Dl Dorin Dobrincu nu respectă criteriile PNL Iași!


 

dorin_dobrincu_2_0Acum cîteva zile, m-am bucurat cînd am auzit că Dl DD își depune candidatura pentru Parlament din partea PNL Iași. Ar fi fost al patrulea prilej să ies din greva electorală în care am intrat după alegertile din 2004 și „soluția imorală” de atunci. Am suspendat de trei ori greva pentru persoane, nu pentru partide. Prima oară pentru prietenul Răzvan Constantinescu, a doua oară pentru Mircea Diaconu, a treia oară pentru Klaus Iohannis. Cu Răzvan nu mi-a ieșit, cu ceilalți doi da. Pentru reușita cu MD mă bucur în continuare, din cea legată de KI a mai rămas totuși – și numai! – satisfacția că n-a cîștigat Victor Viorel! Deci mă bucuram că voi suspenda greva electorală a patra oară, dar n-a fost să fie! Ieri, aflu de la cineva, care îmi arată și pagina de Facebook a Dlui Dobrincu că nu mai sunt motive de bucurie întrucît candidatura DSale „nu respectă criteriile PNL”, nu știu dacă în general sau doar ale organizației județene! Stau și mă întreb care vor fi fiind acele criterii dacă nu are loc pe listă unul din cei mai buni istorici ai generației încă tinere (Dl DD e născut în 1972, cînd intram eu la facultate), specializat excelent în istoria comunismului și a postc0munismului, cercetător care s-a ocupat numai de subiecte neabordate, puțin abordate, oricum sensibile. Îmi amintesc și acum momentul în care am participat la lansarea unui volum coordonat de DSa și de Ruxandra Cesereanu dedicat cooperativizării agriculturii! De asemenea, istoricul ieșean, ca director, a deschis Arhivele Naționale cercetătorilor și publicului, așa cum nu au fost niciodată după război, poate nici înainte. Nu în ultimul rînd, Dl DD este un om de încredere și caracter, așa cum se vede fin toate ieșirile publice ale DSale. Nu ne-am întîlnit decît de cîteva ori și regret că n-am avut prilejul să ne vedem mai des. Prin urmare, au dispărut motivele de a participa la alegerile din decembrie. Postez însă mai jos discursul pe care Dl DD ar fi trebuit să-l țină la acceptarea candidaturii, discurs care n-a mai fost ținut, dar care e demn de tot interesul.

Problema care se pune este cea a criteriilor PNL Iași – ele au putut fi satisfăcute de cel puțin trei penali: Dl Prisecariu, fost prefect, cu pușcăria făcută, dl Relu Fenechiu, fost deputat, care își execută încă stagiul penitenciar, Dl Adomniței, aflat în blockstarturi. Încep să înțeleg că Dl DD nu satisface criteriul penal!

Uitasem! Am mai votat la localele din vară pentru Dl Andrei Postolache, casre mi-a depășit așteptările!

 

Un discurs care nu a mai fost rostit

DORIN DOBRINCU·8 OCTOMBRIE 2016

Ieri am vrut să-mi prezint programul politic la întrunirea Consiliului Director Județean (Iași) al PNL, în care urmau să fie desemnați reprezentanții partidului pentru alegerile parlamentare. S-a decis că nu întruneam „condițiile”, ceea ce a fost, indubitabil, o surpriză total neplăcută și pentru mine, și pentru oamenii care și-au pus speranțe în înscrierea mea în competiția internă a PNL Iași. Asta nu invalidează ceea ce intenționam să spun, iar acum prezint aici.

 

__________________

Doamnelor și Domnilor,

Stimați colegi,

Vă mulțumesc pentru deschiderea acestei competiții interne în PNL Iași. Voi încerca să folosesc cele două minute pentru a prezenta pe scurt ceea ce aș vrea să fac în eventualitatea în care aș ajunge să reprezint județul Iași, să-i reprezint pe locuitorii săi în Camera Deputaților din Parlamentul României.

