24 Februarie – Dragobetele


200px-dragobete_dragomir

Păi, dacă am marcat cosmopolita zi a Sfîntului Valentin, nu pot să neglijez nici strămoșescul, că doar e fiul babei Dochia,  Dragobete!

dragobete-3

https://ro.wikipedia.org/wiki/Dragobete

Și ca să nu patetizăm prea tare, și cu oleacă de umor!

ursuleti-dragoste-si-iubire-de-dragobete-imagini-animate

 

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la 24 Februarie – Dragobetele

  1. Mihaela Grancea zice:

    E o sarbatoare mai potrivita. Este putin inainte de începutul primaveriii. E ca o speranta.

    Apreciat de 1 persoană

  2. Esti cea mai frumoasa rindunica di pi sirma, imi sopti un tip bini facut, vecin di scaun si di masa de Sf. Valentin, da n-am apucat a o scrie, asa ca v-o povestesc acum, petrecerea fiind la un restaurant cu prieteni ,muzica soul, blues si jazz-uri sentimental senzuale, bauturi fine, mincaruri in forma de inimioare si floricele, luminarici, baloane si hormoni ce se prelungeau unduios pe tavan, pereti, podele, geamuri si perdele, din inimile pline de sperante cu imagini glazurate de barbati si de femei idilici…-A, nu-i nevoie sa fii foarte frumoasa, i-am zis, ci sa fii tinuta minte .Si m-a tinut sigur, minte! In fata lui statea viitoarea logodnica pe care urma sa o imbuneze cu un inel de logodna, dupa 9 ani de convietuirehartuita, asa ca George a cumparat un tort cu nuci delicios , a pus intr-o felie un scump si stralucitor inel din aur cu rubin rosu, si-au facut tandru din ochi, iar ea s-a ridicat solemna si l-a intrebat retoric-,,De buna voie si ne-nsurat cu nimeni, ma iei cu tine? -Desigur, racni el cu ochii-n tavan, am o surpriza pentru tine! In momentul acela ospatarul puse cafelele pe masa, farfuriutele cu tortulet se amestecara, si unde credeti ca a nimerit inelul logodit din aur cu rubin? drept in cerul gurii mele! Era cit pi ci sa ma inec de uimire si surpriza! Geaba scotocea titulara cu lingurita prin feliuta dulce, nica! Nici urma de inel! Da eu… dupa ce-l tinui pi limba si-l savurai cu tandrete ca pe o bombonica scumpa, il scoasei teatral, si in risetele mesenilor uimiti, il linsei delicat de frisca arucind-ul apoi in paharul cu sampanie, sa-l clatesc oleaca, ca nici io nu eram tocmai treaza…Usor ametita, da bini ma ridicai alene si -i aseazai rivnitul inelus pi degetul nerabdator si mijlociu a lui Mary logodnica nedumerita inca, intrebind-o daca nu vrea sa ne logodim intr-o afacere cu moldoveni, stiu eu, una…Asa l-am salvat pi Fat Frumos de privirile ucigatoare ale logodnicei primejdioase. Oricum, ne-am distrat la maxim, George declarindu-mi dragoste platonica,[ ce mai, sughita, bietul Platon…] iar pufulindu-mi rochita , m-am ales cu 2/la suta mai putine scame, riuri de inimioare, valuri de cuvinte incilcit desperecheate, toate imi curgeau prin plete, dumnealui avind o agitatie interioara, vorba lui Osho, fix de cind pretiosul inelus poposise pi limba mea! I-am multumit Domnului ca n-am mierlit-o chiar de ziua indragostitilor, fie si cu un rubin aurit in gura, semn ca mai are un plan angelic cu mine…
    Si totusi, pentru toate emotiile din lume, exista un singur cuvint -DRAGOSTE! Ne-o dorim, chiar inainte de nastere, avind speranta ca parintii nostri se vor iubi mereu, iar noi vom avea parte de ea, daruind-o copiilor nostri si , nepotilor nostri… nici un cadou si nimic nu o poate inlocui, in ea intrind tandretea, duiosia, innocenta, ce comori! Sistola-diasistola cinta suav si soptit ritmul inimii noastre, dupa spusele Poetului, in ea este esenta Divina, misterul spiritual al Universului…SA NE IUBIM!

    Apreciat de 1 persoană

  3. Ai ghicit! dupa o conferinta cu Maestrul meu venit in Iasi, merg direct la Castel, prieteni, muzici, sentimente si aventura, astea se tin de mine oriunde…la bulivar, birjar!

    Apreciat de 1 persoană

  4. alin7130 zice:

    Astia de la RTV au bairam mare maine. Serbeaza Dragotescele ☺

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

