Să mai și rîdem (2). Medicale


Cu mulțumiri Dnei Zoe Petre, pentru primul grupaj, și scriitorului Dorel Schor, pentru al doilea…

16999230_10212418814530484_7047688560056351982_n

I.

 

Starea pacientuluiCum se prezintă astăzi pacientul? întreabă doctorul pe asistentă.
– De-abia aşteaptă să se întoarcă acasă, la soţie.
– Aha! Tot mai delireaza…
–––––––––––––––––
 
De camasa unui pacient care a fost adus de urgenta la spital cu ambulanta, era prins un biletel:
„Domnilor doctori, aceasta este epilepsie, nu apendicita… De apendicita am fost operat deja de trei ori!”
 ––––––––––––––––––
Bolnavul: 
-Doctore, dupa operatia la amigdale ma doare rau de tot in spate, jos, spre mijloc… Insuportabil!!! 
-Eh, e normal sa te doara o vreme…   Ti-am scos un rinichi! 
-Miee?  Pai eu n-aveam probleme cu rinichii!!! 
-Oh, stiu, dar aveam eu o obligatie…
 –––––––––––––––––––––
Un medic rezident foarte tanar si neexperimentat asista prima lui pacienta la nastere. La sfarsit, medicul intreaba pe profesorul care l-a asistat daca s-a descurcat bine. Profesorul a zambit si i-a zis:
– Pentru prima data v-ati descurcat destul de bine, doar ca pe viitor sa tineti minte – loviti peste fund copilul,
nu mama!
––––––––––––––––––––––
La ginecolog:
– Unde sa imi pun chiloteii, domnule doctor?
 – Langa ai mei.
 ––––––––––––––––––––––
– Domnule doctor, am nevoie de ajutorul dumneavoastră. Am încercat tot felul de medicamente, dar tot n-am rămas gravidă! 
– Staţi, s-o luăm metodic! Poate e o chestiune de ereditate. Mama dumneavoastră a avut copii?
–––––––––––––––––––

În camera de urgență a spitalului județean, doctorul către asistentă:
– Scrie: traumatism cranian.
Asistenta încearcă să facă pe interesanta:
– Nu cranian, ci cranio-cerebral!
Doctorul:
– Ce naiba, cerebral, dacă el, la ziua de naștere a soției, a venit cu amanta!?!
 
 –––––––––––––––––––
Programare telefonică la medicul de familie:
– Bună ziua, mă simt foarte rău, am febră, amețeli… Vă rog, o programare…
– De astăzi în trei săptămâni, la ora 12.
– Se poate, vă rog, mai devreme? Mă simt foarte rău!!
 De acord, v-am notat la ora 11.
 ––––––––––––––––––––
O simpla aspirina
– Doctore, am această problemă la ochiul drept – clipesc într-una, incontrolabil.
– Nu-i nimic grav, e doar de la stres, cu o simplă aspirină îti trece.
– Stiu asta, dar toti farmacistii, cand le cer aspirină clipind asa, îmi dau prezervative…
 ––––––––––––––––––––––-
Ion termina facultatea de medicina si e repartizat intr-un sat. Acolo, medicul batran ii zice ca nu-l poate ajuta in prima saptamana si pleaca. La intoarcere, peste 7 zile, il intreaba ce a facut. Ion ii spune:
– Prima data a venit o baba, ca o durea capul, asa ca i-am dat un calmant. A doua oara a venit un copil julit la genunchi, asa ca am curatat rana, am dezinfectat-o si l-am pansat. Vineri, cand sa inchid cabinetul, a venit Maria, a incuiat usa, s-a dezbracat si s-a intins pe masa, zicandu-mi: 
– Ioane, n-am vazut barbat de trei luni!
Medicul, cu sufletul la gura, il intreaba pe Ion:
– Si… si ce-ai facut???
– I-am pus picaturi in ochi! 
––––––––––––––––––-
Un medic isi aduce studentii in vizita la un ospiciu. Se opresc la un salon unde era un barbat cu privirile ratacite.
– Vedeti, acest barbat si-a pierdut mintile fiindca femeia cu care trebuia sa se casatoreasca, l-a refuzat. In urmatoarea rezerva, il vom vizita pe cel care a luat-o…
II.

– Ce cauţi aici la maternitate, Ileana Cosânzeana?
– Am venit să făt frumos!
––––––––––––––-
– Dumneata ai o nevroză, ar trebui să încerci să fii mai vesel, să fredonezi melodii de muzică uşoară, să spui bancuri, să zâmbeşti…
– Am încercat, domnule doctor, dar m-au dat afară din serviciu…
– Te-au dat afară?! Dar unde lucrai?
– La o firmă de pompe funebre…

––––––––––––––––

– Domnule doctor, unul dintre colegii dumnea-voastră pe care l-am consultat mi-a recomandat să mă duc la mare, iar altul mi-a spus că la reumatismul meu sunt foarte bune plimbările lungi…   Ce-ar trebui să fac?
– Să vă duceţi la mare pe jos!

