Top 13 – Cele mai urîte clădiri din lume!


Teatrul-Landmark

Într-adevăr sînt remarcabil de urîte! Sigur că ar mai fi loc pentru mărirea listei – Casa Republicii de la noi sau Centre Pompidou, de pildă, și-ar binemerita locurile! -, cum și ordinea ar putea suferi unele schimbări… Iar la dimensiuni mai mici, nici fostul sediu al Băncii Agricole din Iași, actualul sediu SRI, și-ar putea găsi un loc… Mulțumesc sociologului Mihai Dinu Gheorghiu și unui arhitect care dorește să-și păstreze anonimatul pentru link…

http://incredibilia.ro/ce-fost-capul-lor-top-13-cele-mai-urate-cladiri-din-lume/

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Top 13 – Cele mai urîte clădiri din lume!

  1. Dan zice:

    De acord cu etichetarea ca monstruozitati.
    Din pacate, multi dintre arhitecti concep
    aceste „capodopere” ale inesteticului
    dupa nopti de insomnii, iar alti arhitecti,
    constituiti in jurii de „;modernisti”, le
    premiaza „pentru ca sfindeaza cu
    mult curaj standardele”.
    Iar clientii … , fara o cultura estetica,
    le accepta si le finanteaza.

    O noua Renastere, cu regasirea clasicului
    riguros, asa cum era la romani, ne-ar readuce
    in normalitatea in arhitectura.

    Apreciat de 2 persoane

  2. vasilegogea zice:

    …hm! fără să am competența unui arhitect, nu toate mi se par „hîde”! ca să nu mai spun că unele dintre ele sunt ceea ce se numește „clădiri inteligente” – adică își modifică unele atribute în funcție de vreme, dar și de alți factori (poluare, de pildă)…

    Apreciat de 2 persoane

  3. Liviu este un insurgent si uite ca propune teme pe masura. Prima mea reactie a fost una emotionala, uite ce urâte sunt…Pe urma m-am angajat cu Liviu intr-o discutie despre Modernitate si am emis un, ha, ha, ha, mare adevar…Anume ca si anticii ar fi avut o modernitate a lor…sau poate o decadenta…Nu sunt arhitect, sunt metalurg…dar, ma gandesc, un obiect arhitectonic poate fi pus in valoare prin context…Ori, in imaginile de mai sus, contextualitatea nu se implineste, nu e armonioasa…Nu e rotunda sau, cumva, valurita…E drept, arhitectul trebuie sa armonizeze, de regula, proiectul sau cu ceea ce este in jur…Uite ca m-am lungit cu vorba, nemaiarmonizandu-ma…Poate ca tocmai o imagine-soc mai scoate lumea din papuci…Am fi stricat atâtea vorbe daca erau frumoase? Estetica Uratului e un domeniu vast. numai bun pentru cei talentati in speculatii…Cu prietenie, pentru toata lumea de aici….

    Apreciat de 1 persoană

  4. Ion Fercu zice:

    ,,Nu e rotunda sau, cumva, valurita”….. Ovidiu-si dezvoltă constructul sau minunat, ,,Trilogia Văluririi”, non-stop….

    Apreciat de 1 persoană

    • dezideriududas zice:

      NON-STOP, dar in limitele realitatii ( pana la 50 de ani, ca “tumult al creatorului”, dupa, al perceptiei publice a creatorului – inclusiv “tumulturile mimate”, vorba Păunescului, care fac parte din complexitatea “jocului realitatii”…) . Redau in acest sens o opinie consonanta cu contextul a pictorului cel mai mare al Romaniei actuale, Adrian Ghenie, pictura fiind oarecum mai aproape de arhitectura, iar amandoua de “trilogia valuirii”… :
      “ Eu nu mănînc caviar. Nu călătoresc la business class, nu am costume… Nu empatizăm cu succesul, pentru că el e esenţialmente străin de natura noastră. Cu cît eşti mai plin de succes, cu atît devii o insula ( N.M. de azi 25 martie 2017 : “insulta” relationeaza un comentator din “subteran”, dar nu miner…) pentru ceilalţi, o creatură de detestat. Pe mine nu mă detestă oamenii care mă ştiu personal, mă detestă cei care nu mă cunosc, pentru că detestă imaginea făcută de media: „tînăr pictor de succes“. Şi eu îl detest pe ăla. Media are tendinţa să-ţi prezinte viaţa ca un fel de Hollywood. Asta zicea Bacon, pînă la 50 de ani nu ai timp de explicaţii” ( pasaj din articolul aparut in “Dilema veche”, nr. 578, 12-18 martie 2015, cu titlul : „Metoda mea e administrarea eşecului“ – interviu cu Adrian GHENIE )

      P.S.1 Dupa ce voi finaliza de citit “Trilogia văluirii”, voi reveni. M-am luptat zilele astea cu “arta conceptuala” si inca e remiza….Da’ mai am “valuri”….si daca nu reusesc pe “canal” ( post-fractalist ), fac “o delta” ( “constructalist” )….
      PS 2 Cred ca acel NON-STOP temporal, cu care am inceput, are un corespondent intr-un CONTINUUM asociat spatiului. Acesta din urma cred ca tine de acele “geografii identitare” studiate si focalizate intr-un proiect de Sorin Antohi acum cca. 20 de ani ( !!! ). Va trebui deci sa-i ascult si Conferinta acestuia postata aici de Liviu intr-o totala contradictie cu timpul pe care trebuie sa-l dedicam ordinului nefestic, pentru că stiti ce-nseamnă spatiul in acelasi ordin…. Nu mă risc….

      Apreciat de 2 persoane

Lasă un răspuns