De-a lungul anilor am construit o carieră profesională, am predat în licee și universități din Iași, am făcut și fac cercetare istorică (privind istoria României, în special cea contemporană), am publicat la edituri și în reviste importante din Iași, din România și din străinătate; editez o revistă de specialitate care se ocupă în mod expres de regiunea noastră, de Moldova, de România, în context central-est european, binecunoscută în mediul profesional și nu numai. Am lucrat în administrația centrală a statului român timp de cinci ani (iulie 2007-iunie 2012), ca director general al Arhivelor Naționale ale României. Am avut în responsabilitate 42 de direcții teritoriale, plus una centrală, cu cca 1.000 de oameni. În această perioadă, am urmărit consecvent punerea în practică a proiectului pentru care eram acolo: reformarea instituției, întoarcerea ei cu fața către public. Fără a fi membru de partid, am lucrat și am fost susținut sub guvernările PNL și PDL. Am plecat din Arhive din cauza incompatibilității cu un ministru PSD, unul care de altfel are un prost renume. Pentru mine – și pentru alții – a fost un semn clar de coliziune între ideile și practicile liberale și cele care sunt interiorizate de partidul-stat/PSD.

Convingerile mele liberale sunt binecunoscute în spațiul public. Nu am fost vechi PNL-ist sau PDL-ist ori FC-ist. În fapt, sunt nou PNL-ist. Dacă vreți, sunt un exponent al speranței. Sunt un exemplu că dincolo de scepticismul unora din interior sau din afară, fuziunea care a dat naștere „marelui PNL” a avut și efecte benefice, nu doar dureri de creștere, de armonizare, de contopire. Este un exemplu că pot fi atrași oameni noi în partid, că pot fi atrași oameni noi de partea noastră.

Trebuie să câștigăm, să recâștigăm inimile și mințile alegătorilor din Iași, din municipiu și din județ. Cred că suntem conștienți cu toții că în fața noastră stă o bătălie electorală dificilă, în care ne vom confrunta cu adversari diferiți. Pe de o parte este vorba de partidul-stat, de PSD, dar și de grupuri mai mici care la alegerile locale, în special în municipiu, au luat voturi – multe, prea multe – care prezumtiv erau ale noastre, pe de altă parte, este vorba de apatia alegătorilor. Pentru a câștiga inimile și mințile ieșenilor trebuie să fim credibili, să transmitem putere, încredere și speranță. Speranța că viitorul depinde de noi, în primul rând de noi, nu de ceea ce decid alții, în altă parte, că putem face lucruri pentru noi, că ne putem ajuta singuri. Trebuie să-i convingem pe alegători să voteze pozitiv, nu doar negativ. Publicul nostru potențial este de un anume tip. El trebuie respectat și atras printr-un proiect articulat, credibil.

O vorbă populară spune că „Dumnezeu îți dă, dar nu-ți pune-n traistă!”, iar o alta, că „Cum îți așterni, așa dormi!”. Cu atât mai mult trebuie să fim atenți la morala acestora ziceri, cu cât trebuie să trimitem în Parlament oameni care să nu doarmă timp de 4 ani ori să-și vadă de interesele lor particulare, ci care să se bată pentru județul Iași, pentru comunitățile de aici în primul rând.

Parlamentul, deputații și senatorii reprezintă națiunea în ansamblul său, știm asta de la începuturile modernității. În același timp, deputații și senatorii votați de oamenii de aici – din orașele și comunele județului Iași – trebuie să-i reprezinte în primul rând pe aceștia, să le susțină interesele, să le susțină inițiativele, proiectele, fie că vorbim de proiecte de infrastructură, de dezvoltare economică, fie de proiecte de sănătate, de educație ș.a.m.d.

În atenția noastră trebuie să stea proiectele mari de infrastructură care sunt esențiale pentru noi. Vorbesc și scriu de multă vreme despre Autostrada Ungheni-Iași-Târgu Mureș, care să ne lege de Transilvania și de Europa Centrală și Occidentală. Văd că interesul întreținut de unii dintre noi (câțiva oengiști, câțiva jurnaliști, câțiva bloggeri și câțiva oameni care fac politică) a început să-și arate roadele. După sondajul pe care l-am văzut ieri, ieșenii sunt interesați de subiectul autostrăzii, sesizează importanța ei pentru dezvoltarea noastră economică. Autostrada este esențială pentru reindustrializarea Iașului, pentru investițiile moderne, care să ofere locuri de muncă numeroase și bine plătite.

