Un week end de tot rîsul (1). Selecția săptămînii…


Cu participarea extraordinară a scriitorilor Constantin Arcu, Dorel Schor și a fratelui Radu Lupașcu, care niciodată nu ne lasă la greu, de asta a trimis două numai pentru selecție! Și un desen de actualitate de Cristian Topan.

buget-stabilit

Doi tineri ajung la judecata, dupa ce au fost arestati pentru ca fumasera marijuana. Judecatorul le spune:    – Voi pareti amindoi tineri cumsecade, asa ca o sa va las liberi in weekend-ul  asta, sa ii  convingeti si pe altii despre cit de rau este sa consume droguri. Ne intilnim inapoi la tribunal luni, sa vad ce ati rezolvat.  Luni dimineata, amindoi asteptau decizia judecatorului. Dupa ceremonialul de incepere a procesului, judecatorul il intreaba pe primul:   – Ei, tu ce ai rezolvat in weekend?

– Onorata instanta, am  reusit sa conving 17 persoane sa se lase droguri pentru totdeauna!   – 17 persoane? Este admirabil! Si cum ai procedat?   – Le-am desenat o  diagrama, cu doua cercuri, in felul asta: O o. Apoi le-am spus ca cercul mare este creierul lor inainte sa ia droguri, iar cel mic, dupa ce au luat droguri.  – Foarte interesant! spune judecatorul, apoi se intoarce catre al doilea:

– Ei, si tu ce ai  rezolvat?   – Eu am convins 156 de oameni sa renunte la droguri pentru totdeauna!

– Wow! 156 de oameni! Impresionant! Si cum ai procedat?

– Pai am folosit o diagrama asemanatoare. Am desenat doua cercuri asa: o O. Apoi am aratat catre cercul mic si le-am spus: „Asa arata gaura fundului tau inainte sa intri la puscarie…”

     

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Se duce un agent de poliţie la  librărie şi cere vânzătoarei:  – Daţi-mi un caiet cu  cerculeţe!
–Domnule nu există caiete cu  cerculeţe, nu se fabrică aşa ceva.
Dacă doriţi, avem cu pătrăţele,  de matematică, sau dictando, cu liniuţe.
– Nu, eu vreau cu cerculeţe …
Apare un inspector, şef al  poliţistului, şi vânzătoarea îi explică  păţania.
Ofiţerul îl trimite pe subaltern la  plimbare:
– Pleacă, dom’le, nu  vezi că eşti tâmpit? Cum naiba caiete  cu cerculeţe! Nu există aşa  ceva.
După care acesta îi cere  vânzătoarei:
–Doamnă, vreau şi eu nişte cerneală  pentru clasa a IV-a şi globul României.
– Cum naiba, domnule,  cerneală pentru clasa a IV-a şi ce  glob al României visezi?
Noroc cu chestorul care apare şi  care, aflând tărăşenia, îi spune  subalternului – Pleacă măi de aici că faci  Poliţia de râs, nu vezi că eşti  tâmpit? Cum naiba cerneală  pentru clasa a IV-a şi globulRomâniei,  când România a intrat în  U.E?!
Pleacă ofiţerul admonestat,  iar fostul general zice:
– Vă rog să-mi daţi nişte  plicuri rotunde că am de trimis  nişte circulare către toate  secţiile unde se află asemenea  imbecili !!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Trec în fiecare dimineață prin intersecția de la Lujerului  în drumul meu către tramvaiul 41 și mai departe spre serviciu. De multe ori intâlnesc în intersecție, aproape de Mega, un bătrân cu păr și barbă ninse, îmbrăcat  mereu cu camașă albă și care cerșește fără a  privi trecătorii, așezat pe un scăunel cu trei picioare ca un  arbust  înflorit cu rădăcinile ieșite din pământ.  Astăzi trec pe lângă el, îi pun 10 lei în cutia de  carton din față și îl intreb amical fără să aștept neapărat un raspuns:

– Ce mai faceți?   – Stau de șase! zice el șoptit, aproape conspirativ, uitându-se repede în jur ca și cum s-ar teme să nu fie  surprins.   – Păi de ce? îl întreb curios să-i aflu jocul pentru că nu pare tocmai locul în care să se producă vreo   infracțiune.   – De prost! zice el.

– Dacă nu știi, afli acum de la mine că, atunci când se iese la furat, cel mai prost și mai mototol stă de șase iar ăia mai voinici și mai sprinteni sar gardul și îndeasă în saci.   Mă grăbeam spre serviciu dar e prima dată când ridică fruntea și mă privește în ochi așa că îl ascult mai   departe:   – Era la noi în sat un băiat cu doi ani mai mare ca mine, Liță Perniță îl strigam, un copil bolnăvicios, cu carnea moale, care adormea și la școală și la joacă. Avea și picioarele rășchirate uite-așa! (îmi arată cu degetele osoase cât de crăcănat era Liță). Ta-su avea o livadă bogată și când mergeam acolo la furat de pere ori de gutui îl luam și pe Liță să stea de șase, să nu cumva să vie ta-su să ne prinză.

Când ieșeam cu traistele pline îi dădeam și lui o fructă că ăla care stă de șase primește mai puțin. Așa de prost era că se bucura de gutuia aia furată din curtea lui…

Aș pleca dar mi-e clar că moșul mai are ceva de spus. Ba chiar se ridică pentru a da greutate cuvintelor lui:

– Uită-te la mine, am aproape nouăzeci de ani…și n-am știut până acum că eu sunt Liță Perniță. Mă bucur de  pensia pe care mi-o dau din munca mea, de mersul gratis cu ITB-ul și de două buline la preț redus și stau de șase să fure ei până nu mai pot căra! se așază din nou pe scaun.   – Sănătate bunicule! zic eu… Și eu stau de șase, cred că stăm toți de șase!   – Mergi sănătos, Liță! spune el
Are dreptate bătrânul. O țară întreagă stă de șase ca să se poată fura pe ea însăși!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 Broască ţestoasă-tată îi spune fiului o poveste:
 ,,A fost odată că niciodată o iepuroaică albă.” 
 – Asta-i o poveste pentru bebeluşi. Nu ştii una SF ?, spune fiul. 
 – Bine. „A fost odată că niciodată o iepuroaică astronauta.” 
 – Tată, insistă puştiul, zi-mi ceva că pentru copii mai mari ! 
 – Bine, bine. Dar promite-mi că nu mă spui lui mami ! 
,,A fost odată că niciodată o iepuroaică goală puşcă” …

Reply
Forward

 

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Un week end de tot rîsul (1). Selecția săptămînii…

  1. mihaela grancea zice:

    Ultima anecdota este excelenta! Da, din nefericire, stam de sase. Cei mai multi dintre noi.

    Apreciat de 1 persoană

  2. Larsen Elena zice:

    Dar daca traim spectacolul lumiii, ca nu e deloc plictisitor, tot la a sta de sase se pune ?

    Apreciat de 1 persoană

  3. Larsen Elena zice:

    Daca ne-a blestemat cineva sa nu ne scape mai nimicuta , n-avem alta decat a ne minuna cum de se poate , intreba retoric si adauga ceva intensitate la cat a mai ramas pe mosor , altfel ….

    Apreciat de 1 persoană

  4. angelicabutnarasu zice:

    Apreciază

Lasă un răspuns

