Andrei Vieru ne cîntă iarăși Bach…


elogiul-vanitatii

 

Ba chiar ne încîntă cu Bach. Sigur, merge la Mozart, la Ravel, la Vivaldi, în foarte multe alte locuri, dar din cînd în cînd tot la Bach se întoarce. Ceea ce probabil e și normal pentru un pianist care ne-a oferit una din cele mai bune interpretări din cîte știu eu la Variațiunile Goldberg

 

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Andrei Vieru ne cîntă iarăși Bach…

  1. Virgil zice:

    Nu stiam de Andrei Vieru. Dar am fost placut surprins de „ce stie sa faca la pian” 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  2. Vasilica Ilie zice:

    Frumos! L-am mai ascultat şi prin alte postări de pe blogului dv.

    Apreciat de 1 persoană

  3. angelicabutnarasu zice:

    Ascultidu-l pe A.V.,nu poti sa nu fii atins la coarda sensibila de o emotie linistitoare…este o muzica sensibila si expresiva, notele calde imi pot da trairi sufletesti de exceptie, legate de copilarie, mai ales cind fericirea curgea lin pe toti peretii, parintii se iubeau, cuvintele lor dragi ne invaluiau a tandrete, ca un curcubeu…Si la noi se asculta Bach, la patefon, inclusiv cei doi motani negri cu ochii verzi aurii ce stateau in geamul primavaratic, erau fericiti, perdeaua bleuciel se unduia in briza inserarii mingiindu-i pe blanite…era o liniste a unei familii fericite, totul se facea in Tihna,cuvint rar folosit azi, masinile nu se inmultisera, nu erau accidente, totul curgea lin, iar eu traiam fara griji, Universul imi trimitea muzici, cozonaci si prajiturici cu nuci,, dantelate si catifelate rochite chinezesti cu fine broderii, basme si povesti nemuritoare, frumoase lectii de balet in cristalinele si voioasele sunete de pian…pina pe atunci am fost o fetita cuminte…dupa aceea, am inceput scoala, alt ritm, alte timpuri, m-am pus pe batut baieti, eram revansarda,ii alergam si-i cafteam ca la karate, apoi ei m-au alergat… ce sa spun. am facut totul pe un ritm , pe un fond muzical, fiecare perioada, cu ritmul ei, ador ritmul, in toate…
    N-am cumparat inca cartea lui, musai oi voi citi, imi miroase a vacanta, deja, sper sa am si tihna in lunga vara fierbinte…

    Apreciat de 1 persoană

    • Ma țin minte și eu patefonul de la bunici și manivela cu care era pus în mișcare… Tihna e cuvînt frumos, îl folosesc.

      Apreciază

    • Virgil zice:

      Sa inteleg ca asta e mersul lucrurilor „m-am pus pe batut baieti, eram revansarda,ii alergam si-i cafteam ca la karate, apoi ei m-au alergat”
      Fimea e inca la nivelul la care ii cafteste pe baieti. Mai ales ca tacsu a invatat-o Karate si e la nivel de centura neagra. Sunt curios ce trebe sa stie baietii mai ales ca finme e cu „extrem” de multa personalitate 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  4. angelicabutnarasu zice:

    DL-e VIRGIL,
    Nu va luati dupa mine, eram jumati artista, jumati terorista, cu dubla personalitate, un ingeras cu pumni de otel, ochii albastri catifelati si mari cit farfuriutele, transmiteau raze laser ucigatoare in caz de primejdie…Personalitatea puternica vine de la furtuna hormonala, o perioada de mari incercari pentru parinti, se stie, agresivitatea mea era in aceea de a schimba ceva in sistem,cred ca si fiica dv., la fel se manifesta…unii au acnee, stau cu ochii in oglinzi si citesc carti interzise, altii isi inspaiminta parintii cu idei SF, n-aveti ci faci! Dati acatiste, luati-va un ciine, mergeti la innot, invatati-va sa-i vorbiti cu masura, prudenta si delicateturi,taceti cind trebuie si aprobati totul zimbind, ca japonezul intelept, si luati-va un calendar, ca la armata notati AMR pina pe la 19-20 de ani…cu rabdare, treceti si prin asta…biata maica-mea…Da, parintii trebuiesc tratati! Cind eu si invatatoarea fiului meu Andrei l-am certat, din clasa l-a ne-a amenintat ca ne reclama prin telefonul de la ,,Drepturile copilului agresat, ne si da in judecata…te pui cu hormonii lor? Si ce trebuie sa stie baietii?-simplu-care-s prosti, slabi , fara personalitate dictie si umor, s-o ocoleasca, cei isteti cu personalitate si tupeu, sa invete arta succesului la karatiste, las ca are grija Saturn in Sagetator, ,,Viata ca o prada, se numeste partitura lui, trebuie sa stii de unde s-o apuci…

    Apreciază

Lasă un răspuns

