30.000 la Iași, peste 300.000 la București, peste 600.000 în țară!


 

La final, un video cu manifestația de la Iași!

 

dsc02105

Update – Cifra oficială a participării la Iași nu este 25.000, cum scrisesem prima oară, ci 30.000, cum mi se și păruse!

Astăzi, în a șasea zi a protestelor, au fost bătute toate recordurile de participare precedente. Și nu doar în orașele amintite în titlu, ci și în majoritatea localităților în care s-au organizat proteste. Trebuie să fim vigilenți! O fi retras guvernul Ordonanța 13, dar proiectul de lege pe care vrea să-l propună dezbaterii celorlalte partide și opiniei publice, apoi Parlamentului,. seamănă ca două picături de apă cu ordonanța, lipsește doar limita aceea de 200.000. Ordonanța de azi trebuia să aibă un singur articol, prin care care să abroge Ordonanța 13, dar are două! Primul abrogă, al doilea ne încurcă mințile – și pe ale juriștilor vreau să spun! Așa că nu mi se pare că victoria ar fi sosit deja. Va trebui să stăm cu ochii pe ce se întîmplă ca pe hoții de cai din Teleorman sau Balta Brăilei.

dsc02095

Pentru că nu mai văzusem de mulți ani cum se adună lumea la un miting, mergînd de obicei puțin după ora fixată, astăzi m-am dus la 14. Erau cîteva zeci de oameni, pe la 2 și 15, ne-am făcut o sută. Era frig și umed și pe 15, cînd erau vreo 200, am intrat la niște protestatari prieteni la un cei, iar la 15, 30 cînd am revenit, se adunaseră circa 500. E clar că oamenii rămăseseră cu ora 18, din celelalte zile în cap. Dar s-au adunat constant. La 17 și un sfert, altă pauză, pentru cină și alt ceai fierbinte. La 18, 15, cînd am revenit, piața era deja plină, peste 10.000 de oameni. Cît am mai strigat, cîntat și vorbit între noi, s-a cam dublat numărul. Pe la 19, 30, a îînceput marșul pe traseul clasic, mai puțin o coloană de cîteva mii care a urcat în Copou. Am mers cu coloana principală. de fapt, am fugit pe lîngă ea pînă am prins capul acesteia. m-am și am cronometrat – trecerea coloanei.a durat 21 de minute. Dar după ultima mașină a jandarmilor, au mai venit vreo mie de participanți în grupuri mici.

dsc02096

dsc02098

A fost reconfortant. Pe de o parte numărul mare de tineri și chiar de copii de toate vîrstele, pe de alta, faptul că am văzut foarte mulți veterani ai protestelort. Și extraordinara inventivitate de pe pancarte, din manechine și din strigături. Va trebui colecționat și analizat acest folclor al protestului, cum s-a întîmplat cu cel produs în Piața Universității… Azi, pe lîngă sutele de steaguri ale României, erau și steaguriale UE și USA. E clar, nu doar Soros ș-a băgat în mișcările noastre protest, ci și Trump!

dsc02100dsc02109dsc02114dsc02115dsc02116dsc02117dsc02121dsc02122

dsc02107

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la 30.000 la Iași, peste 300.000 la București, peste 600.000 în țară!

  1. dorindavid zice:

    Si la Brașov au fost, zic eu, cam 20.000 de oameni! A fost super. Dar cînd am ajuns acasă și am văzut la tv Bucureștiul!!! Wow! 300.000 de bucureșteni sunt acum preferații mei!

    Apreciat de 1 persoană

  2. Și la Bacău a fost foarte multă lume și ieri și astăzi. Câți, nu știu, dar cei mai mulți de miercuri și până acum.

    Apreciat de 1 persoană

  3. eduardantoniu zice:

    Agora

    Apreciat de 1 persoană

  4. rameau zice:

    Din ISRAEL: Simpatie pentru demonstrantii din Ro, va intelegem pt ca si noi suntem sufocati de oportunisti si manipulatori de interese pe spinarea alegatorului. Democratia a devenit bisnitarie ,worldwide.

    Apreciat de 1 persoană

    • dezideriududas zice:

      ” Democratia a devenit bisnitarie ”

      Probabil de aceea e atat de des invocata…La schimb, tre’ sa ai moneda tare….

      Apreciat de 1 persoană

      • dezideriududas zice:

        Lasa bre’, nu mai invarti cutitu’n rana…, ca nu ne-a dus capu’ la mai mult…Am crezut c-am dat lovitura la premiile voastre, da’ nu ne-am gandit ca muzicienii la nivelul global…Aia lovitura…Chifu-al nost’ fu mic copil pe langa Bob….Bob cu bob si mic cu mic, mai pui o bere, o galeata, o umbrela…, iaca marea fericire a ‘celor adulti incantati de politica ! Acum l-am inteles si pe Varujan bre’….El a intuit unde putea fi lovitura mai mare…., da’ ca economist nu putea fi cel mai tare, ca al nost’ coleg Manoilescu, ce le-a suflat premiu’ chiar la economistii romani ! Daca mai si canta la pian, „lesinau Ciano si Musollini” atunci….si nu „Romania”…Da’ nu e timpul pierdut. Nu mai gasim noi ‘ talieni, da’ un olandej ‘colea tot prindem…Ce-are laleaua lor si trandafirii nost’i n-au ? I-am si majorat de la unu’ la trei sa nu care cumva sa par-a-nmormantare…., daca ne opream la doi….Aici l-am lasat pe Varujan mai in fata, ca el stie ca nimeni altu’ sa urle in soapta cand vine paduraru’…., sa nu ne prinda dracu’-un sera…. Ca padurea a luat-o colegu’ Verre….’Ista inginer ! Dracu’ a stiut ca ingineria forestiera e chiar mai tare ca cea financiara desi nici cu aceasta nu ni-i rusine….Sa vedem ce-o iesi si cu cea poetica ca dom’ Chifu cam fu incoltit….’Geaba insa baza la catavenci…Acolo-s mai multi ingineri ca poeti pe cap de glumet….

        Apreciat de 1 persoană

  5. mihaidg zice:

    Excelent, emotionant, istoric. Dar mare grija la ce va urma, e nevoie de mare intelepciune.

    Apreciat de 1 persoană

  6. mihaela grancea zice:

    Da, trebuie sa fim vigilenti. I-am intrebat pe unii dintre tinerii care au participat la manifestatii, multi studenti, daca au votat. Nu, nu au votat in decembrie. Cica se simt responsabili. Acum.

    Apreciat de 1 persoană

  7. Adrian zice:

    Aseara am fost printre cei 280000-300000 de protestatari din Piata Victoriei, o atmosfera electrizanta. Momentele cu luminitele si cu minutele de tacere au fost extraordinare.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

