Iar rîdem (4). Glisări cognitive…


Persoane, personalități și chiar persoanje pe panta gîndirii. Cu mulțumiri compozitorului Laurențiu Ganea. Și pentru poză!

te_tau(r)

– Doctore, ma chinuie ingrozitor coloana. (Constantin Brancusi)

– Posteritatea va crede ca am avut un singur ou. (Cristofor Columb)

– Prefer rima imbratisata. (Veronica Micle)

– Femeile cu picioare lungi s
int cele mai bune la pat. (Procust) 
– Duc o viata regulata; ma culc la sapte, ma scol la sapte. (Alba ca Zapada)

– Femeia model trebuie sa fie t
inara. (Corneliu Baba) 
– A fost nunta cu dar, dar nu cine stie ce! (Zamfira)

– N-aveti, cumva, un foc? (Nero)

– Si totusi, se inv
irteste! (Galileo Galilei la un chef) 
– Sintem rude, dar foarte indepartate. (Fratii Grimm) 
– Eu sint o exceptie: mi-am facut carul vara. (Nicolae Grigorescu)
 – De cind cu politica, am tras poezia pe linie moarta. [A.(carul) Paunescu] 
– Justitia noastra este bolnava. (un doctor in drept)

– Am fost corigent la zoologie si literatura. (La Fontaine)

– Am oscilat intre Scoala Ardeleana si Scoala Militara. (Petru Maior)

– Aria cercului se bucura de o celebritate nemeritata. (Giuseppe Verdi)

– Noi vrem pam
int! (un extraterestru) 
– Nu intrati in marile Complexe cu sotia. (Freud)

– Am picat la tzanc! (Aurel Vlaicu)

– Tabloul lui Dali este lipsit de simboluri. (Mendeleev)

– Intr-un triunghi conjugal, ipotenuza este iubita la patrat. (Pitagora)

– C
ind pun mina pe un roman bun, nu-l las pina nu-l termin. (Cleopatra) 
– Cartea mea de capatii este “Dupa douazeci de ani”. (Silviu Brucan) 
– Ma duc sa ma caut. (Fiul ratacitor)

– Astept Ziua Recunostintei. (Penes Curcanul)

– Ce mica-i lumea! (Gulliver in tara piticilor)

– Nu-mi fac planuri de viitor. (Nostradamus)

– Toti oamenii de valoare au zburat din Romania. (Henri Coanda)

– De fapt, la tara eu n-am vara, ci un var. (George Top
irceanu) 
– Vrem sa ne pastram limba si portul. (un constantean – Radu Mazare)

– Ca orice om, am fost si eu la str
imtoare. (Magellan) 
– Marile cuceriri le-am facut in moteluri. (Gingis-Han)

– Eu stau, tu stai, el sta. (Imnul de stat)

– Ostenii mei, astazi avem exercitii de tragere. (Vlad Tepes)

– Americanii s-au obisnuit cu in-sula in coasta. (Fidel Castro )

– Am ajuns in America pentru ca m-a trimis nevasta dupa cartofi. (Cristofor Columb)

– Forma mea de protest este demonstratia. (Pitagora)

– Nu s
int de acord cu femeile care isi spioneaza barbatii. (Mata-Hari)
 
Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Iar rîdem (4). Glisări cognitive…

  1. Lucia Alexandru zice:

    Mortale 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  2. angelicabutnarasu zice:

