La Mulți Ani, Nichita Danilov!


images

 

La Mulți Ani, Nichita!

 

Azi, 7 Aprilie, poetul și prozatorul Nichita Danilov împlinește o vîrstă, cum să spun?…, semnificativă. Îi urez La Mulți Ani!, sănătate și inspirație nesfîrșită. Pentru că este foarte matinal, ceea ce eu nu sînt, postez aceste urări imediat ce am intrat în ziua de 7.

Ne cunoaștem de mai bine de 40 de ani, poate de 41, poate de 42. Oricum, îmi amintesc că mi-a spus prima oară că scrie poezii într-o zi de primăvară, cred că era în 1976, cînd amîndoi ne pregăteam să terminăm facultățile noastre. Era în grădina din Bucium a regretatului poet Daniel Lascu, cred că participam la nunta acestuia. La puțină vreme, i-am citit primele poezii – care mi-au plăcut foarte mult – și i-am publicat opagină în Opinia studențească, în ultimul număr din prima mea trecere prin redacție.

Înainte de 1990, ne vedeam destul de des prin cafenele, pe la casele noastre, pe la cea cu vii – și vin, prin urmare! – a tatălui său, pe la redacții și cenacluri. Vom mai fi avut și diferende, nu însă atît de importante încît să mi le aduc aminte. După 1990, ne-am văzut mai rar – e drept și că el a avur două stagii diplomatice destul de lungi la Chișinău în anii aceștia -, dar cu siguranță ne-am simțit mereu aproape, de aceeași parte a lucrurilor, ca să spun așa…

Postez în afara acestui scurt text memorial, o poezie de-a lui Nichita care îmi place foarte mult, dar și linkul către o pagină unde sînt postate mai multe – poate nu aveți un volum la însemînă și vreți să citiți sau să reciți, Mai postez și linkul către articolul din Wikipedia, unde viața și opera cînt prezentate cu acuratețe. Poate ar trebui puțin adus la zi. Cît privește pozele, cea de sus este contemporană, cea de jos, dacă notația mea e corectă, e de acum 30 de ani!

Încă o dată, La Mulți Ani! Azi, pe la prînz, vom ciocni un pahar…

Alt secol

ingerul meu tamaduitor
n-are aura, nici aripi.
imi pune degetul pe rana si-mi spune :
„Existi,
Danilov, existi ?”

„Exist, exist, ii raspund.
De mai bine de un sfert de secol

nu fac decat sa exist.” „Atunci fii mai sigur de tine si exista cu adevarat !”
„Exist, exist, ii raspund.”
„La varsta ta, eu eram altfel, imi spune.
Tu parca n-ai sange in vene,
n-ai viata, n-ai demon.”
„Exist, exist, ii raspund.
De mai bine de un sfert de secol
ma straduiesc sa exist.”
„Atunci cauta-ti cealalta jumatate a ta
si exista cu adevarat !”
„Cealalta jumatate a mea
a ramas dincolo.
Dincolo, ii raspund.
Du-ma in alt timp, in alt secol”

 

http://www.poeziile.com/autori/Nichita-Danilov/index1.php

 

https://ro.wikipedia.org/wiki/Nichita_Danilov

 

18 1987 Nichita Danilor

 

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la La Mulți Ani, Nichita Danilov!

  1. Frumos poem!
    La mulți ani, Nichita Danilov!

    Apreciat de 1 persoană

  2. Ioan Moldovan zice:

    La multi ani buni si bogati in bucurii, cu drag, Ioan Moldovan

    Apreciat de 1 persoană

  3. magda ursache zice:

    La multi ani,Nichita Danilov!V-am citit si va recitesc!magda u.

    Apreciat de 1 persoană

  4. Să ne trăiască și, desigur, să ne scrie@

    Apreciază

  5. corina1111 zice:

    La mulți ani, Nichita Danilov! Sa ne traiasca, sa ne scrie …. . Ca tare frumos scrie. La mulți ani!

    Apreciat de 1 persoană

  6. Dana (Mara) zice:


    La multi ani! Un dar muzical.

    Apreciat de 1 persoană

  7. cornel simighian zice:

    La mulţi ani!

    Apreciat de 1 persoană

  8. vasilegogea zice:

    La Mulți Ani, Excelenței Sale, Domnului Ambasador!

    Apreciat de 1 persoană

  9. mihaidg zice:

    LA MULTI ANI, NICHITA, sanatosi si voiosi! Frumoasa

    Apreciat de 1 persoană

    • mihaidg zice:

      a plecat mesajul neterminat! Frumoasa evocarea ta, Liviule. Ai uitat sa spui ca va si inrudeati la un moment dat. Ar merita o reconstituire a Iasului poetico-boem din anii 1970-1980 (si mai de dinainte, desi nu stiu cine-ar mai putea-o face). In fotografia de sus, care arata a tablou, Nichita seamana izbitor cu Dostoievschi. Sa petreceti cu bine, chiar e o vreme de betie…

      Apreciat de 1 persoană

  10. Vasilica Ilie zice:

    La mulţi ani! Şi nepoţica mea, Alexia, împlineşte astăzi 8 ani. Mă bucur că este în aceeaşi zi cu Domnul Nichita Danilov şi cu mine, în aceeaşi zodie, berbec (eu, născută pe 2 aprilie!). 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  11. schenksite zice:

    Ce mai pot spune și eu decât la mulți ani dragă Nichita,
    să ne revedem bine și sănătoși!
    Christian

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