––––––––––––––––
Un viitor tată se plimba nervos pe coridorul de la maternitate. La un moment dat, uşa de la salonul de naşteri se deschise şi apăru doctorul.
– Spuneţi-mi, întrebă nerăbdătorul tată cu sufletul la gură, e băiat?
– Cel din mijloc da, răspunse doctorul…

–––––––––––––––-

Un bolnav îşi revine din comă.
– Doctore, nu trebuie să-mi mai spui nimic! Am scăpat şi ce-a fost mai rău a trecut!
– Perfect adevărat, dar de unde v-aţi dat seama?
– După mutrele posomorâte ale rudelor mele…

–––––––––––––––––

– Dumneata câte sticle de bere bei pe zi?, întreabă doctorul.
– Opt, până la zece sticle…
– Colosal! Eu nici apă nu aş putea să beau atâta!
– Păi, apă nici eu n-aş putea să beau…

––––––––––––––––

– Sunteţi mulţumit de noul aparat auditiv pe care vi l-am recomandat?, întrebă doctorul orelist.
– Foarte mulţumit, domnule doctor! De când mi l-am pus şi până acum, de trei ori mi-am schimbat testamentul..

–––––––––––––––-

– Nu pot să mai dorm deloc, doctore, se plânge un pacient.
– Nici după ce aţi luat medicamentul pe care vi l-am prescris?
– Ba da, atunci adorm imediat, dar imediat visez că am insomnie…

––––––––––––––––-
– Spune „33”, îl îndemnă doctorul pe pacient.
– Eu mă gândeam să spun chiar 100, că numai 3 zile. de concediu medical am nevoie…

–––––––––––––––––

– Pentru măseaua pe care ţi-am extras-o, ai de achitat 30.000 lei.
– Dar cum se poate, doctore? La tarife scrie că o extracţie costă 6.000 lei.
– Da, dar dumneata ai zbierat aşa de tare, că cei cinci pacienţi din sala de aşteptare au fugit acasă.

–––––––––––––––––––-

– Domnule doctor, de ce pe mine mă doare mai des capul decât stomacul?
– Pentru că de multe ori capul digeră mai greu decât stomacul tot felul de prostii cu care îl hrănim.

––––––––––––––––

– E adevărat doctore, întreabă o cântăreaţă, că ouăle proaspete fac vocea mai clară?
– Desigur! Dumneavoastră nu aţi observat că găinile imediat ce ouă, încep să cânte?

–––––––––––––––––

Pe înserate, un nebun se ia după o femeie. Văzîndu-se urmărită, aceasta o rupe la fugă. Nebunul, după ea. Când reuşeşte s-o ajungă, femeia era căzută la pământ, epuizată.
– Eşti vie?, întreabă nebunul.
– Da, izbuti să îngâne femeia.
– Atunci de ce nu faci struguri?

––––––––––––––––––

– Doctore, în fiecare dimineaţă am scaun la ora opt.
– Asta e excelent. E foarte sănătos.
– Da, dar eu mă trezesc abia la ora nouă…

–––––––––––––––––

– Acum un an mi-aţi prescris să evit umezeala pentru reumatismul meu.
– Şi acum ce mai doriţi?
– Să vă întreb dacă pot face o baie…

