evoulat in aceeasi directie ca in tara mama . Similar cu dialectul roman care se vorbeste peste Prut .

    Apreciat de 1 persoană

  4. Ion Fercu zice:

    În anul de grație 1994, pe când PS Daniel era mitropolit, am luat drumul Ieșilor, pentru a realiza un interviu, pentru un ziar regional, cu Sfințiia Sa. Tema era generoasă: predarea Religiei în școli, într-o vreme în care de povara asta frumoasă se ocupau doar preoții. Care preoți, ocupați cu botezurile, înmormântările, slujbele etc, nu se prea ocupau decât cu semnarea statului de plată în școli. Două zile am insistat la staff- ul mitropolitului pentru a obține audiența la PS Daniel. Dar nu ca ziarist, ci ca enoriaș! Asta a fost strategia mea… ultimativă pentru a mă întâlni cu Mitropolitul. Era supărat, când m-a primit. Cunoștea istoria insistențelor mele … machiavelice. L-am întrebat de ce nu vrea să-mi acorde un interviu? ȘTIȚI CE MI-A SPUS? A VRUT SĂ-I ADUC DOVADA CĂ ,,ZIARUL MEU” SPONSORIZEAZĂ BISERICA. I-am spus că poate primi un fax de la redacție, prin care pot demonstra că ziarul a sprijinit, financiar, înălțarea CATEDRALEI DIN BACĂU. Mi-a spus că nu-l interesează asta. Voia să știe dacă am sponsorizat (DIRECT) MITROPOLIA. I-am solicitat să-mi spună, ca unui enoriaș, ce proiecte are cu privire la predarea Religiei în școală. Mi-a spus că nu tratează astfel de subiecte cu enoriașii. I-am spus că m-a dezamăgit chiar și ca enoriaș. Am scris/publicat apoi un editorial, MITROPOLITUL MEU. I l-am trimis. Știu că s-a supărat, dar nu mi-a răspuns. N-a coborât până la nivelul unui enoriaș dezamăgit de comportamentul său.
    M-am întâlnit, preț de câteva minute, în contexte oficiale, protocolare, cu fostul patriarh Teoctist. Așa securist cum ziceau unii că era/fusese, mi-a vorbit ca unui OM, ca unui Credincios. Nu a clipit nici măcar o singură dată din sprânceană când a aflat că-s ziarist. Mi-a răspuns simplu și atât. Și a zâmbit mereu. Și nu m-a întrebat nici de sponsorizări. De fiecare dată , m-a binecuvântat. PS Daniel părea că vrea să strige mereu la Gărzi, ca să mă evacueze.
    Dumnezeu să mă ierte, dar…

    Apreciat de 2 persoane

    • Din păcate, eu l-am cunoscut mai bine decît era nevoie pe acest ins… Poate îmi voi scrie vreodată memoriile! În ce privește predarea religiei în școala laică sînt împotrivă. Asta e treaba famiiei și a parohiei… Văd în schumb utilitatea unei istorii a religiilor neconfesională…
      Teoctist a avut păcatele sale, inclusiv cel amintit, dar a încrecat cumva să și le absolve, prin bun simț în primul rînd, prin retragerea de după 22 decembrie la mînăstire, prin spiritul ecumenic dovedit de invitarea Papei…

      Apreciat de 1 persoană

    • Virgil zice:

      Este prima opinie direct despre Daniel pe care o aud de la cineva care a interactionat direct. Si mie imi face aceeasi impresie de trufas, plin de el , egoist intr-un fel doar dupa privirea care o afiseaza. Nu are o privire senina asa cum te astepti de la un inalt prelat ci intotdeauna incruntata de parca e un soldat trezit in miezul nopti doar pentru fitele unui superior. Cred ca cei de la TmesNewRomans stiu ei ce stiu cand il iau la oache 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  5. corina1111 zice:

    Si eu l-am cunoscut. Eram in Piata Universitatii. Ne-am dus la el, sa ii cerem ajutorul. Din grupul meu, cei mai multi erau studenti la teologie. Ei au vorbit. Asa ni s-a parut corect. Ce-a spus? “Ëu, la inaltimea la care ma aflu, vad lucrurile altfel. Nu va inteleg cuvintele pentru ca eu vorbesc o altfel de limba, de aici de la inaltime”. Iar noi am spus: du-te, du-te. Iar el nu s-a dus. Este tot acolo, la inaltime.