    Auzi, glisari cognitive! Sunt grozave! iar poza ii de-a dreptul tematica, pentru mine! ia sa vezi ce-am patit eu de 9 Martie, poza di sus, este fix o avant le lettre! iaca ci similitudini!
    Baba Dochia pi dezbracate, de ziua barbatilor puternici
    Si de 9 Martie eram intr-o casa de vacanta, cu un grup de prieteni, invitati speciali fiind 4 perechi din Republica Moldova care au si venit cu un geamantan di pi vremuri plin cu sticle de votka, si un alt geamantan , plin cu paharute de-alea di mat, cu buza groasa, trainice si rusesti. Si ne-am pus la o masa ce parea facuta din doua tabere, care pi care-din partea Ro, erau chinezarii si mincare frantuzita, farfurii uriase cu ceva mic, mic, pi centru, cu fori si fluturi, carnuri glazurate, mde, bucatarie hot lux, ceilalti au facut o mamaliga maare alaturind si o sforicica, plus bucatele traditionale, le stiti, de la antreurile porcine, plus oua fierte si usturoi infipte artistico-rustic, in mamaliga, iar tochitura mirosea trasnet, din partea noastra, plutea doar o adiere chinezo-pariziana, as zice, sponci mincare…Si ne-am pus pi chefuit, bancuri, glume, povestiri, pina la un punct, cind se ridica Ionica din Faluseni, Raionul Balti, si incepu un spici ruso-moldav cu importanta femeii in ziua a9-a din marte cind Ea, femeia, trebuie sa-i dea peste mina, Lui, de la un numar de paharuti in sus…si ne-a mai anuntat ca fetele di la Moldova au pregatit o surpriza, un mic spectacol in cinstea Babei Dochia ramasa doar intr-un cojoc..si .Iaca cele 4 moldovence se si insirara in fata noastra imbracate in costume frumos poulare, fiecare purtind cite un cojocel cu blanuta pin la git, dar fara iile traditionale, de li se vedeau diferitele tatuaje pe umreri si bratele vinjoase…Dansara pe citeva acorduri ale Mariei Tanase, cea cu vocea expresiva, patrunzatoare si patimasa,dupa care aparu Joe Cocker ragusit, cu a lui piesa pe dezbracatelea, iar ce a urmat, ne-a lasat tablou…era un dans tematic, draga, Baba Dochia si-a aruncat ultimul cojoc, ca si Raisa, Magdalena, Katia si Ionela, de au ramas pina la briu cu podoabele feminine calibru hot,categorie grea ,deci 8 sfircuri roze avind 8 martisoare cu fundite si canafiori rosii-albe atasate, bine lichite nu-s cu ce di titucile jucause…si le-au dansat prin fata celor care nu cuvinta, in acel moment adica,a barbatilor, de au ramas in prima faza, fara grai, aveau niste expresii bovine, as zice, ochii mariti la maxim, gura amortita, limba era plimbata in viteza peste buze a mare tulburare, ce mai, semanau leit cu Motanul meu hipnotizat de friptura…Strasnica priveliste, i-am si pozat, repejor , pentru arhiva personala…in faza adoua, au tras aer in plamini cu viteza [se si sufocau, bietii de ei], si au dat pi git, a prim-ajutor un paharut di votka, sa-si recapete graiul. vazul si auzul pentru a fluiera, aplauda, chiui si cinta cu marele Joe…cita frumusete, senzualitate si bucurie in dansul lor, nimic vulgar, era un spectacol, da pi la sfirsitul show-ului, Alin din Ro, tari sensibil si bini abtiguit,s-a repezit la cel mai apropiat sfirc rozcatifelat, gata, gata sa-l crantane, spre spaima adunarii, Joe a tulit-o in graba cu melodia lui cu tot, prima palma primind-o de la prietena lui insotite de protestele moldovenilor revoltati, iar titularul oficialal celor doi sini, Vania, intr-o viteza revoltata, a bagat mina in mamaliga, a extrsas doua oua fierte, si jaap, punct ochit, punct lovit, le-a trimis unul dupa altul, drept in al 3lea ochi al pofticiosului Alin bineinteles, , urmate de citeva cuvinte spintecatoare- Uai vita, ce-ai atins exponatul? vezi-ti de-a ta, ca are doi nasturi in loc di tzitzi, geaba li inadusa in sutienul burdusit cu bureti! Mare comedie, s-au certat, s-au imbrincit, ba chiar moldoveanul l-a si stuchit, tot in al 3lea ochi, nu-s ce avea cu zona aia, poati ca vroia sa-i dezbine sprincenile, alea fiind bini unite, ca la taurasul comunal…Doamnele dansatoare si-au strins seducatoarele bijuterii, s-au linistit,, s-au pus toti pi mincat si pi baut, iar fix peste o ora, adunarea era deja intr-o mare comuniune la masa stramoseasca stopita cu votka care ne uneste si s-a ridicat Vania cu paharul in mina [era cam la a 2a sticla], si plin de patriotism a recitat ceva de unire, de-ti si umblau fiorii pe sub piele, , apoi dintr-o miscare scurta si barbateasca inghiti lichidul mobilizator,si racni- Fie! Sa ne joaci din tzitze cu martisoari, Moldova noastra! Suus fetelor, biiis, cu tati armele-nainti! Mama lor di americani portocalii!

    Apreciat de 1 persoană

    • Ha, ha, ha! Mișto poveste/ întîmplare…

      Apreciază

    • dezideriududas zice:

      Oricine ar fi fost Vania, cum dreak’ sa renunti la Ionica din Faluseni pentru vreun Ion ( si ala ne-ridicat…, da’ nu de DNA ) de prin Nicolae Balcescu, Mihail Kogalniceanu, Mihai Viteazul…Cine dreaku’ stie atata carte ?
      P.S. Mare intuitie a avut Stefan cel Mare cu calea lui de mijloc….N-a inteles-o mamica lui, da’ macar la mamica a-casa si la pestera lui Daniil Sihastru se mai putea hodinea uomu’ cela…Tocmai am re-citit ceva despre intoarcerea de la Platon la Aristotel. Trebuie sa inteleg in ce masura “pestera lui Platon” se poate regasi in “imobiliarele lui Aristotel”….Caut “calea fenomenologica” spre masini de marca si saruri de baie fine….

      Apreciat de 1 persoană

  3. Gyll zice:

    Da ce zise baba Floare știți?
    Iaca na va spui eu.

    Cică intro zi,simtindu-se beceaga,ii zise lui Ion să o ducă la doctor .
    Zis și făcut.
    Sta babă Floare vreo cinci ceasuri la doftor,cand iese o întrebă Ion unde a stat atâta.
    -cum unde?,la doftor!
    -ma,tu minți,ai fost cu fututu.
    -sa mă bată al de (sus,jos). dacă nu am fost la doftor si mi-a zis că am diabet.
    -ce ai?
    -diabet!
    -ce îi ăla?
    -habar nu am!
    Ajung acasă și ,necrezand-o,ii trage Ion o bătaie soră cu moartea.
    A doua zi , bătută bine se duce Floare la doctor.
    Acesta când o vede,toata vânătă,o întreabă ce a pățit.
    -iaca ce,nu m-am crezut bărbatul ca am fost la doftor ci cu fututu si mi-a tras i mama de bătaie soră cu moartea.
    Acum ia să îmi spui matale ce-i ăla diabet.
    -pai ce să fie,boala de zahăr.
    -ooooo,pai eu am boala asta din tinerețe

    -de ce nu mi-ai spus atunci.

    -pai să vezi dom doctor,eu am avut un drăguț mai demult care îmi spunea că am pizda dulce ca și zahărul.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

