La Mulți Ani, Ana Blandiana!


Astăzi, poeta Ana Blandiana își aniversează ziua de naștere, o aniversare semnificativă. Îi doresc din toată inima La Mulți Ani și cît se poate de blînzi. În perioada începuturilor tranziției noastre, la Alianța Civică, ne vedeam foarte des, aș spune că eram și apropiați. Chiar dacă de la o vreme ne-am văzut tot mai rar, îi păstrez aceleași calde sentimente. Cred că ultima oară ne-am văzut la Tîrgul de Carte de la Londra în 2015. Poeta lansa o recentă carte de poeme traduse în engleză, eu volumul de povestiri…Poemul pe care îl postez e sugestia prietenului Miclos Adrian…

ana-blandiana

Un cal tânăr
de Ana Blandiana
N-am reuşit niciodată să ştiu pe ce lume sunt.
Încălecam un cal tânar şi fericit ca şi mine
Şi în galop îi simţeam între pulpe
Inima zvâcnind
Şi inima mea zvâcnea în galop neobosită,
Fără să observe că între timp
Şeaua mea se sprijinea
Doar pe scheletul unui cal
Care în viteză se dezmembra risipindu-se
Şi eu continuam să călăresc
Un cal tânar de aer
Într-un secol care nu mai era al meu.

 

https://ro.wikipedia.org/wiki/Ana_Blandiana

 

UE_ART_2011.zambind

 

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la La Mulți Ani, Ana Blandiana!

  1. dorindavid zice:

    Cind eram in Zurich a tinut o conferinta – de fapt mai mult marturisiri si amintiri din vremea comunismului, apoi o comparatie cu cenzura vremurilor capitaliste, cenzura de data asta din ratiuni economice – ceea ce a facut-o cu atit mai interesanta! A fost o zi minunata. Ma alatur si eu si ii urez: La multi (si la fel de plini) ani!

    Apreciat de 2 persoane

  2. De la scriitorul Bedros Horasangian: draga liviu
    posteaza, te rog,pune si un Calduros La multi Ani si Zile Senine si din partea mea
    imi sunt dragi cei doi, ana si romica si acum cind romulus, de la care am invatat cuvintul OMENIME nu mai este, este si fara sa fie. bedros horasangian

    Apreciat de 1 persoană

  3. dezideriududas zice:

    ” Într-un secol care nu mai era al meu. ”

    Da, da’ Dorin Tudoran ne spune ca suntem ( eram ? ) atunci „Cand eternitatea o ia de la capat”….

    LA MULTI ANI !

    Apreciat de 2 persoane

  4. Mihaela Grancea zice:

    LA MULTI ANI! Poezia ei a insemnat foarte mult in adolescenta mea, am inceput sa scriu. Cine a scris mai frumos despre dealurile Transilvaniei?

    Apreciat de 2 persoane

  5. Vasilica Ilie zice:

    La mulţi ani frumoşi, sănătoşi, Ana Blandiana! O să postez şi eu o poezie scrisă de sărbătorită:

    Zbor

    De boala de care sufar
    Nu se moare,
    Ci se traieste
    Substanta ei este chiar eternitatea,
    Un fel de cancer al timpului
    Înmultindu-se din sine fara oprire.
    E o boala impecabila,
    O suferinta perpetua ca o vocala de sticla
    Laminata în vazduhul asurzitor,
    O cadere
    Careia, numai pentru ca e fara sfîrsit,
    I se spune zbor.

    Apreciat de 3 persoane

  6. vasilegogea zice:

    La Mulți Ani neîmpovărați, Doamnei Blandiana!

    Apreciat de 2 persoane

Lasă un răspuns