Spitalul Regional de Urgență, care este vital pentru oferirea unor servicii de calitate, rapide oamenilor din municipiul și județul Iași, dar și din întreaga Moldovă este un alt proiect prioritar. Aș adăuga nevoia modernizării căilor ferate spre și dinspre Iași (se pierde timp enorm pentru a face, spre exemplu, drumul spre ori dinspre București; spre sau dinspre Cluj-Timișoara etc.). Este nevoie de susținerea universităților din Iași, care primesc mai puțini bani de la bugetul de stat decât universitățile din alte părți, în primul rând cele din București sau din Cluj; iar asta nu ține doar de numărul de studenți, ci pur și simplu de rețelele de influență pe care alții le-au dezvoltat, inclusiv în dauna noastră. Fără universități puternice, competitive, care să scoată oameni calificați, industriile locale nu se vor putea dezvolta sastisfăcător.

Sunt implicat prin multe proiecte în renașterea culturală a Moldovei. Și cred că aceasta trebuie să se vadă inclusiv în partea de infrastructură culturală și educațională (școli, case de cultură, biblioteci ș.a.m.d.). Iașul este unul dintre centrele culturale și academice importante ale României. Cu cine îl reprezentăm în Camera Deputaților?

Aceste proiecte trebuie susținute la București de oameni credibili, care știu ce spun, care pot rezista presiunilor, care pot sta în față.

Deși am fost rugați să optăm pentru municipiu sau județ, iar au am ales municipiul, în niciun caz ruralul nu trebuie și nu poate fi neglijat. Satele, comunele din județul Iași trebuie susținute, trebuie ajutate în privința proiectelor de infrastructură (drumuri, poduri, canalizare ș.a.md.). Primarii din comunele ieșene, locuitorii din comunele noastre au nevoie de avocați, de susținători credibili la București, acolo unde se iau deciziile importante pentru țară, implicit pentru noi.

Iașul trebuie să fie interconectat, Moldova trebuie să fie interconectată cu alte centre economice din România și din Europa. În caz contrar, decalajele de dezvoltare – vizibile de multă vreme – se vor accentua. Obiectivul nostru trebuie să fie cel puțin să reducem aceste decalaje de dezvoltare pe termen mediu, chiar să le eliminăm în viitor. Un viitor pe care îl putem modela chiar noi. Pentru asta avem nevoie să trimitem la București oameni credibili, deciși, bătăioși, care să urmărească în primul rând interesele oamenilor de aici, nu ale altora.

Convingerea mea este că legătura strânsă cu oamenii locului este esențială pentru a reuși. Cred că știu să coagulez un plan pentru dvs. Birourile parlamentarilor trebuie să fie deschise; deputatul (ori senatorul) trebuie să aibă disponibilitatea permanentă de a-i asculta și a-i ajuta pe primarii, consilierii și locuitorii care l-au trimis acolo prin votul lor. Mă voi bate pentru Iași, mă voi bate pentru Moldova, pentru interesele lor, pentru interesele oamenilor de aici.

Vă mulțumesc pentru atenție, pentru susținere, pentru votul dvs.

Dorin Dobrincu,

Iași, 7 octombrie 2016

 

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Dl Dorin Dobrincu nu respectă criteriile PNL Iași!

  1. d.p. zice:

    dar cine a spus ca nu indeplineste criteriile?

    Apreciază

  2. InimaRea zice:

    Noul PNL, cu deviza ”Pe dinafară-i vopsit gardul…”. E, desigur, păcat că DD nu-i eligibil în actuala politică (liberală sau alta). Pe de altă parte, ”e normal”. Dacă-mi propun o proiecție a ceea ce-ar putea-nsemna ”alegerile interne”, iese doar coșmar – viermuială de guri lacome și cozi veninoase.

    Apreciat de 1 persoană

  3. d.p. zice:

    dar daca Varujan, de 20 de ani senator de Iasi, se alege cu Tariceanu, D. Oprea ramine, totusi, pe dinafara ! Ce va face el, ca era perfect pregatit pt un nou mandat de senator ?! Un om competent si bun ca piinea calda va de eni un simplu pensionar ?

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