––––––––––––––––––

Badea Gheo vorbeşte cu doctorul după operaţie.
– Vai, domnule doctor, mulţumesc foarte mult, fără ajutorul dumneavoastră nu aş mai fi trăit…
– Auzi, măi bade, lasă, nu-mi mai mulţumi atâta, că doar era de datoria mea să îţi salvez viaţa… Da’ spune drept, ştii tu că eu am un birou la etajul III, nu?
– Da, dom’ doctor, cum să nu. Toată lumea ştie unde e cabinetul dumneavoastră.
– Şi ştii că acolo e cuierul în care îmi ţin eu halatul?
– Da!
– E, şi cât am fost eu plecat, nu mi-ai pus tu cumva 100 de euro în buzunar?
– Eu? Nu!
– Păi, de ce?!
–––––––––––––––
În urma unui nefericit accident, un tip rămâne fără penis. Chirurgul spitalului îi spune:
– Domnule, ai noroc. Avem un bogat sortiment de organe din care îţi poţi alege unul pentru transplant. Ce zici de ăsta de 12 centimetri?
– Ce naiba, domnule doctor, am eu faţa unuia cu aia de numai 12 centimetri?!?
– Atunci ăsta de 18 centimetri?
– Fii serios, domnule, ce, eu sunt puştan?!
Doctorul, se uită atunci de jur împrejur să nu-l audă nimeni, se apleacă şi îi şopteşte complice:
– Ei, dar atunci, de asta de 24 de centimetri, ce zici?
La care, tipul contemplă o vreme podoaba care plutea în borcan şi, după o clipă de gândire, spune:
– Ei, da, aşa mai merge. Dar acelaşi model pe alb n-aveţi?
––––––––––––––––
O bătrână intră în cabinetul unui medic.
– Doctore, zice baba, nu ştiu ce să mă fac, de la o vreme am gaze la stomac, trag vânturi tot timpul. Noroc că le trag fără zgomot şi chiar fără miros. Dar orişicât, uneori e deranjant. Uite, de când am intrat în biroul dumitale, am tras cel puţin 10 bucăţi.
– Bine, zice doctorul şi îi dă nişte pastile:
– Luaţi pilulele astea de trei ori pe zi şi veniţi luni la control.
Vine baba după o săptămână şi zice:
– Nu ştiu ce mi-aţi dat, dar acum vânturile mele put îngrozitor, dar ce-i drept au rămas la fel de silenţioase.
– OK, zice doctorul, acum, că v-am degajat sinusul, hai să vedem ce putem face cu timpanul.

––––––––––––––––––

Un tip merge la medic, îngrijorat că soţia sa e pe cale să surzească. Doctorul îl sfătuieşte să facă un test. Îi spune să se aşeze la o anumită distanţă de ea, să-i pună o întrebare şi, dacă nu răspunde, să micşoreze distanţa din ce în ce mai mult şi să continue să-i pună aceeaşi întrebare, ca să-şi dea seama cât de gravă e problema.
Zis şi făcut. Merge omul acasă se aşază în uşă şi o întreabă pe soţia lui:
– Draga mea, ce mâncăm azi la cină?
Femeia, nimic. Se apropie puţin mai mult de ea şi o întreabă din nou. Iarăşi niciun răspuns din partea ei. Şi tot aşa, până ajunge la o jumătate de metru distanţă faţă de ea.
– Dragă, te întreb pentru a zecea oară. Ce mâncăm în seara asta?!
Într-un final, femeia răspunde:
– Pentru a zecea oară îţi spun, în seara asta o să mâncăm FRIPTURĂ DE PORC!

–––––––––––––––––––-

Vine un moş, cu baba lui, la doctor:
– Domn’ doctor, am venit pentru… pentru…
– Ei, pentru ce ai venit tataie?… Ce necaz te-aduce?
– Pentru… Pentru… Cum îi spune…
– Pentru ce? Ce supărare ai, ia zi?
– Pentru… Pentru… Auzi, cum îi spune la floarea aia la care îi rup tinerii petalele şi spun „mă iubeşte, nu mă iubeşte..”
– Margaretă?!
– Aşa, aşa, aşa… Margareto, pentru ce-am venit aici?!

––––––––––––––––––-

– Acum câţiva ani, doctorul mi-a spus că, dacă nu mă las de băut, o să tâmpesc.
– Şi de ce nu te-ai lăsat?

––––––––––––––––––-

– Domnule, îi spune medicul pacientului, nu aveţi nimic, sunteţi sănătos tun.
– Ah, atunci m-am speriat degeaba…
– Ei, nu chiar degeaba, vă costă 300.000…

––––––––––––––-

Un medic de dispensar e solicitat să facă o vizită la un bolnav. Prins cu problemele altor pacienţi, îşi aduce aminte abia seara, caută adresa, ia trusa de prim ajutor şi, cam fără chef, pleacă totuşi spre casa bolnavului. În faţa porţii, nevasta bolnavului îl aşteaptă cu o lumânare aprinsă în mână. Doctorul se face galben la faţă, începe să tremure şi încearcă să se disculpe speriat:
– Regret, am venit cât am putut de repede, dar…
– Lăsaţi, lăsaţi, haideţi în casă şi să ne scuzaţi, că s-a luat curentul…

––––––––––––
Sfatul medicului la radio Erevan.
Un ascultător ne întreabă daca e adevărat că, după accidentul nuclear de la Cernobîl, oamenilor care au ajutat la construirea sarcofagului de beton le-au căzut dinţii?
Noi răspundem că da, dar nu tuturor, ci numai acelora care nu şi-au ţinut gura…
Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

