Fratele Mihai are nostalgii…


Cînd ne-am cunoscut, la începutului anului I de facultate, fratele Mihai Dinu Gheorghiu, distinsul sociolog de astăzi, era fumător, ca și mine, ca și cei mai mulți studenți, ba chiar și elevi din epocă. Eu am rămas și acum și fumez în toate felurile – cel mai des țigarete, de vreo douăzeci de ani, cu port-țigaret cu filtru Denicotea, dar vreo șase ani am fumat exclusiv pipă, cu tutun Amphora sau Dunhill, iar incidental am fumat și fumez și cigarillos sau cigar. Cel mai mult îmi place nargila, descoperită acum tot vreo douăzeci de ani în Egipt, dar e un fumat dificil, n-o poți face decît stînd locului și avînd 2 – 3 ore la dispoziție pentru a o savura. Am nargila și fumez uneori citind în bucătărie. Deci cînd ne-am cunoscut, Mihai și cu mine eram amîndoi fumători. De vreo zece, poate chiar cinsprezece ani, el nu mai este. Dar cred că are nostalgii. Vedeți numai ce fum scoate trabucul din poza trimisă! Dar și ca nefumător face parte dintre cei toleranți, care nu împușcă fără judecată fumătorii. Din cînd în cînd, ne vedem la el pentru a discuta reforma Universității la un pahar de whisky bătrîn. Și mălasă să fumez într-un colțișot al meu! Bun, la reformă – care era mai degrabă o revoluție conservatoare, care să readucă Universității strălucirea pierdută -, am renunțat, cauza e pierdută și ea. Nu am renunțat, slavă Cerului, și la păhărelul de whisky adiacent! Nu vă speriați, nu v-a luat foc casa, dar trabucul fumegă, cum se și cuvine!

unnamed

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Fratele Mihai are nostalgii…

  1. Virgil zice:

    ca tot veni vorba de „lucruri sfinte” o anecdota . Cica o mare diva a fost intrebata care sunt primele 3 lucruri care-i plac cel mai mult in viata
    Ea a raspuns cu :
    – O sampanie buna inainte si o tigare fina dupa 🙂
    Noi baietii se pare ca preferam inainte un pahar de ceai de tipul „single malt , triple distilled , 12 years old „. NU mai pun la socoteala un trabuc bine tinut in umiditate controlata . M-a invatat un nene in Dominicana cum se pastreaza trabucurile sa nu devina iuti. Trebe sa le tii intr-o caserola din lemn ermetica in care ai un soi de „sugativa” imbibata cu apa care tine trabucul cu exact umiditatea cata ii trebe. Daca se usuca excesiv devine „iute” si nu mai are nic arome

    Apreciat de 1 persoană

  2. eduardantoniu zice:

    Daca tutunul (e.g., Red Bull) e prea uscat in plic, ajung sa rasucesc firimituri. Daca mai si pun asa tigara’n buzunar, tre’ sa’l scutur. Daca o aprind direct, cea mai mica inclinare o reduce la jumatate.

    Apreciat de 1 persoană

  3. Mihaela Grancea zice:

    …ce loisir, domnilor, ce loisir! Eu am funat de la 16 la 31 de ani. In adolescenta, fumatul meu era o activitate ilicita. O tigara sub clar de luna, dupa orele 22, 30. In facultate, o tigara la cafea. Apoi, ca stimulare a inspiratiei. La 31 de ani am facut o radiografie pulmonară si doctorul mi-a spus ca am un horn plin de funingine. Si fumam doar 7 ţigări pe zi…dar, altii, in jurul meu, devorau tigari.
    S m-am lasat de tot, de tot. Ii invidiez pe cei care fumeaza pipa, dar nu este cool ca o femeie sa fumeze pipa…ca doar nu sunt „gasparita”

    Apreciază

  4. Am fumat răsucite Drum dar au dispărut. Cele mai bune fără filtru mi se par a fi Pall Mall. Cum nu se prea mai găsesc, am trecut pe Vogue Arome (din pachete roz sau roşii) dar şi astea au fost retrase de pe piaťă! Nici tutun Amphora (pentru pipă) nu se mai găseşte şi cred că în curînd va dispărea şi Scandinavik Vanilla (tot de pipă). Acum trag Vogue Menthol dar şi astea-s pe ducă. Sînt, aşadar, într-o fundătură. Abia aştept să mă duc la fi-miu în State, să mă răsfăť cu un Camel, Lucky Strike or Chesterfild (fără filtru toate, evident). Dar şi acolo s-au scumpit al naibii (14 -15 $ pachetul). Cum cu trabucele nu mă prea împac, poate a sosit momentul să mă las.
    p.s.io în tutunul de pipă, pentru umiditate, pun feliuťe subťiri de morcov. Mărul îmi pare a fi cam parfumat).

    Apreciat de 1 persoană

  5. „Revolutie conservatoare”

    Da, ai scris scurt ceea ce societatea tot o lungeste de la 1789 incoace….HR Patapievici scrisese in ultimul sau articol din ultimul numar din ” Idei in dialog ” ( primul a fost despre „cultura tip roata”…) ceva in sensul intoarcerii la 180 de grade incepand cu anul revolutiilor Europei de Est, 1989, a vectorului determinat de revolutia de la 1789…Eu m-am gandit la bresle, profesii, dar cred ca voi ati fost mai concisi si in acelasi timp mai cuprinzatori. Desi v-ati raportat la o universitate, stim cu totii ca de acolo pleaca totul.

    Apreciat de 1 persoană

  6. mihaidg zice:

    Liviule, m-ai dat gata. E adevarat ca m-am lasat demult, dar m-am ales cu cazier (ca sa nu zic condicuta), doctorita mea (sa-i zic de familie? e doar a mea) nu uita cind ma trimite la un alt doctor sa ma pirasca, scriindu-i ca sunt un fost fumator. Sunt deci un fumator cu suspendare, iar daca voi recidiva, voi fi probabil obligat sa fumez si anii în care m-am lasat.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