    Apreciat de 1 persoană

  6. corina1111 zice:

    Mai rau este cand antichristul face pact cu Dumnezeu. A se vedea Careta lui Iov.

    Apreciat de 1 persoană

  7. dezideriududas zice:

    @ corina1111, dar si pentru alti înălțați, înălțători si…, in profund spirit democratic, chiar pentru coborâți, coborâtori…

    Rețin o dezamăgire a lui Basarab Nicolescu legata de o colaborare intrerupta cu BOR. Ar trebui să-l anunțe careva că ar trebui să învete „limba înălțeascâ”…Eu-s poliglot de limba înălțeascâ, cum era Fănuș Neagu „poliglot de limba romană”….așa că atunci când mai trec prin Bucuresti si am chef de-o cafea, mă-nalț un pic….Da’ nu prea mult, să nu-mi beau cafeaua cu însuși Zamolxes….Cine nu-nțelege acest fior inălțător înseamnă ca nici nu merită promovarea la înălțați….

    AGENȚIA GALACTICĂ A FUNCȚIONARILOR ÎNĂLȚAȚI

    P.S. Rog disciuplină la inălțători si la coborâtori să nu vă confunde lumea coasele cu icoanele sau invers, in funcție de ramură…

    Apreciat de 1 persoană

    • Acum, la BOR, ce ti-i coasa, ce ti-i masa, ce ti-i icoana, ce ti-i )de) pomană,,,

      Apreciat de 1 persoană

      • dezideriududas zice:

        ” Ce ți-i coasă, ce ți-i masă, ce ți-e icoană, ce ți-i de pomană ! ”
        Asta-i memorabila !

        Un bemol aici, pentru întregirea partiturii. Marele jurist civilist român, Tudor Radu Popescu a reușit să-l convingă pe Ghe. Gheorghiu-Dej in anii ’50 să oprească distrugerea bisericilor/ mănastirilor ortodoxe ( dintr-o evocare a discipolului său, acad. Ion Dogaru ). Un motiv în plus ca BOR sa revina asupra proiectului transdisciplinar a nu prea înaltului profesor Basarab Nicolescu. Nu am suficiente date, dar bănuiesc ca la BOR deciziile nu se iau de o singura persoană, oricât ar fi de înaltă….. Să dăm o șansă Înălțării !

        Apreciat de 1 persoană

      • Cred că numai bunul Dumnezeu știe cum se iau deciziile la BOR…

        Apreciază

  8. dezideriududas zice:

    @ LA

    Vezi bre’ c-aveam dreptate ? Dacă, la „inculpatul Grigorescu”, al doilea bou era vacă, nu mai ieșea nici o rimă si scăpa ….

    Apreciat de 1 persoană

  9. corina1111 zice:

    Doamne, nu am stiut ca inaltimea are o asemenea dimensiune, Va rog sa ma iertati!.

    Apreciat de 2 persoane

  10. corina1111 zice:

    Oricum ar fi si orice ar fi, domnule dezideriududas, sunteti la suflet!

    Apreciat de 2 persoane

  11. Anca Vlase zice:

    Normal sa-si faca popa talanga, doar uaile Domnului tre´ chemate-n staul cumva..sau altcumva. Doar nu i-o invita popica pa dreptcredinciosi la cinematograf, sa vada Zeitgeist :))))))
    Cat despre chip si chip cioplit… popa-i necioplit rau, da´ cica ase-s uzantele, si inclusiv Papa are chipu´ pa clopotnita de la Vatican 😀
    Bag sama d´aia trebe chip pa clopotnita, ca sa vada Dumnezo cine-i sefu´ 😀 si cum ziceam ieri, noroc ca nu-i Becali Intaistatatorul, ca ala isi facea talanga de haur, manca-tz-as :))))

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

