Bancuri de week end (2). Glume evreiești


Destul de multe, bune și majoritatea noi, sau măcar necirculate în ultima vreme. Cu mulțumiri călduroase lui Michael Shafir… Cu un desen de actualitate de Cristian Topan.

senator-vaieurist

Între două prietene

 – Pentru vârsta lui, soţul tău face impresia unui bărbat  viguros.  – Pentru vârsta lui, poate, dar nu pentru a mea.

 

 ––––––––––––––––––––––––––––––––    Bate şaua

 Doamna Meirovici tremură sub plapumă:  – Iubitule, murmură ea, când eram mică şi tremuram, mama mă lua în  braţe şi mă încălzea.  – Ei şi? Doar nu vrei să mă duc la miez de noapte s-o  aduc pe maica-ta! ––––––––––––––––––––––––––––––––

 

 Banii

Moşe, un tip vesel de felul lui, părea în dimineaţa  aceea mohorât şi supărat.  „Ce-i cu tine”, îl întrebă Şloim, „ai necazuri?”  „Nevastă-mea”, se plânse Moşe. „Toată ziua îmi cere bani”.  „Dar pentru ce îi trebuie atâţia bani?” – se miră Şloime.  „De unde să ştiu”, răspunse Moşe. „Până  acum nu i-am dat niciodata nici un şfanţ”.  

––––––––––––––––––––––––    Deosebirea

Un rabin înţelept a fost rugat să explice care este diferenţa dintre un om cinstit şi unul ticălos. Înţeleptul a răspuns:  – Adevărul este că atât omul cinstit, cât şi cel ticălos săvârşesc tot timpul păcate, însă au o viziune inversa: omul cinstit ştie că păcătuieşte cât trăieşte, iar ticălosul ştie că trăieşte cât timp  păcătuieşte.

 

––––––––––––––––––––––––––

 

 O fi ştiind doamna ceva?

Doamna Şmilovici îşi atârna rufele pe frânghie, când clevetitoarea ei  vecină s-a apropiat de ea şi i-a spus:  – Îmi pare rău că trebuie să ţi-o spun, dar gurile rele susţin că soţul dumitale se ţine după fete. La vârsta lui! Are şaizeci şi cinci de ani, nu-i aşa? – Da, are şaizeci şi cinci de ani. Ei şi ce dacă aleargă după fete? Şi câinii aleargă după maşini. Şi când prind câte una, parcă pot să şofeze?

 

–––––––––––––––––––––––––––- Căsătorie

– Este adevărat, Iossele, că ţi-ai măritat fiica cu casierul tău? – Nimic mai adevărat. – Mă miră teribil. Nu spuneai tu că nu prea ai încredere în el?

 – Spuneam, spuneam. – Şi totuşi i-ai dat mâna fiicei tale?  – Bineînţeles. Gândeşte-te, dacă fuge cu banii, măcar  fiica mea va fi  cea care se va bucura de banii mei.

 

 Escrocherie

 – Cum îţi place la şcoală?  – E o escrocherie. Noi ne facem lecţiile şi  învăţătorul primeşte salariul.

   –––––––––––––––––––––––––––––-

 

Gusturi diferite

 – Un singur lucru îmi place la soţia lui Itzic.  – Care anume?  – Că nu e soţia mea.

 

–––––––––––––––––––––––––––––––  Poveste

 – Moişte, tu eşti un om cu carte; de ce te laşi umilit de patronul tău bogat, dar prost ca noaptea?  – Asta aşa e de când lumea: dacă vrei să mulgi vaca,  trebuie să te apleci.

     –––––––––––––––––

   Fata şi gâsca

 Rifca o întreabă pe doamna Weiss, care are o prăvălie cu gâşte:  – Ei, ţi-ai măritat fata? – Încă nu. Cu fata e la fel ca şi cu marfa mea. Toată lumea se uită, o pipăie şi nu cumpără.

–––––––––––––––––––––––

 

Comerţ

 Raşela către Iţic:  – Iţic, de când suntem noi împreună, tu nu mi-ai cumpărat niciodată nimic.  – Draga mea  Raşela, n-am ştiut niciodată că ai ceva de vânzare!

 

––––––––––––––––––––––––––

 

Ceartă

 Rifca îl apostrofează pe Moişe:  – Unde aţi fi fost dacă n-ar fi existat femeia.  – Cum, unde? În Paradis!

 

   Un evreu se duce la o  prostituată:  – Vrei să mergi cu mine? zice evreul  – Da, dar numai să  nu fie prea pervers, răspunse ea.  – Nu, vreau doar s-o facem  măcar cum o făceam eu cu nevastă-mea, cînd trăia…  – Mi se pare acceptabil… Ia zi, cum o făceai cu ea?  – Gratis!

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

